Foto bij De 100e Hongerspelen - 243

“Mama, waarom gaan we hier weg?”, vroeg Rue.
“We gaan naar een andere plaats, lieverd”, zei Vania, terwijl ze Rue een kleine rugzak gaf.
“Daar kunnen we zwemmen”, zei Odette. Zoals bijna traditie was, lag ook deze keer een groot meer vlak bij de hoorn. Een meer met drinkbaar water. Behalve water voor hun tocht, namen ze daarom verder geen flessen mee.
“Zonsopgang”, zei Odette bedachtzaam, met een blik op Ian. Die knikte, hij begreep wat Odette bedoelde. Ze mochten het exacte moment niet verraden.
“Over twee dagen lijkt me”, zei Ian. “Maar mam en pap hebben me gezegd dat als we zo’n teken kregen, dat we zo snel mogelijk moesten gaan.”
“Misschien blazen ze de grotten op”, zei Vania.
“Nee! Dan kunnen we niet terug!”, zei Rue geschrokken. Vania keek naar het meisje.
“Er zijn nog andere plaatsen waar we veilig zijn”, suste ze. “We moeten gewoon doen wat onze mentoren vragen, meer niet.”
“Maar…”
“Ze weten wat ze doen, Rue”, zei Ian kalm. “Ze hebben zelf ook ooit in de Hongerspelen gezeten hoor. Ze weten meer dan wij.”

***

“Goedemiddag allemaal.” Katniss keek naar de waarnemers die Adriënne had uitgenodigd. Die zat naast haar, in haar rolstoel, handen voor dit moment ook al even vastgebonden.
“Wat wilt u van ons?”
“Er is mij verteld dat u neutraal bent”, zei Katniss. “Dat u niet achter president Snow staat.”
“Evenmin achter u!”
“Dat weet ik en juist daarom heb ik u nodig.”
“We zijn niet van plan u te helpen, als u dat soms bedoeld. Of wilt u ons soms ook gevangen nemen? Wie heeft u trouwens juist onze namen doorgegeven?”
“Ik”, zei Adriënne kalm. “Katniss heeft neutrale personen nodig om bepaalde dingen eerlijk te laten verlopen.”
“Zoals wat dan?”
“Verkiezingen”, zei Katniss. “U weet ongetwijfeld dat ik straks een gesprek heb met Snow, live op de televisie.”
“Jaja, verplichte uitzending.”
“Inderdaad. Ik ben van plan hem uit te dagen, een uitdaging die hij niet zal kunnen weigeren, om het volk te laten kiezen. Een keuze tussen mij en hem. Verkiezingen, zeg maar. U heeft vast ooit van dat begrip gehoord.”

Reageer (5)

  • leatitia

    Verder? :3

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Ik weet al wie gaat winnen!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • SpecialOneX

    Wooow snel verder x

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    elke slimmerik staat wel achter Katniss!
    snel verder! :)

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    spannend :) snel verder please :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen