Doornklauw keek naar de leider die op de stam sprong. In het midden was er een boom maar tijdens een brand was de boom verbrand en viel om. De kitten zat eronder en Dauwster waagde haar leven om de kitten te redden. De kitten kwam er heelhuids uit maar Dauwster had teveel rook ingeademd . Na een maan zat ze er gelukkig weer bovenop. De stam was wat hoger dan een grote kat. Als een kat op twee poten zou staan. Zo'n lengte. '' Alle katten die oud genoeg zijn om zijn eigen prooi te jagen verzamel jullie hier voor een Clanvergadering!'' Bladster wachtte geduldig tot alle katten verzameld waren. Doornklauw en Bliksemschicht zaten voor in. ''Zoals jullie weten zijn Zwartzicht , Goudpoot en Panterpoot vermist. Maar ik en Nachtverlichting vonden een spoor!'' De katten begonnen te praten. ''En waar is dat spoor?'' miauwde een krijger. '' voorbij het kamp . Het eindigt in de rivier. Ik kies twee krijgers uit die deze vermiste katten zouden kunnen opsporen''. ''En wie worden die krijgers?'' miauwde dezelfde donkere kat. Bladster zuchtte , Bliksemschicht was vaak agressief en luistert niet veel naar andere. ''Roodvlek en Blauwoor!'' riep de kat ongeduldig. ''Zij zullen deze katten opsporen''. De medicijnkat , Nachtverlichting zat naast de Schaduwstam en miauwde luid :''Dit is een moeilijke tijd voor de Clan , ik weet het. Prooi is schaars , en nu zijn er ook nog katten vermist maar met Roodvlek en Blauwoor zullen we ze zeker vinden!'' ''Jullie , miauwde de leider , zullen vertrekken op dageraad. ''Dageraad ?! '' schreeuwde Doornklauw. O-o! Het flapte zomaar uit zijn mond. ''Heb je hier bezwaar tegen Doornklauw?'' miauwde de leider. Nachtverlichting wist waarom hij zo deed , maar ze hield het zich zelf nog voor. Pas als Blauwoor en Roodvlek zouden komen had ze bewijs. ''Ehh nee , ik bedoel ja!'' ''En waarom dan ?'' vroeg Bladster. Elke kat keek naar Doornklauw. Hij moest snel iets verzinnen! ''Nou , ik denk dat zonhoog beter is want ze zullen al hun krachten nodig hebben. Misschien word dit wel een heel lange tocht''. ''Daar zit wat in vond de herfstkleurige kat. De SchaduwClankatten begonnen zich te vormen in groepjes en te overleggen wat ze hoorden. ''Ik zal even denken Doornklauw'' miauwde hij. ''Deze vergadering is beeindigd!'' Bladster sprong van de SchaduwStam af. Hoelang zou het nog duren voor katten hem niet meer vertrouwden?

Het was al zonsondergang. ''Ik heb honger '' klaagde Zilverpoot. ''Wij allemaal denk ik'' miauwde Goudpoot.'' Zeker weten '' miauwde de Leeuwenpoot. ''Laten we jagen en uitrusten'' stelde de gele poes voor. '' Ja , laten we gaan '' murmelde de kater. Goudpoot sloop naar zijn prooi. Hij voelde met zijn poten waar het konijn op en neer sprong. Snel dook hij ineen .Klaar voor de sprong. Toen hij op het konijn afsprong botste hij tegen een andere kat. Hij rolde naar achter en een lichtrode poes ook. ''Mrauwww! '' de poes krabbelde over eind. Ze blaasde. Leeuwenpoot en Zilverpoot gingen om haar heen staan. Nu was ze omsingeld... ''Je kunt geen kant meer op'' miauwde Zilverpoot. ''Wie ben je en waarom val je ons aan?'' miauwde Lichtpoot. ''Ik viel jullie niet aan , maar dat konijn wel!'' er was een glimp van humor in haar ogen te zien. ''Maar moet ik jullie niet vragen wat jullie hier aan het doen zijn in het Maanterritorium?'' ''Ik val wel aan als het moet''. haar stem klonk niet dreigend maar wel vastberaden. ''We gaan naar het MaanClankamp , we willen je leider spreken''. ''Kijk uit!'' miauwde ze geschrokken. ''Waarvoor?'' vroeg Leeuwenpoot. '' Anders worden jullie net zoals ik!'' miauwde de kat weer. ''Wat is er mis met je? '' vroeg Goudpoot. '' Ik heet Zandkit , maar wat er mis is zal ik jullie nu ...'' voor ze haar zin kon afmaken kwam een krijger tevoorschijn. ''Zandkit , wie zijn hun?'' vroeg de krijger. '' ehh Berenklauw , wat een verassing!'' de kat probeerde tijd op te houden. Waarom was ze zo bezorgd? en wat bedoelde ze? Waarom maakte ze haar zin niet af? Duizende vragen spooktte door Goudpoots gedachte. Ineens hoorde hij Dauwsters woorden door zijn hoofd zich herhalen. De maan zal je reis bedriegen en 3 zal opgesloten zitten in onrust... ''Zandkit , ga je me nog vertellen wie ze zijn en wat ze komen doen?'' ''Ze willen met Zwaluwster spreken''. ''Zwaluwster? Bedoel je niet Geelster?'' miauwde Goudpoot. ''Nou ... Geelster is... '' De krijger onderbrak haar zin. ''Dus jullie willen met onze leider spreken ? Kom maar mee! '' De katten volgden de krijger en Zandkit keek ongerust naar de 3 katten. Waarom kijkt ze zo? Waarom onderbreekt Berenklauw haar ? Dit was een van de apartste reizen die een kat kon maken!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen