Het was zonhoog . Goudpoot gaf zijn zus een por om haar wakker te maken. '' Slaapkop , het is al zonhoog!'' ''He , wat zei je?'' miauwde de poes afwezig. ''Is er iets mis met gehoor? '' bespotte Goudpoot haar. '' Het is moeheid , niet mijn gehoor!'' murmelde Zilverpoot. '' Kom mee dan , we gaan jagen en daarna nemen we Zandkit en nog een paar krijgers en de leider mee naar ons kamp! En het is ook een prachtige dag om te jagen !'' vond de leerling. De twee katten liepen het leerlingenhol uit. Goudpoot trippelde naar Zandkit en begroette haar met : '' Ha Zandkit , vandaag ga je naar de Clan''. ''Ja , tuurlijk '' miauwde ze. ''Wil je met mij samen jagen?'' ''Oke'' miauwde de poes opgewekt. Samen liepen de twee katten het kamp uit.

''Mraaaaauuuwww! '' krees Roodvlek. '' Jij! '''gromde Grijsjacht naar Blauwoor . ''Door jou komt dit! Ik zet dit je betaald! ''. Grijsjacht draaide door. Hij keek bloeddorstig naar de twee katten. ''Nee ! '' krees Blauwoor. ''Zet hem het niet betaald! Door mij was Blauwoor dood!'' schreeuwde ze uit. ''Daarom zet ik het je ook betaald , en hem omdat hij een indringer is!'' Bloesemblad keek geschrokken naar de commandant. Bedoelde hij het echt zo of deed hij alsof om ze de zonneterritorium uit te verjagen? '' Alsjeblieft! '' smeekte Blauwoor. ''omdat jij Blauwsteen heb verloren weet je hoe het voelt , Waarom doe je me dit aan?'' Grijsjacht liet Roodvlek los . Hij keek met verdrietige ogen de andere aan. '' Door Blauwsteen' s dood ben ik beinvloed ! ik lijk Doornklauw wel! Ik ben het niet waard om commandant van de Clan te zijn! Ik had me niet aan me woede moeten overgeven...Wat ben ik nou voor een commandant?! '' '' Je bent een goeie commandant , je was alleen ehh... van streek'' probeerde Bloesemblad voorzichtig .'' Dat gebeurd bij elke kat hoor! '' voegde ze er snel aan toe toen ze zag dat Grijsjacht nog verdrietiger keek . '' Bedankt Bloesemblad , maar wat moeten we nu met hun doen?'' Hij gaf met zijn staart een teken dat hij de twee SchaduwClankrijgers bedoelde . Bloesemblad wendde zich tot de twee krijgers. ''Ik weet niet wat Lichtster doet , maar ik weet zeker dat jullie niet gedood worden of geen eten krijgen , zo is ze niet. Jullie hebben Blauwsteen gedood en nu hebben jullie de kans het recht te zetten'' miauwde de kalme poes. Grijsjacht had veel respect om haar kalmte en begrip. Ze had Goudpoot verdedigd nota bene in het gevecht! ''Tja ... Als je het zo stelt... '' begon Blauwoor en keek naar Roodvlek. De twee katten wisselden blikken om elkaar te begrijpen. '' Als jullie nog doorgaan zijn we al bij dageraad ''. In Bloesemblads ogen zag de commandant een glimp van humor. ''Oke , we gaan mee'' miauwde Blauwoor tenslotte. ''Ik en Roodvlek kunnen het niet aan zien dat we Blauwsteen hebben vermoord en wegvluchtte , ze verdedigde alleen haar Clan...'' ''Kom mee dan '' gromde Grijsjacht. Hij liep naar Blauwsteen en trok haar mee het kamp in... Nieuwsgierig wat Lichtster in petto had voor de twee SchaduwClankrijgers ''.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen