Foto bij krachten en zelfvertrouwen

Blauwoor deed haar ogen dicht en bad : SterrenClan , sta mij bij! Blauwoor hervond haar kracht weer en schopte zijn aanvaller in de buik die het niet zag aankomen. Windstorm knalde tegen Tijgerschaduw en Blauwoor had haar DOELPUNT. ''100 punten!'' miauwde ze tevreden. Mrowww. Roodvlek snorde geamuseerd. ''Liggen jullie lekker daar? '' miauwde Roodvlek. ''Stomme haarbal ! ga van me af!'' gromde Tijgerschaduw. ''Jij bent niet tegen een andere krijger aangebotst en in de buik geschopt!'' gromde Windstorm. Windstorm wou net opstaan maar Roodvlek racete op de twee katten af. ''Maak dat je ons territorium uit komt '' spuugde hij. Roodvlek gaf de 2 katten nog een krab voor ze de bosjes in verdwenen. ''Nu kunnen we onze tocht verder afmaken'' murmelde Blauwoor. De twee SchaduwClankatten liepen verder Ze zagen een monster met zijn glimend rode pels voorbij razen. Roodvlek hoeste. ''Wat een stank zeg!'' mopperde hij. ''Behoorlijk'' antwoordde Blauwoor schor. Snel rende de krijgers de autoweg over . ''We zijn bijna bij hoogstenen!'' riep Blauwoor opgewonden. ''Nog een paar stappen en dan zijn wel al in het Zonneteritorium''.

Goudpoot's ogen werden troebel van verdriet. Hij hoopte vurig dat ze bleef leven , ze hadden elkaar pas ontmoet en onder niet fijne omstandigheden. '' Zandkit moest eigelijk haar leerlingen naam krijgen en goed getraind worden'' miauwde hij. Leeuwenpoot , Goudpoot , Geelpoot en Zilverpoot die uit de tunnel kwam hinkte naar hun toe . Ze hinkte om de wond maar niet zo erg. '' Ik mis je '' fluisterde Zilverpoot als afscheids woord. ''Moge de SterrenClan jullie pad verlichten , op weg naar de SterrenClan'' maakte Zilverpoot uitgebreid haar zin verder af. '' Ik zal je missen Zandkit , ik weet dat we elkaar niet lang kennen maar je hebt me geholpen om de ergste wonden te genezen. Goudpoot gaf haar een paar likjes bij haar oor. Nu kwam Leeuwenpoot naarvoren. ''Ik ken je niet echt goed , maar Geelster heeft me verteld wat je me wou zeggen maar zei tegen Goudpoot . Het spijt me zo dat we niet langer samen konden blijven zusje''. Snel begroef Leeuwenpoot haar kop ik Zandkits vacht. Nu kwam Geelster naar voren. ''Zandkit , bedankt voor het gezelschap houden en je moed waarmee je je leven gaf om mij en de andere te helpen. Jij bent een groot geschenk voor de SterrenClan en ik zal je grappigheid en goede raad missen...'' Ook Geelster likte Zandkits vacht. En ineens verdween Zandkit... '' ''Huh , waar is ze?!'' riepen de katten geschrokken uit. '' De SterrenClan , maar waar haar lichaam is denk ik ook aan waar ze nu is...'' Ineens hoorde de katten een stem echoen : De maan zal jullie bedriegen op jullie reis en jullie zullen opgesloten zitten in onrust... Een poes verscheen en ging zitten op de plek waar Zandkit was gestorven. ''Jullie hebben je missie volbracht en jullie reis behaald'' miauwde de blauwgrijze poes. Ze keek Goudpoot recht in de ogen. ''Goudpoot , jij bent geen gewone kat , je bent een goeie vriend , vastberaden en dapper. Je zou ook een goede leider kunnen zijn. Haar ijskleurige ogen gingen nu naar Zilverpoot. '' Zilverpoot'' miauwde de SterrenClan poes. '' Je denkt dat je niet goed kan vechten maar jij bent slim en snel , gebruik dat eens in een gevecht. Dan zul je zien dat je een van de sterkste katten zult zijn. Je doet het ook goed als medicijnkat en Dondervacht moet trots op je zijn''. De zilvere medicijnkat - leerling knikte naar Dauwster. Dauwsters blik gleed nu op Leeuwenpoot. Zij en Leeuwenpoot keken elkaar recht in de ogen. van Ambergeel tot ijsblauw. ''Leeuwenpoot , jij bent een prima vechter en je bent naar veel toe instaat. Je bereikt dingen door jou snelheid maar ook door je sterke kracht. Je bent niet zomaar een leerling. Je bent zo sterk als een leider. Een goeie Clankat dus. Je zit met je zusje he?'' vroeg Dauwster. '' Leeuwenpoot keek haar recht in de ogen. ''Je zou haar nog beter willen leren kennen toch?'' miauwde Dauwster. ''Ja Dauwster''. Dauwster sloot haar ogen en Zandkit verscheen. ''Ze hoort nu bij jullie , zorg wel dat ze niet haar echte laatste leven verliest''. Zandkit bleef op haar plek naast Geelster en keek Dauwster aan. ''Ik zit goed bij hun '' verzekerde ze de SterrenClanpoes. Haar blik gleed op Geelster, de kat naast Leeuwenpoot. ''Leider van de MaanClan , afgepakt door Zwaluwster en zijn volgelingen. Hij heeft geen 9 levens maar jij wel. De Clan werd ook onder druk gezet en moest luisteren door Zwaluwster. Door deze leerlingen en Zandkit werden ze gered. Jij hebt ook goed gevochten slimme leider. Ik had het vroeger ook moeilijk toen ik nog een krijger was. Ik heb de Clan gered en zorg dat jij dat ook elke keer weer gaat doen. Ik heb Zwaluwsters leven afgenomen en een teken gegeven aan zijn volgelingen dat ze niet meer welkom zijn in deze Clan. Gebruik je slimheid en leiderschap om de Clan goeie tijden te bezorgen.'' ''Ik beloof het'' miauwde de leider. Haar laatste blik gleed op Zandkit. ''Zandkit , jij bent erg slim en ze zullen al je moed nodig hebben tijdens hun tocht terug en ook tegen Doornklauw. Je bent grappig en daar troost je ze terecht mee. Je hebt moed gehouden , zeker in deze moeilijke tijden''. De SterrenClan poes verdween en er bleef een zin achter. '' Al jullie krachten , leerlingen , zullen jullie ten hulp staan in moeilijke tijden. Verenig deze kracht en vind een antwoord''. ''Hoe?'' vroeg Goudpoot maar de poes met ijsblauwe ogen was al verdwenen...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen