Ik schrijf vanuit lotte

Pfff het was weer maandag en het was weer tijd voor de 1e les. Ik opende mijn kluisje en propte mijn jas en een paar boeken in mijn kluisje en gooide hem weer dicht. "Lotte!" hoorde ik iemand schreeuwen toen ik omkeek kwam mijn beste vriendin daisy op mij afgerend. "er komt een Nieuwe jongen in onze klas"" begon ze hyper te vertellen. "leuk" antwoorde ik nog een beetje slaperig waarna we naar onze 1e les liepen bah Nederlands ik voelde mijn mobiel in mijn broekzak. Trillen. Ik stopte met lopen en pakte mijn mobiel uit mijn broekzak een berichtje van mijn moeder "" wil je straks even boodschappen doen geld licht op tafel x mam"" stond er in op het moment dat ik mijn mobiel weer in mijn broekzak wilde doen botste er een jongen tegen mij op "sorry sorry sorry" zij hij toen ik naar hem keek zag ik wie hij was REIN! Hij stak zij hand uit en zij "ik ben rein en hoe heet jij?" ik pakte zijn hand vast en zij "ik heet Lotte"" waarna ik begon te blozen "ben je nieuw hier op school?" vroeg ik aan rein. ""ja maar ik kan het lokaal niet vinden"" zij hij. "naar welk lokaal moet je dan?" rein pakte zijn rooster erbij en keek er even snel op ""lokaal 33 Nederlands"" zij hij "" dan ben jij dus de nieuwe jongen in onze klas"" zij daisy ""zitten jullie ook in 2b3?"" vroeg rein daisy en ik keken elkaar even aan en zijden in koor ""JA!"" waarna we begonnen te lachen. De tweede bel ging ""shit we moeten rennen" zij ik haastig toen we voor het lokaal stonden was de les al begonnen. Ik klopte op de deur en opende hem waarna wij met z'n drieën naar binnen liepen ""zo waar komen jullie vandaan?"" vroeg meneer van velthover "" Euhm we moesten een nieuwe leerling het lokaal wijzen waardoor wij telaat kwamen"" zij ik snel waarop rein het bevestigde ""klopt ik kon het lokaal niet vinden." ""nou vooruit dan voor deze ene keer"" zij meneer van velthover. Daisy en ik liepen snel naar onze vaste plek. (ja die hadden we bij Nederlands) rein had zich even voorgesteld aan de leraar en mocht naast mij plaatsnemen omdat ik tog alleen zat en hij mij al een beetje kende. Toen hij naast mij wou gaan zitten knipoogde hij naar mij waardoor ik zo rood werd als een tomaat. Ik draaide mijn hoofd gou om en keek maar een beetje door het raam de les ging zo traag voorbij totdat de bel mij verloste van deze les snel deed ik mijn boek in mijn tas en stond op toen ik het lokaal had verlaten kwam rein naast mij lopen. "" Euhm Lotte mag ik misschien je nummer?"" vroeg rein verlegen ""jawel hoor"" zij ik verast de verdere schooldag ging snel voorbij en samen met daisy en rein liep ik naar onze kluisjes en pakten onze boeken en jas eruit. Op de fiets kwam ik erachter dat rein maar twee straten verderop is komen wonen. ""gaan jullie nog met mij mee naar huis?"" vroeg ik aan daisy en rein ""nee sorry ik kan niet"" zij daisy ""ik ga wel mee hoor"" zij rein we fietsten nog even verder totdat daisy een andere afslag nam ""doei" schreeuwde ik naar haar en samen fietsten rein en ik verder naar mijn huis. Ik opende de voordeur en liet rein binnen "" oh ik moet nog boodschappen doen ga je mee?"" vroeg ik aan rein "" ja is goed "" waarna we samen op de fiets stapten en naar de supermarkt reden. Ik pakte een mandje en zocht de boodschappen die mijn moeder had opgeschreven. Toen ik het 2e gangpad in liep voelde ik 2 armen om mijn middel ik draaide me in de greep om en keek in twee chocoladebruine ogen ""Lotte ik wilde je wat vragen"" zij rein verlegen en licht stotterend ""oké je mag altijd alles vragen" zij ik rein keek even naar de grond en daarna weer naar mij "" ik ken je nog niet zo lang maar ik vind je zo lief en leuk"" zij hij ik keek hem vol verbazing aan "" daarom wou ik vragen of je mijn meisje wilde worden"" zij hij weer verlegen waarna hij kleine blosjes op zijn wangen kreeg. Hij keek mij afwachtend aan waarna ik zij "" ja natuurlijk! Gekkie"" waarna ik twee zachte lippen op die van mij voelde zo stonden we middenin de supermarkt te zoenen. Rein fluisterde nog in mijn oor "" je bent mijn prinsesje en ik laat je nooit meer gaan".


Einde

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen