Foto bij Een voorspellende droom??

De sterren schenen op een open plek in een bos. De rivier weerspiegelde een zilvergekleurde kat die naar de maan keek. De zilvere kleur leek nu blauw zilver. Nog een gevlekte kat zat naast deze poes. ij had lang haar en zijn goude poot was nu ook blauwzilver gekleurd. ''Goudpoot '' miauwde de poes. Hij keek haar recht in de ogen. Ze had ijsblauwe ogen. Ze keek vastberaden naar hem. De katten staarde elkaar aan. ''Wie ben jij? '' vroeg de leerling. '' Dauwster '' antwoordde de poes. Hij had verhalen in de SchaduwClan van de oudsten gehoord over deze kat , hoe ze de SchaduwClan redde om zich te moeten bewijzen voor haar Clan. Ze heeft dassen aangevallen toen die een tunnel maakte in het SchaduwClankamp . En toen er brand was was er een kitten nog in het kamp en redde ze deze kitten , ookal kon ze sterven. Zo heeft ze nog meer dingen opgelost. ''Kijk voor je in het water en als je hebt gekeken , vertel me wat je ziet''. Hij keek erin en zag een gevecht van een paar katten tegen 2 andere katten. Daarna werden deze twee katten - waarschijnlijk een kamp - meegenomen tegen hun wil in. De ene kat begon te blazen naar de grote kat die deze kat die hun naar voren duuwde. Toen verdween het beeld... ''Wat zag je ?'' Vroeg Dauwster. ''2 katten die werden meegenomen naar - ik denk een kamp - tegen hun wil in''. ''Heel goed '' , murmelde ze. Dauwster sloot haar ogen. Daarna opende ze haar ijsblauwe ogen en keek Goudpoot recht in de ogen. '' Jonge leerling onthoud dit goed : De maan zal je reis bedriegen. 3 zou opgesloten zitten in onrust...'' Dauwsters vervaagde en haar stem ook. '' Wacht! Laat me niet alleen!'' schreeuwde Goudpoot maar het was al te laat. De wind droeg nog haar laatste geur mee . Goudpoot wierp een wantrouwende blik op de maan. Wat zal zijn droom betekenen?

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen