Foto bij Hoofdstuk 56

Dag vier, vandaag gaan we naar een stadje. Rovinj.
Harry heeft alleen wat moeite met het uitspreken van de naam... We staan nu bij de auto, klaar om in te stappen. Als we allemaal zitten vraagt de chauffeur: "En waar gaat de reis naar toe?"
We kijken natuurlijk allemaal meteen naar Harry.
"Rovign." Probeert hij, waardoor iedereen moet lachen.
"Oké, ik ga het op schrijven." Begin ik. Ik pak mijn Iphone, maak een nieuwe notitie en schrijf: 'Rovinj = Roovienje.'
Ik geef mijn telefoon aan Harry, die het scherm even bestudeerd en dan een nieuwe poging doet: "Roovinje."
Dat komt al meer in de buurt!

"En wat deed je zoal met je zus, toen ze nog leefde?" Vraagt Zayn na een kwartiertje in de auto.
Zayn is oprecht geïnteresseerd in mijn leven, ik mag die jongen!
"We uhm... Zongen vaak." Zeg ik zacht.
Meteen verschijnt er een glimlach op het gezicht van de jongens.
"Vertel." Zegt Liam, die ook oprecht geïnteresseerd is.
"Meestal schreef ik, omdat ik het meeste mee had gemaakt. Nou ja, toen dan. Nu denk ik dat zij het meeste heeft meegemaakt. Anyway, soms schreven we ook samen. Ik speel gitaar en Layla speelde van alles een beetje. Maar vooral piano!" Vertel ik enthousiast.
"Wil je misschien... Uhm.. Iets.. Z-zingen?" Vraagt Harry een beetje onzeker.
Ik pak mijn Ipod uit mijn tas en open de liedjes die ik met Layla op had genomen.
"Dit was het laatste liedje dat we samen hebben opgenomen. Het heet 'Got Dynamite'." Leg ik uit en ik druk op play.
Als de laatste tonen van het liedje hebben geklonken kijken vijf gezichten vol ongeloof me aan.
"Waarom wisten wij dit nooit?" Vraagt Liam.
"Ik ben er niet heel trots, mijn verleden dan." Verklaar ik.
"Maar jullie zijn goed! Vooral jij! Die lange noot was perfect!" Komt Louis tussen ons.
Kijk dat is nu zo fijn aan de jongens, ze begrijpen je en vragen niet verder als je niet vanzelf verder verteld.

"Drie cola's, twee ijskoffie en een ice tea." De serveerster zet ons drinken naar en Harry betaalt meteen.
"Wat krij-" "Durf me geen geld te geven! Ik trakteer." Onderbreekt Harry me.
Ik haal mijn schouders op, het heeft waarschijnlijk toch weinig zin om ertegenin te gaan.
"Je moet echt iets met je talent doen." Komt Harry terug op het onderweg van vanochtend.
"Sokken breien? Ik denk niet dat ik daar ver mee kom." Grap ik.
Iedereen lacht even, maar Harry is er nog niet klaar mee.
"Wil je er iets mee doen?"
"Hoe bedoel je?" Vraag ik terug.
"Wil je voor mensen optreden? Op tour gaan? Albums opnemen?" Legt Harry uit.
Ik bedenk me even en knik langzaam, eigenlijk was dat altijd al mijn droom, maar ik ben daar nu te laat mee. Ik heb nog bijna niks nieuws geschreven na Layla's dood en ik kan zoiets toch niet maken, een carrière proberen te beginnen, terwijl mijn zus geen aandacht krijg. En die 'de dode zus van Anne.' aandacht is het nu toch ook weer niet helemaal.
"Welke naam?" Vraagt Louis dan.
"Welke naam?" Herhaal ik, wat is dit een verhoor?
"Wil je onder een artiesten naam verder gaan?" Legt hij uit.
"Wow, wie heeft er ooit gezegd dat ik verder wil gaan?" Reageer ik snel.
Ik wil het en oh zo graag maar ik kan het gewoon niet maken, ik kan het niet.
Natuurlijk is er maar één iemand die weet hoe ik me voel, de jongen naast me. Nialler.
Hij slaat zijn arm om me heen en fluistert in mijn oor: "Ze zou trots op je zijn, ga ervoor."
Die woorden raken me, ik moet er ook voor gaan. Ik zie wel hoever ik kom!
"Carmen." Zeg ik dan.
Een glimlach verschijnt of de vijf gezichten voor en naast me.
"Carmen?" Vraagt Harry dan weer serieus.
"Ja, dat is mijn tweede naam. En die van Layla." Leg ik uit.
Harry knikt. "Prachtige keuze!"
Ik glimlach bij het zien van de vrolijke gezichten bij de jongens en sta dan op. We zijn er.
"Wauw... Lekker warm." Roept Louis meteen als een wijf.
"Jezus, de warmte komt je gewoon tegemoet." Merkt ook Harry op.
"Nou jongens, koud zullen we het niet krijgen." Glimlach ik terwijl ik tussen Harry en Louis ga staan en mijn armen om hun heen sla.
"Heyhey, ik sta hier hoor." Hoor ik dan uit de richting van de auto komen.
Ik draai me om en zie Niall die fronsend naar mij kijkt.
"Ahhh... Kom hier jongen." Grijns ik en ik pak Niall eens even stevig vast.
"Tja Niall, daar zal je het niet koud van krijgen." Knipoogt Liam.
Niall geeft me een zoen terwijl ik nog steeds stevig tegen hem aan geplakt zit. Ik probeer hem terug te zoenen, maar dat lukt niet echt.
"Hey klefferts. Komen jullie?" Roept Harry.
"Ja ja." Roepen Niall en ik in koor en we lopen, hand in hand, richting de rest.

Haihai,
Dussssss, reactie voor dit cute koppel? *slijmslijm*
Trouwens, stel je maar even voor dat da liedje dus door Anne en Layla is geschreven en gezongen, okey?
Love y'all (: x

Reageer (1)

  • Multiply

    Dus.. Ik kan het ook niet uitspreken. OMFH. HAZZA WE HEBBEN IETS GEMEEN! -.-

    Tsssjjjj. Uhuh. Duhhh. Carmen dus he.. (;


    love ya story x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen