De volgende dag:

'Morgen Alex!' Zei ik vrolijk toen ik de vergaderruimte inliep. Hij keek op van een hoop papieren, fronste zijn wenkbrauwen en liet zijn hoofd op de tafel vallen.
'Wat is er met jou?' Vroeg ik lachend en ik haalde mijn hand door zijn haar. 'Nee, wat is er met joú?' Mopperde hij terwijl hij zijn haar terug goedlegde. Ik haalde mijn schouders op. 'Ik ben gewoon vrolijk, nu jij!'
'Arizona is op huwelijksreis met Callie en heeft de hele kinderafdeling aan mij overgelaten, en ik ga dood.' Zuchtte hij en hij liet zijn hoofd weer op de tafel zakken.
'Oke, veel plezier!' Zei ik en ik huppelde de kamer uit. 'Fijne vriendin ben jij!' Riep hij me na.
Ik liep de gang door opzoek naar iets om te doen toen mijn gsm afging.
'Heey Niall!'
Ha Laura, heb je iets te doen deze avond? We moeten echt es praten...'
'Uh nee, vanavond kan ik wel even langs komen.' Ik beet zenuwachtig op mijn onderlip.
Oke, dan zie ik je straks wel.'
Ik zei gedag en stak mijn gsm weg. 'Laura! OK 3 nu!' Riep Alex die haastig voorbij kwam lopen. Ik fronste even en rende achter hem aan. Dit word dan toch nog een spannende dag...
Nadat we onze handen hadden gewassen liepen we de operatie zaal in. 'De dokter is flauwgevallen.' Zei een verpleegster die bij de flauwgevallen dokter neergehurkt zat. Ik keek over haar schouder naar de dokter. 'Mark Sloan.' Zei ik en ik moest zachtjes grinniken. 'Kom hier Laura je moet me helpen.' Zei Alex die zich al over de patient heen had gebogen. 'Je word oud Mark.' Zei ik zacht terwijl ik naar Alex toe liep. Hij mompelde dingen zoals: 'Gescheurde aorta' en 'Veel te veel bloedverlies'. Dit was serieus...
'Laura, neem die klem en bind de aorta af.'
'Wat? nee!' Protesteerde ik meteen. 'Ik heb dat soort opleiding niet gehad! Ik zou hem vermoorden!' Ratelde ik. 'Laura, kalmeer!' Ik hield abrubt mijn mond toen Alex zijn stem verhief. Zo ken ik hem niet... 'Beeld je in dat je dochter op die tafel ligt.' Zei hij iets kalmer. 'Ben je gek!' Schreeuwde ik. 'Hou Charlotte hierbuiten!'
'Anders ga je die klem niet nemen Laura we hebben hier geen tijd voor! Ik kan deze klem niet loslaten, Laura hij gaat dood!'
Alex godverdomme zat me niet onder druk! Alles draaide om me heen.
'Laura, beeld je in dat Charlotte op deze tafel ligt, ze gaat dood. Neem die klem en bind de aorta af!'
'Hou Charlotte hierbuiten!' Schreeuwde ik en ik rende de ruimte uit. 'Verpleegster! Laat dokter Sloan maar even en red deze man's leven!' Hoorde ik Alex nog roepen.
Tranen stroomden over mijn wangen terwijl ik door de gangen rende. Ik liep de wc's in en liet me tegen de muur op de grond zakken. Ik had die klem heus wel genomen als die eikel me niet zo onder druk had gezet! Hoe durft hij Charlotte hierbij te betrekken! Het liefste zou ik nu onmiddellijk mijn ontslag willen geven, maar dat kan niet... Charlotte heeft het geld nodig, ik heb het geld nodig...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen