Foto bij Magic 12

Sorry dat ik niet heb geschreven :s

Ik sta even een moment verbaast naar Louis te kijken samen met Niall. Dan schud ik even met mijn hoofd en herpak mezelf weer. ‘Hoe gaan we hier wegkomen?’ is het eerste wat ik ‘vraag.’ Niall en Louis ploffen op hun bed en halen hun handen door hun haar. Ondertussen begin ik rond te ijsberen en probeer een plan te bedenken. Dan klap ik in mijn handen en zie ik Niall en Louis opspringen van schrik. Ik grinnik even kort en kijk ze dan aan. ‘Wat is er, Em?’ vraagt Louis. ‘Ik heb een plan.’ ‘En dat is..’ zegt Niall. ‘Dusty,’ zeg ik kort en een lichaampje verschijnt in de kamer. ‘Wat kan ik voor je doen, Emma?’ ‘Ik wil dat je hier niets van tegen mijn ouders zegt, beloof je dat?’ ‘Natuurlijk, beloof ik dat.’ ‘Fijn, kun je ons verschijnselen naar Hogwarts?’ ‘Natuurlijk, pak allemaal mijn hand vast,’ zegt Dusty en hij steekt zijn hand uit. We pakken hem vast en binnen een paar seconden staan we voor de poort van Hogwarts. ‘Sorry verder kan ik niet komen. Hogwarts is nu extreem goed beveiligd, dus wat jullie ook moeten doen. Pas goed op.’ ‘Dankjewel Dusty, wil je ervoor zorgen dat mam en pap er niet achter komen?’ ‘Ik ga mijn best doen.’ Niall en Louis bedanken Dusty nog en hij verschijnseld weer. ‘Pff, ik weet niet wat ons nu weer te wachten staat,’ zucht Niall. Louis wil de poort open duwen maar hij werkt niet mee. ‘Alohomora,’ zegt Louis alleen geeft de poort nog steeds niet mee. ‘Wat nu?’ vraagt Niall. ‘Melory,’ roept Louis en we kijken hem verbaast aan. ‘Wat? Ik roep mijn uil. Dan kan hij een bericht geven aan McGonagall.’ ‘Slim Lou,’ zeg ik en ik geef hem een schouderklopje. ‘Waarom doe je zo verbaast?’ ‘We zien je niet zo vaak serieus,’ geeft Niall antwoordt. Louis wil net reageren als zijn uil aankomt vliegen. Louis knoopt een papiertje aan de uil vast en hij vliegt richting het kasteel. Na een paar minuten staat professor McGonagall aan de andere kant van de poort. ‘Mijn excuses, ik had niet verwacht dat jullie er al zo snel waren,’ zegt ze en ze opent de poort. We lopen met z’n vieren richting het kasteel. ‘Professor, wat moeten we doen?’ vraag ik aan haar als we het kasteel binnenlopen. ‘Dat krijgen jullie zo te horen, nu moeten jullie naar de kamer van hoge nood. Daar wacht de rest van de orde op jullie. Ik zie jullie daar zo,’ zegt ze en dat is tevens haar afscheid. Ze wijkt af richting de grote zaal en we lopen met z’n drieën richting de kamer van hoge nood. ‘Ik ben benieuwd en bang voor wat ons te wachten staat,’ zeg ik als de muur in een deur verandert. ‘We slaan ons er wel doorheen,’ zegt Louis en Niall en hij slaan een arm om me heen. Ik kan me geen betere vrienden wensen, al lijken mijn gevoelens voor beiden anders. Als we de kamer inlopen, lopen we op Harry en Liam af. ‘Weten jullie al wat er is?’ vragen ze gelijk aan ons. ‘Waarom zouden wij dat weten?’ vraagt Niall. ‘Nou omdat iedereen weet dat jullie de belangrijkste leden van Hogwarts zijn bij de protectors,’ zegt Liam. Ik krijg een kleur op mijn wangen. ‘Nee, wij weten het ook nog niet. Maar veel goeds kan het niet zijn,’ zegt Niall. ‘Nee, we moesten hierheen verschijnselen met mijn huiself en hij kwam niet verder dan de poort, omdat Hogwarts zo goed beschermd was met spreuken.’ De schrik is op de gezichten van Harry en Liam te lezen. ‘Wat het ook is, het belooft een spannende en gevaarlijke nacht te worden,’ zegt Harry en we knikken allemaal instemmend. We praten en speculeren nog wat onrustig verder totdat professor McGonagall binnenkomt. Ze zet haar stok in haar nek om haar stem te verheffen. ‘Dames en heren, mag ik even jullie aandacht.’ Iedereen is abrupt stil en kijk met gespannen blik naar professor McGonagall. ‘The black ones proberen het kasteel binnen te dringen en het boek te vinden. Ze zoeken ook al door het verboden bos en het is nu jullie taak om ze tegen te houden en het boek de beschermen,’ zegt ze en de angst is duidelijk in haar stem te horen.

vanavond/vannacht waarschijnlijk nog een stukje?
Wat vinden jullie? xx

Reageer (2)

  • Altaria

    Jaa nog een stukje!

    1 decennium geleden
  • FairyXVamp

    UUPER COOL SNEL VERDERRR KAN NIET WACHTEN

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen