Foto bij De 100e Hongerspelen - 247

“Ja, jullie zoon. Katniss, mag ik zeggen dat hij op je lijkt?”
“Dat hoor ik wel meer.”
“Hoe voelt dat, je zoon in de Spelen zien?”


“Vreselijk”, zei Katniss met een zucht.
“Dat kan je je wel voorstellen, Caesar”, zei Peeta. “Onze zoon, zijn vriendin en dan die kleine Rue. Je weet ongetwijfeld dat ze voor ons meer is dan een klein kind.”
“Hoezo?”
“Je herinnert je vast het pact dat ik met Rue sloot in mijn Spelen, Caesar”, zei Katniss. “Deze Rue is haar kleine nichtje. Kan je nagaan…”
“Het lijkt inderdaad of jullie niet veel bespaard wordt”, zei Caesar. “Komt daar die roep om aandacht vandaan?”
“Voor een groot deel”, zei Peeta. “Het verleden speelt natuurlijk ook mee. Maar daar willen we nu liever niet verder op ingaan.”
“Dat begrijp ik”, zei Caesar met tegenzin. Hij wist maar al te goed dat hij beter deed wat ze vroegen, want als zij wonnen, zag het er voor hem anders ook niet bepaald rooskleurig uit.

***

“Goed, daar is de arena.” De piloot van de Hovercraft keek om naar Inne. “Waar precies zitten ze? De arena is groot, weet je. Als we nog moeten gaan zoeken…”
“We verwachten hen bij de Hoorn des Overvloeds”, zei Inne kalm.
“Gelukkig, niet tussen die rotsen dan”, verzuchtte hij. Hij toetste een paar knoppen in en al snel begon de hovercraft lichtjes van route af te buigen. Inne keek door het raam, zoekend naar de vier overgebleven tributen.

***

“Zullen we president Snow maar binnen roepen?”, stelde Caesar voor.
“Graag”, zei Katniss zonder aarzelen. Nog voor Caesar daarop kon antwoorden, beende Snow de studio in. Hier en daar klonk applaus, maar tot Katniss’ verbazing en tevredenheid, had het boe-geroep de bovenhand.
“Geef me mijn dochter terug!”
“Wij geven niets, wij onderhandelen”, zei Peeta kalm.
“Jullie hebben het recht niet…”
“Als u niet wilt onderhandelen, kan u beter gaan”, zei Katniss. Kwaad liet Snow zich in een zetel vallen.
“Hoe weet ik of ze gezond is? Als jullie haar iets hebben aangedaan…”
“We kunnen haar laten brengen”, stelde Katniss voor. “Dan kan u met eigen ogen zien dat ze gezond en wel is.”
“Ik wil haar zien, nu!” Katniss knipte met haar vingers, het afgesproken teken, en Peli reed Adriënne binnen.
“Adriënne!” Snow sprong recht en wilde naar haar toe rennen, maar Katniss versperde hem de weg.
“Eerst onderhandelen.”

Reageer (5)

  • leatitia

    Verder!

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Ze zijn bijna de arena uit! (hoera)(hoera)

    Kom op Katniss!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Snuf

    ARGG SNOW !

    1 decennium geleden
  • LearnToPlay

    GO KATNISS! GO KATNISS! GO KATNISS! GO KATNISS! GO KATNISS! EN PEETA! EN PEETA! EN PEETA! EN PEETA! EN PEETA!


    o ja ook nog snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Wat een goeie acteur is die snow!
    Snel verder! :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen