Foto bij 8 Night

Die nacht sliep Donderpoot niet goed, de maan en de sterren schenen harden dan ooit te voren, net op het zelfde moment dat Donderpoot een droom kreeg.
Een blauwe glinsterende gloed gleed rond hem heen, hij stond ergens op een onbekende plek, dennebomen overal, bergen enzovoort, en in de verte een hele grote zwarte rots, hij kon niet zo goed zien, het was nacht, en hij stond er helemaal alleen.
Fonkelster? ben jij dat?' vroeg hij. een zilveren katin met blauwe schijn in haar pels knikte, zij was de vroegere donderclanleider.
'Waar ben ik?' vroeg hij wanhopig. 'Ssst, je zal het wel te weten komen...' plots hoorde hij een groot gebulder en gebarst, en zag hj overal vuur en lava in de lucht spatten, en plots was het allemaal weg. 'Duidelijk?' vroeg Fonkelster. Donderpoot keek op, en hij zag de vulkaan. 'is dit de schuilplek van de LavaClan?' vroeg hij, maar Fonkelster gaf geen antwoord. Donderpoot schrok wakker, en was opgelucht dat hij in het Seaclan territoriy lag.
Wat betekende die droom? dat hij kon gaan zoeken waar dat Wolfpels heen ging? hij snapte er niets van, en uiteindelijk viel hij weer in slaap.
plots klonk er paniekerig gemauw in het kamp. 'Bamboepoot is weg!!!' schreeuwde Houtwilg.
Paniek brak uit, en veel katten liepen rond. Goudpoot liep bang naar Donderpoot toe. 'Wolfpels.' meldde hij. 'Zo toevallig dat hij juist nu verdwijnt!'
'Luister, Goudpoot, probeer met Avondpoot, Houtwilg en Sterkklauw uit te vissen waar de LavaClan zich nu verbergd, ik ga Wolfpels zoeken.
'Wacht, Donderpoot!' schreeuwde de feloranje kater, maar hij was al weg.
De Zilveren kater liep door het donkere woud. het zag er veel anders uit als het nacht was.
iets zei hem dat hij naar het gebied moest gaan waar vroeger de LavaClan woonde. zijn hartje klopte heel hard.
Hij zou alles willen geven om Bamboepoot terug te zien. plots zag hij een zwarte schim lopen.
De moed van Donderpoot zakte hem in de schoenen, wanneer hij de schaduw dichterbij zag komen.
Wolfpels! 'Wolpels!' 'Jaja, dat ben ik' klonk een zware stem. 'Zeg me waar Bamboepoot is!'
'ik wist wel dat je er achter zou komen wie de LavaClan heeft weggejaagd, luister, ik zal hem ook terugbrengen.
'Waa is Ze!' snauwde Donderpoot. 'Kalmeer nu toch eens, ze zal heus geen pijn hebben, zolang jij niets over ontmoeting zegt.
'Heb jij ze Gegijzeld?' vroeg de kleine leerling met afschuw. 'En wat als ik dat meld aan de leider?'
'Je zal de kans niet krijgen, dan verscheur ik je.' 'Wat wil je liever?' 'Mij uit de Clan hebben en dood gaan, ook Bamboepoot die verhongerd?
Of gewoon mij zien commandant worden en me een leerling zien krijgen?
'Mondje toe, of anders Bamboepoot dood.' Donderpoot had geen keuze. 'Waar is de LavaClan dan?'
'Weet ik Veel? 'Ik heb ze gewoon gezegd dat ze moesten weggaan en dat ze er iets in de plaats voor zouden krijgen, en jij terug naar het kamp, en mondje toe, of je kunt vaarwel zeggen tegen de liefje....

Reageer (2)

  • vuurster

    wolfpels lijkt op tijgerklauw,brrrrr:(

    1 decennium geleden
  • Blueblaze

    Brr wat is die Wolfpels een engerd zeg !

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen