Foto bij Magic 17

Emma Vane

Terwijl ik nog aan het bijkomen ben van het lachen, want kom op Harry met McGonagall dat is gewoon te hilarisch voor woorden, glijdt mijn blik naar Niall. Hij zit een beetje vertwijfeld voor zich uit te kijken. Ik loop op hem af en ga naast hem zitten. ‘Wat is er?’ ‘Wij moeten de openingsdans doen, want jij zit in Gryffindor.’ ‘Shit, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht.’ ‘Oké, nu gaan we allemaal oefenen,’ onderbreekt professor McGonagall het gelach en tevens ons gesprek. Iedereen blijft zitten en de irritatie is duidelijk aan McGonagall te zien. ‘Tomlinson, wie is je date?’ ‘Hazel, professor,’ zegt hij en hij glimlacht naar haar. ‘Naar voren jullie twee.’ Met tegenzin lopen ze naar de dansvloer. ‘Malik, wie is je partner?’ ‘Nina Remson,’ zegt hij en trots steekt hij zijn hand uit. Iedereen inclusief professor McGonagall kijkt ze verbaast aan. Zo stromen langzaam de koppeltjes de dansvloer op. ‘Horan en Vane, zo te zien zijn jullie een koppel.’ We knikken beide. ‘Jullie moeten goed oefenen, want jullie moeten de openingsdans doen.’ Met lichtelijke tegenzin staan we op. ‘Nu leg jij je hand op haar heup en jij je hand op zijn schouder. Juist goed, ja en nu gewoon bewegen op de muziek,’ zegt ze en ze loopt weg. Als de muziek door de zaal te horen is, begint Niall de leiding te nemen. ‘Sow, dat doe je goed,’ glimlach ik. ‘Ja, ik laat me leiden door de muziek,’ zegt hij zweverig en hij probeert de stem van professor McGonagall na te doen. Hij trekt me heel subtiel iets dichter tegen hem aan. Onze lichamen bewegen als een eenheid op de muziek. Stiekem snuif ik zijn geurtje op en laat mijn schouder tegen zijn schouder zakken. ‘Nou dames en heren, dat was het voor vandaag. Veel plezier vanavond en ik zie jullie om half zeven in de grote zaal vanavond.’ Waarom moest dit moment nu weer verpest worden. Niall laat me nog een pirouetje maken en laat me dan los. ‘Die openingsdans gaat wel goedkomen,’ lach ik en we lopen de zaal uit.

‘Kom jongens, ik wil wel de ladies van Beauxbatons welkom heten,’ grinnikt Harry. ‘Oh ja, jij moet nog een date uitzoeken,’ lacht Nina. ‘Inderdaad, samen met Liam, dus we moeten wel de mooiste meisjes scoren,’ grijnst Harry. Nina rolt met haren ogen en ik bekijk het tafereel van een afstandjes. ‘Stelletje gekken,’ mompel ik meer in mezelf dan tegen de rest. Gelukkig hebben ze het niet gehoord anders kwam er dadelijk ook nog een sarcastische vechtpartij, ja dat lees je goed, dat kan! ‘Louis en Niall opschieten!’ schreeuw ik richting hun kamer en ze komen eruit gestormd. We lopen naar de grote zaal waar bijna iedereen al heeft plaatsgenomen. Niall en ik gaan op onze vaste plaats naast elkaar zitten met Louis tegenover ons. ‘Beste leerlingen van Hogwarts. Dadelijk komen de leerlingen van het Beauxbatons en het Klammfels en jullie zijn de gastheren en gastvrouwen, dus ik verwacht sportief gedrag van jullie! Het gaat er immers om dat we samenkomen en niet door competitie uit elkaar gedreven worden. Dan willen ik nu de mannen van het Klammfels verwelkomen,’ met dat professor McGonagall het zegt slaan de twee grote deuren. Grote en gespierde mannen komen de grote zaal binnen lopen en ik kijk mijn ogen uit. Wauw, zoveel mannelijkheid in een ruimte! Nadat ze plaats hebben genomen aan hun tafel neemt professor McGonagall weer de aandacht. ‘Welkom leerlingen van het Klammfels, we hopen dat jullie je thuis voelen! Dan nu de dames van het Beauxbatons,’ zegt ze en de deuren gaan wederom open. Dit keer trippelen er allemaal vrouwen door het gangpad. Ik zie dat Harry en Liam al hun date uit aan het zoeken zijn. Niall kijkt ook zijn ogen uit en een raar gevoel borrelt in mij op. ‘Welkom leden van het Beauxbatons. Jullie worden nu allemaal richting jullie kamers gebracht en kunnen jullie klaarmaken voor vanavond,’ zegt ze en we lopen snel door de mensenmassa richting onze kamers. Onderweg heb ik Nina nog mee kunnen sleuren naar mijn kamer. ‘Je jurk ligt toch hier,’ zeg ik en ze knikt. We trekken onze jurken aan en bewonderen elkaar. ‘Wauw Nina, die jurk staat je echt fantastisch,’ glimlach ik en ik neem plaats op de stoel zodat Nina mijn haar kan doen. ‘Moet jij nodig zeggen, Niall zal je niet kunnen weerstaan in de jouwe,’ zegt ze en ik krijg blosjes op je wangen. ‘Over jongens gesproken, wat is dat nu tussen jou en Zayn?’ ‘Haat en liefde liggen dicht bij elkaar?’ ‘Dat betekent dus dat je hem echt leuk vindt?’ ‘Ja, maar hij is niet zo’n klootzak als jij denk. Hij heeft een zachte kant en de laatste tijd hebben we geen last meer van hem! Hij is echt heel aardig, je moet hem leren kennen,’ ratelt ze aan een stuk door om Zayn te verdedigen. ‘Ik zal vanavond wel eens een aardig praatje met hem maken, als ik daar de kans voor krijg.’ ‘Zo je haar is gedaan,’ zegt ze en ze kijkt trots naar mijn haar. ‘Bedankt lieverd,’ zeg ik en ik pak een paar hakken die Nina voor me heeft meegenomen en trek ze aan. ‘Dit wordt nog een hel vanavond,’ zeg ik en ik kijk naar de moordwapens. ‘Je kunt het wel,’ zegt Nina en ze staat op. Ze steek haar handen uit en helpt me uit de stoel. Nu ik rechtop sta met hakken, ben ik groten dan Nina. ‘Oké, heel overdreven eerst. Zet eerst je hak neer en dan je voorkant pas.’ ‘Ja, ja heel goed. Nu iets minder overdreven en we lopen even een paar keer op en neer.’ Ik kijk geconcentreerd naar mijn schoenen. Eerst hak dan teen. Ja ik kan het ! ‘Super je bent er klaar voor,’ zegt Nina en ze trekt snel haar eigen hakken aan. ‘Maar hoe zit het nu tussen jou en Niall?’ vraagt Nina nieuwsgierig. ‘Oh het is laat, kom we moeten gaan,’ lul ik mezelf uit de situatie. Nina trekt me terug. ‘Denk je nu echt dat dat een goed excuus is?’ ‘Ja,’ zeg ik met een grijns op mijn gezicht. Nina rolt met haar ogen en grinnikt even. ‘Nee, dus. Vertellen! Nu!’ ‘Hoe het is tussen Niall en mij zal je vanavond zien,’ zeg ik we lopen richting de zaal.

Weer een licht getint directioner stukje, volgende hoofdstukje waarschijnlijk ook. Maar ik beloof dat het daarna weer leuk wordt voor de potterheads onder ons( Hoop natuurlijk dat jullie het even goed leuk vinden?) Maar sommige van jullie lezen dit verhaal al vanaf het begin en misschien zelfs mijn andere verhaal? Daarom wil ik graag wat meer over jullie weten. Willen jullie je naam en leeftijd + 3 feiten over jezelf in een reactie zetten? Zou ik leuk vinden.

Naam: Aniek Vogelsangs
leeftijd: 15
Feitjes: Speelt keyboard, heeft veel meegemaakt op gebied van vriendschap, is goed in vrolijk spelen? zijn maar voorbeelden (kloppen wel) Ik ben benieuwd.
Ik leef vandaag onder de slogan: Weet wie je lezers zijn, dat maakt je verhaal fijn (Oké, heeell erg slecht Aniek. Ja ik weet het)
Sorry is een beetje lang geworden :s Hope you liked it

Reageer (12)

  • OXFORDSTREET

    Naam: Hanan
    leeftijd: 15
    Feitjes: Ik vind je lief, ben blij dat ik je de afgelopen 2 jaar zo goed heb leren kennen en uh ik moet nu eigenlijk leren wat ik niet doe.
    Ik leef vandaag onder de slogan: DAT MAG! hahaha jwz x

    1 decennium geleden
  • darkswan

    Naam: Lisette de Coo
    Leeftijd: 13 jaar
    Feitjes: Ik hou van zingen, mijn vriendinnen, mijn vriendje en korfbal. Ik ben soms wat stil, maar ik kan ook echt heel hyper zijn + ik ben een stiekeme badass :P
    Slogan: iedereen is perfect op zijn eigen manier.

    1 decennium geleden
  • Lilyy

    Naam: Lily
    Leeftijd: bijna 13...
    Feitjes: Houd van zingen en acteren, is verslaafd aan muziek. Grote Fantasie en verbeelding (word soms echt een beetje eng). Directioner, Mixer, Lovatic & Potterhead, en zo kan ik nog wel even doorgaan... (;
    Slogan: We've all goth both light and dark inside us, what matters is the part we choose to act on. That's who we really are, <3

    1 decennium geleden
  • Bcollienr1

    naam: kimberley
    leeftijd 15
    feitjes: ik ben proud to be a directioner, ik hou van honden vooral Border Collies, ik ben zo gek als een deur en dat komt nooit meer goed

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Naam: Aviva
    Leeftijd: over 14 dagen 16 (finally!!)
    Feitjes: Is fantasy verslaafd (qwa lezen), spuit graffiti, leeft voor muziek
    Slogan: Those patient Hufflepuffs are true and unafraid of toil, nee hoor vooral onder deze: Listen to your heart

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen