Het was een zaterdag ochtend en de zon krak door de gordijnen van mijn slaapkamer. Ik werd wakken en opende moeizaam haar ogen. ik ging slapperig recht op zitten en gaapte even en rekte me uit. Ik pakte mijn horloge die op mijn nachtkastje lag en keek ernaar om te zien hoelaat het was het was pas 6 uur in de ochtend en dat was voor mij uitslapen. ik keer naar een kooi dat op mijn nachtkastje stond. In de kist zat mijn slang Poison. ik keek naar mijn slang en glimlachte lief naar hem opende de kooi en haalde mijn slang eruit. Poison opende langzaam zijn bloedrode ogen en keek mij aan. “Goedemorgen Poisen” zei ik slaperig tegen Poison. “Goedemorgen Katy lekker geslapen ?” zei Poison vriendelijk tegen Katy en wachtte geduldig op haar antwoord. Ik knikte en zei “Ja zeker en jij ?” Poison knikte. Ik keek naar mijn slang en legde de slang op haar bed neer. Suzan hoorde mij praten en liep chaggerijnig naar mijn kamer en gooide de deur open. “Wees een stil ik probeer te slapen ja en leg dat gore beest weg” Riep Suzan naar mij toe. “Poison is een goor beest het is mijn slang en de liefste die ik ook kon wensen en nee ik leg Poison echt niet weg” riep ik terug en klonk kwaad en keek chaggerijnig naar Suzan tot dat ik voetstappen hoorde het waren Lisa en Rick die wakker waren geworden door het lawaai. Suzan keek meteen om en zei “Mamma Pappa Katy laat mij niet uitslapen”. Lisa en Rick keken toen kwaad naar mij. “WAT !! riep Rick kwaad naar mij toe en hij liep dreigend op mij af gooide Poison tegen de muur en gaf mij een harde klap in haar gezicht. Ik hield haar hand tegen haar wang en had echt veel pijn en de tranen stonden in haar ogen. “Dat zal je leren mijn lieve kleine meid niet te laten uitslapen” riep Rick kwaad naar mij. Rick liep terug naar Lisa en Lisa keek mij vuil aan en liepen toen terug naar hun kamer. Suzan stak haar tong gemeen uit en liep toen terug naar haar eigen kamer. Ik liep snel naar Poison toe en hield hem in zijn handen “Gaat het met je Poison” vroeg ik bezorgt en de tranen liepen over haar wangen. Poison keek haar aan en knikte even “Ja het gaat wel”. Ik keek hem aan en aaide hem even over zijn kleine kop. “Ik haat ze echt vreselijk”. Ik klonk verdrietig en boos tegelijk. Poison probeerde mij te troosten “Ik ook Katy”. Ik keek hem aan en zei “Gelukkig heb ik jou nog als ik jou niet had had ik echt allang zelfmoord gepleegd. Poison keek haar aan en zei even niks. Ik veegde mijn tranen weg en pakte mijn horloge weer en zuchtte toen ze zag hoelaat het was “Het is nog niet eens middag en nou al problemen. Ik legde het horloge weer op haar nachtkastje. Ik deed haar deken weg en ze ging aan de rand van haar bed zitten en stond toen rustig op en zette Poison op mijn schouders. Ik liep naar de deur en deed die zacht open en ik liep heel stil naar beneden zonder dat iemand haar hoorde. Mijn Pyjama was een panda shirt aan en een kort broekje. Ik pakte de sleutel en deed de deur open. Mijn pleeggezin van mij woonde aan het rand van het bos. Ik stak haar voet buiten de deur op het gras die nog een beetje vochtig waren en liep toen het bos in waar ze altijd het liefst wou zijn.
Ik deed Poison van haar schouders af en legde hem op de grond neer zodat die zelf kon voortbewegen. Ik en Poison liepen diep het bos in en gingen naar mijn lievelings plekje in het bos. Het plekje was een grasweide die heel zacht waren als je erin ging liggen. Mijn lievelings plekje kwam echt nooit iemand omdat het echt diep in het bos lag. Ik liepen erheen en ze gingen rustig liggen in het zachte gras en keken naar de mooie heldere blauwe lucht met wat kleine wolkjes erin. Ik werd rustig van wat er net was gebeurt. Tot ik plotseling iets hoorde in de bossen. Ik ging rechtop zitten en spitste haar oren en keek om zich heen “Wie is daar ? Ik zag opeens een schim en schrok ervan en hield Poison dicht bij mijn. Ik zag iemand staan en het was mijn vader maar hij zag er anders uit dan normaal. Ik stond blij op en rende op mijn vader af en bleef op een afstand staan en zei blij “Papa ben jij het ? Hij knikte en keek haar aan en zei “Ja ik ben het lieverd”. Ik keek met tranen van blijdschap mijn vader aan en wou hem knuffelen maar ging er doorheen “Pap maar” ik keek mijn vader aan die Jack heet en zei “Ik ben een geest lieverd” Ik keek mijn vader vaag aan en zei toen “Maar hoe kan ik je zien”. Jack haalde zijn schouders op en zei “Ik weet niet ik vind het een wonder dat je mij kan horen en zien” zei hij blij en keek mij aan. Tranen liepen over mijn gezicht heen dat ik hem eindelijk weer naar als die jaren weer kon zien. “maar waar is Mamma” vroeg ik vragend. Jack haalde zijn schouders op en zei “Ik heb geen idee maar ik moet gaan ik kan maar even op aarde blijven Sorry”. Ik keek mijn vader aan en zei “Pap nee please niet gaan” Maar voor dat ze het kon zeggen was zijn vader al verdwenen. Ik huilde en zakte op mij knieën en zei PAP NEE! Ik had mijn handen in mijn gezicht en Poisen troosten mij “Waarom moet dit mij overkomen waarom ik ben gewoon echt niet meer gelukkig ik kon eindelijk mijn vader zien naar 8 jaar en nu is hij weer weg” Zei ik huilend. “Hij komt wel terug” zei Poison zelfbeslist. Ik keek hem met betraande ogen aan en zei “Hoe weet je dat zeker”. Poison wist niks meer te zeggen en keek mij alleen maar aan. “dat dacht ik al” ik pakte Poison op en deed hem over mijn schouders en liep naar huis. Ik pakte mijn sleutel en deed de deur weer open en deed het zachtjes dicht. Ik liep stil naar boven en liep naar mijn kamer en deed Poison weer in zijn kooi. Ik ging op mijn bed liggen en zei “en dan morgen ook nog naar school voor het eerst” ik zuchtte diep en hield mijn hoofd in mijn kussen gedrukt. Ik huilde nog over wat er net was gebeurd. Poison keek weg en deed niet veel. Het werd 6 uur in de avond en we moesten eten en ik liep naar beneden en dekte de tafel toen het eten klaar was legde ik het op de tafel neer en ging zitten de rest ging ook zitten en gingen praten over wat ze vandaag allemaal hadden gedaan na een tijdje zei Rick “morgen ga je naar school toe het ligt hier 10 straten verderop zo je kan lopen”ik zuchtte en knikte ja. Ik mocht nooit iets zeggen en na het eten zette ik het in de vaatwasser en liep naar boven toe liep mijn kamer binnen en deed de deur dicht en gaf Poison een muisje als avondmaal en ging liggen op bed en keek omhoog zuchtte diep ik sloot mijn ogen en viel langzaam in een diepe slaap.

Reageer (1)

  • norainbow

    SCHRIJF VERDER LAURA!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen