Niall Horan

Ze pakt mijn hand en ik neem haar mee naar haar kamer. Ze gaat zitten op haar bed en kijkt me met blosjes op haar wangen aan. Ik kijk in haar blauwe ogen met een groen randje en vergeet even waarom ik hier ben. ‘Zoals je weet moeten we 30 december weer op school zijn en hebben we 31 december een bal met verschillende scholen,’ zodra ik de woorden uitspreek groeit de glimlach op haar gezicht. ‘Ik vroeg me dus af… of je met mij naar het bal wilt gaan,’ zeg ik en ik kijk naar de neus van mijn schoenen. ‘Ja, heel erg graag,’ zegt ze en dan pas durf ik haar aan te kijken. Ik loop op haar af en sluit haar in mijn armen. Ik houd haar stevig vast en als we loslaten worden mijn wangen weer vuurrood. We lopen weer terug en Louis kijkt me verwachtingsvol aan. Emma loopt richting de keuken en Louis kruipt haast bij me op schoot. ‘Zei ze ja? Zei ze ja?’ ‘Ja, ze zei ja,’ zeg ik en ik krijg weer een grote grijns op mijn gezicht. ‘Dat is geweldig,’ zegt hij en hij geeft me een high five. ‘Maar wie ga jij vragen, Lou?’ ‘Ik zit te denken aan Hazel, ze is wel een leuke meid toch?’ ‘Ja, jazeker. Weet je met wie Nina gaat?’ ‘Dat ga je nooit geloven,’ lacht hij. ‘Wie?’ vraag ik nieuwsgierig. ‘Zayn,’ zegt hij en hij barst in lachen uit. Mijn mond zakt open en ik kijk hem verbaast aan. ‘Dit meen je niet.’ ‘Ik zei toch dat je het niet ging geloven,’ lacht hij nog steeds. Emma komt binnen lopen en bekijkt het tafereel met een verbaasde blik. ‘Wat is er?’ vraagt ze. ‘Ik krijg net te horen dat Zayn met Nina naar het bal gaat.’ ‘Ja, ik vond het ook een beetje raar toen ik het hoorde, maar iemand heeft ooit een keer gezegd dat liefde en haat dicht bij elkaar liggen. Ik denk echt dat het iets wordt tussen hen. Ze dagen elkaar gewoon uit om aandacht van elkaar te krijgen. Ik bedoel als ze elkaar echt haten gaat Zayn haar toch niet vragen en zegt zij toch geen ja?’ ‘Ja, dat is eigenlijk wel waar,’ zegt Louis begrijpend. ‘Jongens, ik ga naar bed. Ik ben gesloopt. Slaap lekker,’ zegt Emma en ze zwaait nog even naar ons en loopt de trap op. ‘Zullen wij ook maar gaan?’ vraagt Louis. Ik knik en loop de trap op. Ik kleed me snel om en ga in bed liggen. Louis is nog lang niet klaar, dus ik ga even bij Emma kijken. ‘Emma, ben je nog wakker?’ fluister ik. Ik hoor een ‘uhu’ geluidje dat ik beschouw als een ja. Ik ga op de rand van haar bed zitten en kijk haar aan. ‘Kon je weer niet slapen?’ vraagt ze. ‘Jawel, maar Louis is nog aan het omkleden en ik verveelde me.’ We praten nog over van en nog wat totdat Louis ons gesprek verstoort. ‘Kom Niall, laat Emma slapen,’ zegt hij en hij trekt me van het bed. ‘Slaap lekker, Emma.’ ‘Slaap lekker, Niall en Louis.’ Louis sleurt me onze kamer in en gaat op zijn bed liggen. Ik ga ook op mijn bed liggen en staar naar het plafond. ‘Wat vind je nu van Hazel,’ vraag ik. ‘Het is gewoon een leuk meisje, toch?’ ‘Ja, klopt.’ ‘Maar hoe zit het met jou en Emma?’ ‘Ze is een leuk meisje,’ zeg ik en Louis begint te grinniken. ‘Wat?’ ‘Oh nee, niks hoor. Slaap lekker Niall.’ ‘Slaap lekker Lou,’ zeg ik en eindig ons gesprek.

30 december

Vandaag moeten we terug naar school en mijn ouders hebben me al een pak opgestuurd. We zitten nu in de trein naar Hogwarts en we zullen rond 9 uur aankomen. We hebben nog de hele dag vrij. We hebben alleen om 15 uur dansles en om 19 uur komen de andere scholen. Ik heb er zo veel zin in. Mijn eerste bal en ook nog met Emma! Ik wil ook Harry, Liam en vooral Nina weer zien. Eens even checken hoe dat zit met Zayn. Ik vind het zo grappig. ‘Niall we zijn er bijna. Omkleden,’ zegt Louis en ik pak mijn kleding. We zijn aangekomen en lopen Hogwarts binnen. ‘Harry en Liam, wat doen jullie op onze bedden,’ zeg ik als ik binnenkom. ‘We wilden jullie welkom heten,’ zegt Harry met een grote grijns op zijn gezicht. ‘Dus welkom,’ vult Liam aan. ‘Nu weg daar of jullie mogen onze koffers uitpakken,’ zegt Louis en in een keer staan ze naast ons. Ik pak mijn koffer uit en loop naar onze leerlingenkamer. Ik heb geen zin om op Louis te wachten dat duurt zo lang. Harry loopt achter me aan, maar pakt mijn arm vast als hij hoort dat Emma en Nina aan het praten zijn. ‘Hoe zit het nu met Zayn?’ herken ik de stem van Emma. ‘Ach ja, ik weet het niet. Ik weet niet of ik hem leuk vind, maar wat vind jij ervan?’ Ik vind dit niet kunnen dus ik loop binnen. Nina krijgt een kleur op haar wangen en seint heel subtiel, niet dus, naar Emma dat ze later wel verder praten. Harry en ik ploffen op de banken en wachten op Liam en Louis. ‘Hee Lou,’ groet Emma Louis. ‘Ook hallo Emma. Wat heb ik je gemist,’ zegt Liam sarcastisch. ‘Heeeeeeeee Liaaammmm,’ zegt ze en ze zet een mega grijns op. ‘Oké, dat is eng. Stop daar mee,’ zegt Liam en iedereen begint te lachen. ‘Nou dames, tijd voor dansles,’ zegt Nina vrolijk en ze kijkt naar ons. We staan op en lopen richting de les. ‘Welkom allemaal bij de dansles,’ start professor McGonagall de les. ‘Zoals jullie weten, komen de leerlingen van het Klammfels en het Beauxbatons naar Hogwarts. Jullie weten ook waarom er geen toverschooltoernooi meer wordt gehouden, Voldemort heeft het verpest en het verloor zijn kracht. Daarom hebben we alleen een groot bal en jullie zijn de gastheren en gastvrouwen. Jullie moeten dus de avond openen. En aangezien we ervoor gekozen hebben om daarna nog een zwerkbaltoernooi te houden tussen de scholen, moet een zwerkbalteam met dates de openingsdans doen. We gaan nu lootjes trekken, welk team het geluk heeft om dit te mogen doen,’ zegt ze en ze loopt richting een pot. Laat het niet Gryffindor zijn! Laat het niet Gryffindor zijn! ‘Gryffindor,’ zegt ze vrolijk en ik laat mijn hoofd in mijn handen zakken. Harry begint me uit te lachen en de professor ziet het. ‘Aangezien Harry het zo grappig vindt, mag hij nu met mij het voordoen.’ Nu is het aan mij om hem uit te lachen, want het ziet er echt hilarisch uit. Alleen zit een ding mijn dwars, ik moet dit doen met Emma als de hele school toekijkt…

Dit was een beetje een Directioners hoofdstukje. Ik hoop dat de Potterheads het ook een beetje leuk vonden? en natuurlijk de directioners ook?We hebben ook de 50 abo's gehaald :o FANTASTICCCCC<3

Reageer (5)

  • FairyXVamp

    Cool xD Snel verderrr

    1 decennium geleden
  • girltough

    Ja hebt al die abo's dik verdient!!

    1 decennium geleden
  • TubbieTommo

    Haha go Harry! xd

    1 decennium geleden
  • Altaria

    whahah volgens mij gaat Harry het nog stunteliger doen dan Ron

    1 decennium geleden
  • FabriziaNaomi

    Hahaha omg zie je Harry als met McGonagall dansen hahah LOL

    Snel verderrrrrr xxxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen