Foto bij Magic 15

lalalala..

‘Emma, Louis, Niall opstaan,’ is de zin die mij wekt. Ik rek me uit wil opstaan, maar rol om en laat me weer op het bed zakken. Ik hoor de deur openen, maar schenk er geen aandacht aan. ‘EMMAA OPSTAAN,’ roept Louis in mijn oor. ‘Ja, het is kerstochtend,’ kirt Niall enthousiast. ‘Louis we zijn helemaal vergeten je verjaardag te vieren,’ schiet me ineens te binnen. ‘ Ach ja, ik het maakt niet zoveel uit,’ zegt hij. ‘Dan alsnog proficiat,’ zeg ik en ik vlieg hem in de armen. Ik loop even naar de gang en hang tegen de deur. ‘Dusty,’ fluister ik. ‘Louis gelooft ons, we komen zo naar beneden zorg dat alles klaarstaat.’ Hij knikt en verdwijnt weer. Ik kleed mezelf snel in de badkamer aan en ga weer naar mijn kamer, waar Niall en Louis op mijn bed zitten te wachten. ‘Louis loop jij maar vast naar beneden. Niall moet mij nog even helpen met jullie kamer,’ zeg ik en Louis loopt weg. Ik geef Niall een overdreven knipoog en we doen net alsof we naar hun kamer lopen. Als Louis begint aan de trap, sluipen wij via een andere weg naar beneden. We gaan daar achter een tafel liggen en grinniken even om Louis die tastend de weg naar het licht zoekt. Als hij de lichtknop heeft gevonden springen Niall, de ouders van Louis, zijn zussen, mijn ouders en ik op. ‘VERRASSINGGG,’ schreeuwen we tegelijk. Meteen krijgt hij een grote grijns op zijn gezicht. Dusty komt met een grote taart naar binnen lopen. Zijn gezin feliciteert hem eerst en dan mijn ouders ook. Niall en ik lopen op Louis af. ‘Gefeliciteerd, je dacht toch niet echt dat we een hele dag je verjaardag waren vergeten,’ zeg ik en ik geef hem nog een knuffel. ‘Nog een jaar en dan mag je legaal buiten school toveren. Proficiat Louis,’ zegt Niall en ze geven elkaar een man-hug. Zijn gezin eet nog een stukje taart mee, maar gaan dan toch naar huis. We groeten ze nog en ploffen dan op de bank. Ik ben zo moe, van gisteravond. ‘Willen jullie niet kijken bij de kerstboom?’ vraagt mijn vader. Niall, Louis en ik springen op en rennen richting de grote kerstboom. Onder de boom liggen wel 20 pakjes. Ik pak er een voor Niall en een voor Louis. We hebben van mijn ouders allemaal handige dingen voor school en leuke andere dingen gekregen, voornamelijk voor zwerkbal. ‘Bedankt Mam en pap,’ zeg ik vrolijk en ik bekijk de aanwinst nog eens. Niall en Louis hebben van die gezellige cadeautjes van thuis gekregen. Kijk dat is dus precies wat ik mis, de spullen met waarde. Dingen die met liefde zijn gemaakt. Het is altijd zo kil bij ons. ‘We hebben nog een verrassing voor vandaag. We hebben jullie vrienden uitgenodigd voor een zwerkbaltoernooi tegen onze vrienden, onze familie en jullie familie in onze achtertuin,’ zegt Tamara vrolijk. We klappen met z’n drieën vrolijk in onze handen.

Er wordt op de deur geklopt en Nina komt binnen. ‘Ninaaa,’ schreeuw ik vrolijk en ik ren op haar af. ‘Emmaa, goed je te zien! En je moet mij nog wat vertellen,’ zegt ze en ze wiebelt met haar wenkbrauwen. ‘Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen, om hierheen te mogen?’ ‘Het was maar voor een dagje. Dat vonden ze wel goed.’ ‘Goed dat je er bent, zal ik je even rondleiden?’ Ze knikt als antwoordt. ‘Niall, Louis willen jullie even de rest ontvangen.’ ‘Natuurlijk, ik zal weer gastheer spelen,’ zegt Louis en ik loop met Nina naar boven. Ze trekt me mee haar kamer in. ‘Wat is er gisteravond gebeurt?’ ‘We werden naar Hogwarts geroepen. Toen bleek dat the black ones het boek wilde stelen, maar ze wisten niet waar het lach. Professor McGonagall wilde perse met mij omdat ik waarschijnlijk een doelwit was. Toen we dachten dat iedereen weg was, raakte Harry nog gewond. Hij heeft een zware hersenschudding en een verbrijzelde arm. Toen hebben Louis, Niall en ik het boek opgeborgen, maar we mogen niet zeggen waar.’ ‘Oh oké,’ zegt Nina een beetje verbaast. ‘Maar moet je me niet iets meer vertellen?’ ‘Nee,’ zeg ik nu op mijn beurt verbaast. ‘Oh oké,’ zegt ze een beetje wazig en ze staat op. We lopen weer naar beneden en de hele kamer zit al vol met onze vrienden en vrienden van Niall en Louis. Als ik Harry zie zitten loop ik verbaast op hem af. ‘Harry wat doe je hier?’ fluister ik zodat niemand het hoort. ‘Madame Pleister had een super goor drankje voor me waardoor misschien mijn hersenschudding en arm weer normaal zouden worden. Het was echt super vies, maar de moeite waard.’ ‘Nou in dat geval. Leuk dat je er bent!’ zeg ik en ik richt mijn blik op Greg. ‘Nou welkom allemaal. Vandaag hebben we hier een zwerkbal toernooi. Dit zijn de teams: Team 1: Niall, Louis, Harry, Liam, Nina, Emma en Zayn.’ Zayn wie heeft Zayn nu weer uitgenodigd! ‘Hallo Emma,’ zegt Zayn en hij staat opeens pal achter me. ‘Emma, ik wil graag iets met je afspreken. Ik beloof dat ik je niet meer zal pesten,’ zegt hij en in zijn ogen staat een geloofwaardige blik. ‘Oké, dat zou ik echt heel fijn vinden. ‘Wie is wat?’ vraagt Liam als we naar buiten lopen. We gaan op het gras zitten. ‘Ik ben jager,’ zeg ik en iedereen stemt in. ‘Oké, Nina jij bent drijver, want dat ben je ook bij Ravenclaw. Zayn ook jager en Harry jij bent wachter. Oké, dit zijn alle basisplaatsen die zo ook op school zijn, maar nu de rest nog,’ deelt Louis mee. ‘Oké, Niall ik heb altijd al gedacht dat jij een goede zoeker zou zijn,’ zeg ik en iedereen stemt in. ‘Dan is Liam drijver en ben ik jager,’ zegt Louis. We stemmen allemaal in en gaan weer rustig op het gras liggen. Ik lig tussen Niall en Nina in en het bevalt me wel. Ik weet niet maar Niall doet iets met me. Het is eigenlijk best koud hier, want dit is het enige plek zonder sneeuw. Ik sta op en loop richting het ‘zwerkbalveld.’ Ze lopen achter mij aan. ‘Daar zijn ze,’ zegt Greg de broer van Niall. We moeten eerst tegen Greg, tegen de zussen van Louis, Charlotte, Félicité, Daisy, Phoebe en twee van mijn neven, Ruben en Cole. Mijn vader is scheids en we pakken allemaal onze bezem. We vliegen naar onze plaatsen en de wedstrijd begint.

‘Pfoe, dat was een vermoeiende dag,’ zeg ik als ik nadat ik mezelf heb opgefrist op de bank plof. ‘Ja, maar we hebben wel alles gewonnen,’ lacht Louis. Dat is waar. Iedereen is naar huis. We hebben alle wedstrijden gewonnen en dus een beker gekregen. We hebben ’s avond nog met iedereen heerlijk uitgebreid gegeten en iedereen is daarna vertrokken. Niall komt binnenlopen en hij krabt even achter zijn oor, hij wil iets gaan zeggen. Ik kijk hem vragend aan en hij krijgt blosjes op zijn wangen. ‘Ally, ik moet je even iets vragen,’ zegt hij en hij steekt zijn hand uit.

Oehh, wat zou hij willen vragen? pampampaaammm...
Ja ik weet het beetje een saai hoofdstukje...
Maar laat even goed maar weten wat jullie ervan vonden?
xxx

Reageer (4)

  • girltough

    Verder!!

    1 decennium geleden
  • KidouYuuto

    Please snel verderzz

    1 decennium geleden
  • FairyXVamp

    woowww snel verderr

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Waaahhhh volgens mij wordt dit geniaal!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen