Foto bij Rivier...

Hierboven is de Grote Rivier waar Blauwsteen naartoe word getrokken...

''Waar blijven ze nou ? '' miauwde Lichtster ongeduldig . Lichtster had Gijsjacht naar haar hol geroepen. ''Weet ik niet , maar dit voorspeld niks goed '' was Grijsjacht zijn antwoord. Grijsjacht zocht woorden om zijn bezorgde zus te kalmeren. '' Misschien moeten ze nog iets organiseren '' stelde hij Lichtster gerust. '' Dat zou best kunnen , broertje '' miauwde ze spottend . Grijsjacht zag een glimp van humor in groene haar ogen. '' Oke , maar laten we het nu hebben over de grenspatrouilles , heb je al uitgezocht wie er mee gaat? '' Grijsjacht antwoordde : '' Geen zorg , ik heb mijn patrouilles al verdeeld . Om dageraad leidt Blauwsteen de patrouille . Nachtvlucht , Stervacht en Geelpoot gaan met Blauwsteen mee. Ik leid de zonhoog patrouille en neem Bloesemblad , Eikenstaart en Mistpels mee . Voor de jachtpatrouille neem ik mee : Stormpoot , Schaduwpoot en Streeppels. Ik neem Stormpels en Schaduwpoot mee omdat ik denk dat het een goeie leer- ervaring zal zijn'' murmelde Grijsjacht. Lichtster knikte instemmend en zei : '' Goed , als je alles hebt gezegd dan zijn we wel klaar voor vandaag ''. Grijsjacht liep het hol uit en strekte zich uit. Hij keek om zich heen en zag dat de Clan aan het eten en samentongen was. De commandant liep naar de prooienstapel en haalde daar een dik konijn uit en liep naar Blauwsteen ''Ha , Grijsjacht '' begroette ze hem . ''Ha Blauwsteen , heb je nog iets van Goudpoot , Zilverpoot of Leeuwenpoot gehoord ?'' Hij keek haar bezorgd aan. ''Nee...'' De poes schudde haar kop. Ze likte Grijsjacht troostend , Omdat ze wist hoeveel hij zijn neef en nicht miste en de leerling. Snel ging ze over naar een ander onderwerp. '' Ochtendstorm zit te wachten op haar kittens , ze kunnen al over een paar dagen komen '' meldde de poes. '' De SterrenClan zij dank , we hebben al weinig krijgers en de leerlingen worden binnenkort krijgers .aar alleen met Stormstaart haar kittens hebben we veel te weinig leerlingen''. Bloesemblad kwam het kamp binnen . '' We hebn indringers !'' riep ze. '' Waar?'' vroeg Grijsjacht. '' Bij de rivier!'' Grijsjacht en Blauwsteen racete achter de krijger aan. Bloesemblad was pas klaar met haar training. De Clan heeft veel aan haar. Ze is een goede krijger en een prima jager. Ook deed ze zoveel ze kon voor de Clan. Niemand kon twijfelen aan Bloesemblads loyaliteit. De 3 katten kwamen bij de bocht van de rivier. ''Wij zijn geen indringers! '' spuugde Blauwoor . '' Muizenbrein we komen juist helpen ! '' gromde Roodvlek naar Grijsjacht. Kon hij deze katten wel vertrouwen? ''En wat als jullie volgelingen van Doornklauw zijn?'' vroeg Bloesemblad. Haar stem en ogen veraadde niets. ''Doornklauw? ...'' Voor Roodvlek zijn zin af kon maken onderbrak IJsklauw de SchaduwClankat. ''Aha! Je bent een volgeling en zij'' - hij wees met zijn staart naar Blauwoor - '' Dus ook!'' ''Waar hebben jullie het over?!'' vroeg de Blauwe poes. Grijsjacht maakte zijn ogen tot spleetjes. '' Dat zien jullie wel als Lichtster bepaald wat er met jullie gedaan moet worden'' gromde hij. ''Daar komt niks van in!'' Spuugde Blauwoor. ''Wij willen Lichtster spreken maar niet om beschuldigd te worden als indringer!'' Blauwoor sprong onverwacht op Grijsjacht en drukte hem tegen de grond. '' Als je niet mee wilt werken , dan vecht ik terug '' gromde Grijsjacht. Hij probeerde de kat op zich te krabben maar Roodvlek kwam Blauwoor helpen nadat ze Bloesemblad en Blauwsteen had aangevallen en ze rustig op moesten staan. Roodvlek beet de commandant in zijn nek en Blauwoor krabbelde Grijsjacht. De twee katten gaven hem een grote wond en Grijsjacht schreeuwde het uit. Blauwsteen krabbelde overeind en teckelde Blauwoor. ''Grrr ! Dit is ONS territorium , dus verdwijn!'' spuugde ze. Ze gaf de poes nog een enorme krab voor ze naar Roodvlek ging. Ze beet de kat in zijn nekvel en krabte de kater tot hij een grote snee had waarvan et bloed al druppelde. '' Gaat het ?'' vroeg ze naar Grijsjacht. '' Ja , t gaat wel''. Hij krabbelde overeind. Ineens knalde Blauwsteen tegen de grond en rolde ze naar de rivier. Alle 4 de katten keken om en schrokken. Grijsjacht race naar haar toe , maar het was te laat. Ze viel in de rivier met stroming en Grijsjacht kon daar niet tegen op. Toch rende hij haar achterna want uiteindelijk zal ze in de Grote Rivier terecht komen , waar hij wel kon zwemmen. Blauwsteen werd meegetrokken door de stroming . ''HE...'' Ze ging kopje onder voor ze haar zin kon afmaken. Het was even stil . Was Blauwsteen verdronken? vroeg hij zich af. Hij haalde opgelucht adem toen hij Blauwsteen haar hoofd boven water zag. ''Hou nog even vol!'' riep Grijsjacht wanhopig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen