Foto bij Zoektocht ten einde

Hierboven zie je Roodvlek

''Grijsjacht!'' riep Lichtster. De kater keek haar afwezig aan. ''Dondervacht , doe iets! '' bevalde de leider haar wanhopig. ''Kun je staan?'' vroeg de medicijnkat. Grijsjacht bewoog een beetje maar viel daarna weer terug. ''Ik denk dat ik en Zilverpoot hem het beste in het medicijnhol gaan behandelen. Het duurt minimaal een paar dagen voor hij er weer bovenop komt.'' Lichtster knikte maar zei niets. Goudpoot keek naar Doornklauw. ''Hij is dood , het is Grijsjacht wel gelukt! Dan moet hij er toch zeker bovenop komen als hij zo sterk is ''. '' Dat moeten we nog bekijken aan de wonden. Ze zijn best ernstig. Er is een klein kansje dat hij het misschien net haalt''. '' Daar hoop ik ook op '' miauwde Goudpoot. ''Ookal is dat kansje best wel klein''.

''Dus?'' miauwde Blauwoor wantrouwend. ''Wanneer kunnen we naar Lichtster ?'' ''Dat zien we zo wel !'' snauwde Bloesemblad terug. Sinds ze het kamp waren binnen gekomen zeurde Roodvlek en Blauwoor de heletijd wanneer ze naar Lichtster konden. ''Maar we kunnen niet...'' ''Jullie konden Blauwsteen niet doden alleen omdat wij ons territorium verdedigde!'' Bloesemblad was heel erg geiriteerd. Ze zag Dondervacht en Zilverpoot de commandant ondersteunen die onder de wonden zat. De drie katten gingen naar het medicijnhol. Goudpoot liep ook het leidershol uit. ''Goudpoot!'' riep Bloesemblad. De kater racete naar haar toe. Ineens gingen zijn haren recht overeind en zijn oren plat tegen zijn kop. '' Zijn jullie ook van Doornklauw?! Ik kan bijna niemand meer vertrouwen uit de SchaduwClan!'' spuugde hij. ''Kalm aan Goudpoot , we vonden deze SchaduwClankatten op ons territorium en ze willen met Lichtster spreken''. ''Ehh , ja...'' Goudpoot wippte ongemakkelijk heen en weer. ''Ik denk niet dat ze nog meer slecht nieuws aan kan horen...'' ''Waarom niet?'' ''Doornklauw is verslagen en dood...'' ''Maar dat is toch juist goed?'' vond Bloesemblad. Goudpoot schudde zijn kop. ''Grijsjacht is ernstig gewond geraakt. We hopen dat hij wel blijft leven''. ''Oh ...'' Nu keek Bloesemblad ongemakkelijk naar Goudpoot. ''En wat moeten we hiermee?'' Ze wees met haar staart naar de twee SchaduwClankrijgers. ''We wouden alleen met Lichtster praten , maar nu is onze zoektocht al voorbei!'' snauwde Blauwoor. Roodvlek keek Blauwoor vernietigend aan. ''Rustig , als we gaan schreeuwen word het alleen maar nog erger. We kregen van Bladster de opdracht om jou , Panterpoot en Zwartzicht te zoeken''. Op dat moment liepen Panterpoot en Zwartzicht het kamp in met veel prooi. Ze legde ze op de prooienstapel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen