Foto bij Het leger met school. (1)

je bent Sara RAven. je bent een 16jarig meisje die op het groot goylant zit. jullie gaan naar het leger kamp omdat jullie geen respecht hebben voor leraren. je bent niet de dunste... je bent zelfs een van de dikste je baalt er heel erg van. je haat het om mensen te laten zitten en je kan met veel mensen goed op schieten

‘Jullie hebben geen respect’ roept de zoveelste leraar. Jullie zijn altijd erg druk in de lessen. De meeste mensen kunnen ons niet eens meer les geven door dat we geen “respect” hebben.
Een week later.
‘jullie gaan twee maanden op kamp’ zegt een leraar. Iedereen begint te juichen. ‘maar het is niet zo maar kamp’ gaat hij verder. Jullie luisteren niet maar hij legt zacht uit wat voor kamp het is. Er gaan weer een paar dagen voorbij. En dan gaan jullie op kamp. Het is aan de andere kant van Nederland in Assen. Jij en je beste vriendin zitten naast elkaar en zijn druk aan het praten. ‘We zijn er’ zegt de leraar voor ons. Je kijkt uit het raam en ziet soldaten lopen. Je kijkt naar je maatje en ze kijkt je met op getrokken wenkbrauw aan. Jullie gaan goed zitten en er komt een soldaat binnen. ‘goedemorgen, ik ben commandant Akkerman , maar jullie kunnen mij lion noemen. De meeste beginnen te lachen. ‘ik wil niet dat iemand hier mij tegen spreekt tenzij dat echt moet’ nu beginnen er een paar jongens irritant te doen en als we uit stappen moeten jullie in en rij gaan staan. ‘oke, er zijn hier een paar regels. 1: iedereen die hoger in rang moet je netjes en met respect behandelen als je dat niet doet… je merkt het dan vanzelf’ er begint iemand te lachen en de commandant kijkt hem boos aan ‘ik deel jullie in groepen in.’ na een tijdje hoor je dat jouw klas wordt genoemd en loop je naar hem toe. De jongen die voor je staat is echt super lekker en je merkt al gelijk dat de meeste meiden (want je zit in een klas met alleen maar meiden) aandacht proberen te trekken. Je kijkt naar je maatje en zwaait. Ze zit niet bij je in de klas. Je zucht en kijkt naar de mensen bij wie je wel zit. Je rekt je even uit en ziet je tas. ‘meneer mag ik mijn tas pakken?’ vraag je aan de jongen. Hij kijkt je aan en zegt ‘wat zeg je?’ je stapt geschrokken naar achter en zegt met een hele zachte stem ‘niets’ je loopt naar een van de 4 groepjes die er in de klas zijn. Je zucht en loopt achter de rest aan. ‘ik ben soldaat haswell. Ik voor de komende 2 maanden wil ik dat jullie mij commandant noemen’ hij loopt langs de rij die we moesten maken voor de slaapzalen. Er lachen een paar meisjes en hij kijkt boos naar ze. ‘ik wil recept en als ik het niet krijg leer ik het jullie. Jullie moeten bedenken dat alles wat jullie doen ten kosten van de rest gaat. Dus als een van jullie iets uit haalt dan is de rest van je groep er de dupe van’ je slikt en doet je ogen dicht. ‘dit gaat niet leuk worden’ denk je. ‘omdat dit de eerste dag is doe ik NOG niets tegen jullie maar morgen begint het. Voor nu kunnen Julie gaan slapen’ jullie lopen rustig naar de slaapzalen en je ziet je bed. Je ploft er op en doet je ogen dicht. ‘komen jullie?’ vraagt iemand. Je hebt geen zin om je ogen dicht te doen dus kijk je niet. Na een tijdje merk je dat het wel heel rustig is. Je doet je ogen open en gaat zitten. Je ziet dat je helemaal alleen bent. Je zucht en denkt na. Je pakt je mobiel en kijkt hoe laat het is. Je zit een tijdje voor je uit te staren als je een schrift pakt en wat gaat tekenen en schrijven. Je merkt niet dat er iemand binnen komt. Je zucht weer en gaat overeind zitten. Je kijkt naar de deur en ziet de haswell staan. Hij kijkt je aan en je weet niet wat je moet doen. ‘waarom ga je niet naar de ander?’ vraagt hij. Je zucht en legt je schrift weg. ‘ik ga al commandant’ zeg je als je langs hem loopt. Hij kijkt hoe je weg loopt en loopt dan naar je schrift. Hij slaat hem open en ziet wat je hebt getekend en geschreven ’ik weet al wat haar taak gaat worden’ mompelt hij lachend.

Reageer (1)

  • kimiii

    stoer eerst echt zo'n jeeeeeeeeej moment en dan leger ?_?
    stoer dst ze tekend en schrijft :D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen