Foto bij Magic 29

Niall James Horan

Met het gevoel alsof mijn hart overhoop is gerend door een kudde Centaurs val ik op het hemelbed in de ronde kamer. ‘Ik geloof het niet,’ breng ik lusteloos uit. ‘Niall, het bewijs is er en dat valt niet te negeren. Natuurlijk mis ik haar ook, maar ik kan er niet omheen dat ze ons verraden heeft.’ ‘Waarom geloof je dat gelijk?’ zeg ik en ik raak een beetje gefrustreerd. ‘Je weet dat the black ones er waren en zij is de enige die het vertelt kan hebben, want ja, haar-. Je weet best wie er waren van haar!’ ‘Maar hoe had ze ons dan kunnen verraden? Ze is het hele weekend bij mij geweest?’ ‘Heeft ze geen brief gestuurd?’ ‘Maar een en ze zei dat die voor Nina was. Maar het was wel heel laat voor een brief naar Nina.’ ‘Er is maar een manier om daar achter te komen,’ zegt Louis en hij rent de slaapruimte uit. Ik herstel mezelf snel van de onverwachte wending en ren achter Louis aan met het laatste sprankje hoop. Ze heeft het niet gedaan en dit is het bewijs… Ze heeft het niet gedaan en dit is het bewijs. Deze mantra blijft zich herhalen terwijl we naar de grote zaal rennen. Daar zitten alleen Liam en Harry. ‘Waar is Nina?’ vraagt Louis hijgend. ‘Die is net naar onze leerlingenkamer gegaan. ‘Liam of Harry jullie gaan nu met ons mee Nina halen,’ commandeert Louis en we rennen weer door naar de leerlingenkamer van Ravenclaw. ‘Jullie wachten hier,’ zegt Liam tegen ons. ‘Slim plan, Lou.’ ‘Als onze vriendin van zoiets beschuldigt wordt, moet het wel waar zijn.’ Dan komt Liam met Nina naar buiten. ‘Wat is er jongens?’ ‘Niall,’ zegt Louis en hij wijst naar mij dat ik het woord moet doen. ‘Heb je twee dagen geleden of eerder of net iets later een brief gestuurd naar Emma?’ ‘Ja,’ antwoordt ze en ik krijg steeds meer hoop. ‘Heeft ze die twee nachten geleden of net iets later beantwoordt?’ ‘Nee, ik heb er helemaal geen antwoord op gekregen, en eerlijk gezegd hoeft dat voor mij nu ook niet meer,’ zegt ze met een hatelijke ondertoon. ‘O.. oké bedankt,’ zeg ik en elk sprankje hoop dat er ooit is geweest druppelt uit me. ‘Niall, ga je mee naar de grote zaal?’ vraagt Louis bezorgd. ‘Nee, ga jij maar met Liam. Ik moet even alleen zijn.’ Louis knikt en ik loop de ander kant uit. Ik slenter door de school heen, doelloos, alleen met mijn gedachte. Hoe heeft ze zo geloofwaardig tegen me kunnen liegen? Ik ben er gewoon volledig ingetrapt. Ik word uit mijn gedachte gehaald als de dikke dame vraagt om het wachtwoord. Ik ben dus uit gewoonte gewoon linearecta naar onze leerlingenkamer gegaan. Shit, we hadden een nieuw wachtwoord toch? Oh ja. ‘Bessensap,’ zeg ik en het schilderij zwaait opzij. De leerlingenkamer is verlaten, op een persoon na. De ene persoon die de helft van mij zo graag wil zien en aan raken en de andere helft van mij wil haar gewoon niet zien en proberen te vergeten. Maar het is te laat om weg te gaan. Ze staat op kijk recht in mijn ogen. Ze lijkt zo puur, maar vergis je niet Niall, je bent er al een keer ingetrapt. En zo gaat de tweestrijd maar door en staan we roerloos, met een gekwelde blik, tegenover elkaar. ‘Waarom Niall?’ vraagt ze haar wanhopig. Kon ik het maar vertellen. Ik kan beter aan haar vragen waarom. Waarom heb je ons verraden? Waarom heb je dat gedaan? Waarom heb je tegen ons gelogen? Waarom heb je me pijn gedaan? Kon ik haar maar vragen hoe het zat met die brief, die dus niet naar Nina is gegaan, zoals ik dacht, maar direct naar hen. Alleen al de gedachte maakt me misselijk. ‘Ik kan je niets vertellen,’ is mijn antwoord en ze rent langs me heen door het portretgat en zo is de kamer weer uitgestorven.

Vertel me eens wat jullie ervan vinden?
Oehh, vanaf nu gaat het zo leuk worden om te schrijven!!!
Echt nu is het begonnen *pampampaammmm*
Nu ga ik ook echt meer schrijven: Ik zweer (het) plechtig dat ik snode plannen heb

Reageer (5)

  • darkswan

    Snel verder!!!
    Ik wil weten het heeft gedaan.

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Iemand laat haar erin tuimen... Het is niet Em's schuld

    1 decennium geleden
  • girltough

    De brief was echt voor Nina....

    1 decennium geleden
  • TubbieTommo

    Aww poor Em ):

    1 decennium geleden
  • Camouflage

    Haha oké activeer jij snel nog maar wat hoofdstukken of anders..

    AVADA KEDAVRA!!

    Haha nee hoor :-)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen