Foto bij Magic 7

Sorry dat ik gister geen hoofdstukje heb geplaatst! Had een drukke dag.
X enjoy (flower)

Als ik bij de adelaar aan kom spreek ik het wachtwoord uit. De trap verschijnt en ik loop richting het kantoor. Ik klop op de deur en de deur opent. Hagrid staat nog in het kantoor. ‘Hallo Emma,’ zegt hij vrolijk. ‘Moet ik even buiten wachten?’ ‘Nee, nee ik wilde net gaan,’ glimlacht Hagrid en hij verlaat het kantoor. ‘U wilde me spreken, professor?’ ‘Hallo Emma, neem plaats,’ zegt ze en ze wijst naar een stoel. Ik ga op de stoel zitten en kijk om me heen. Ik zie het schilderij van Dumbledore. Ik heb zoveel respect voor deze man. Hij knikt kort naar me en ik richt me weer op professor McGonagall. ‘Ik wil je graag een opdracht geven.’ Ik kijk haar een beetje verbaasd aan. ‘Je bent nu lid van the protectors en je doet het echt heel erg goed. Het wordt tijd dat je vandaag het boek gaat bezoeken.’ ‘Maar dat doe ik altijd toch al?’ ‘Ik bedoel echt in dezelfde ruimte, het kunnen aanraken. Je moet checken of het nog veilig is.’ Adrenaline stroomt weer door mijn lichaam. ‘Sorry, maar hoe moet ik dat checken?’ ‘Op de kaft van het boek staan in gouden letters een getal geschreven. Het is ooit begonnen met 100. Als het een getal minder is geworden, betekent dat, dat Voldemort sterk genoeg is geweest om een barrière te doorbreken. Als het getal minder dan 20 is geworden, zullen we iemand moeten zoeken om het boek in te gaan en Voldemort te verslaan.’ ‘Ik wil het heel graag doen, maar waarom moet ik daar gaan kijken?’ ‘We zijn gewoon benieuwd hoe je erop reageert.’ Ik knik langzaam en laat het even op me inwerken. Ik ga dus de meest gevaarlijke tovenaar een soort van ontmoeten. ‘Kan hij met me communiceren?’ ‘Zeker niet als persoon zelf, we hebben nog nooit meegemaakt dat hij op een andere manier communiceert. Maar je weet maar nooit.’ ‘Oké, en wanneer moet ik dat doen?’ ‘Vannacht rond drie uur.’ ‘O.. oké.’ Dit wordt steeds bizarrer. ‘Maar moet ik alleen of mag ik iemand meenemen?’ ‘Ik en twee andere schouwers gaan met je mee, maar jij gaat als enige naar het boek. Wij kijken van een afstandje toe.’ Weer heerst er een stilt. Mijn hersenen draaien op volle toeren. Stel nou dat hij wel met mij communiceert? Misschien ben ik wel slecht? Misschien hoor ik wel in Slytherin. ‘Nog vragen?’ onderbreekt professor McGonagall mijn gedachtegang. ‘Niet echt hierover, maar over de orde in het algemeen.’ De professor knikt als toestemming dat ik door kan gaan. ‘Nina, Nina Remson. Ik denk dat zij een hele goede aanwinst kan zijn voor de orde. Niet zozeer als protector van het boek, maar meer als protector van de protectors.’ McGonagall kijkt me een beetje verward aan. ‘Zayn en andere Slytherins proberen Niall, Louis en mij de hele tijd te dwarsbomen, zij kan ze heel goed afschudden. Dat lijkt me handig. Een soort van protector van the protectors en dan alleen op Hogwarts.’ De professor knikt. ‘Ik zal contact opnemen met madame Remson.’ Ik bedank haar nog en loop richting de deur. ‘Oh en professor,’ zeg ik en ze kijkt op en uit haar papieren. ‘Bedankt voor deze eer.’ ‘Graag gedaan, Emma. Je hebt het verdient,’ glimlacht ze. Met een tevreden gevoel loop ik de trap af. Shit ik heb nu verzorging van fabeldieren. Ik ren richting Hagrid’s huisje, waar we vandaag les hebben. Hagrid ziet me aankomen en knikt voor toestemming. Gelukkig is het Hagrid en niet Crabbe. Niall en Louis kijken me vragend aan. ‘Dadelijk,’ sis ik naar ze en ze glimlachen terug. Na de les loop ik met Nina door de gangen. Niall en Louis moesten heel snel naar verweer tegen de zwarte kunsten dus ik heb ze nog niks kunnen vertellen. ‘Mevrouw Remson,’ hoor ik een welbekende stem zeggen. Nina draait zich geschrokken om. ‘Komt u even met mij mee?’ Ze kijkt geschrokken van professor McGonagall naar mij. ‘Het komt goed, geloof me!’ fluister ik in haar oor. Ze lijkt iets gerustgesteld door mijn vastberadenheid en loopt achter haar aan. Eindelijk komt zij ook erbij, ik wil dit niet geheim houden voor haar!

Na een hele dag les heb ik met Niall, Louis en Nina afgesproken in onze leerlingenkamer. Ik ben zo benieuwd naar haar reactie. Als ik in de leerlingenkamer aankom is daar nog niemand. Ik neem plaats op de bank en geniet even van de rust. ‘EEMMMAAAA,’ schreeuwt Nina en ze ploft bij mij op de bank. ‘Je gelooft nooit wat mij is overkomen!’ ‘Nou..’ zeg ik net alsof ik nog niets weet. ‘Ik,’ ze onderbreekt gelijk haar zin als Niall en Louis binnenkomen. Ze ploffen tegenover ons neer en Nina probeert met duidelijk te maken dat ze het nog wel vertelt. Niall en Louis kijken een beetje verbaast dat Nina er ook bij is. ‘Nina, je kunt het gewoon vertellen. Niall en Louis mogen het weten,’ zeg ik en ik kijk verwachtingsvol aan. ‘Owké, zitten jullie dan allemaal bij de protectors.’ Niall, Louis en ik knikken en ze kijkt verbaast. ‘Ik ben dus the protector from the protectors, of afgekort PFP.’ Niall en Louis kijken haar verward aan. ‘Dat is mijn idee,’ zeg ik tegen Nina en ze kijkt me blij aan. Ze vliegt me in de armen. ‘Maar wat wilde jij ons vertellen, Em?’ ‘Vannacht ga ik naar het boek, en dan echt aanraken en kijken naar de cijfers zeg maar.’ Niall en Louis kijken me met open mond aan. ‘Dat mag echt bijna niemand,’ zegt Niall. Ik krijg een kleur. Nu voel ik me echt vereerd. ‘Maar het is wel gevaarlijk,’ zegt Louis weer. ‘Hé, ik ga vanavond ook mee!’ zegt Nina opeens. ‘Ze willen me testen!’ ‘Super,’ zeg ik en ik geef haar een high five. Na nog een hele avond praten gaan we toch naar bed. Ik ga op bed liggen en kijk door het raam naar buiten. Ergens daar zit Voldemort verstopt en vanavond zal ik kennismaken met hem…

Vanavond waarschijnlijk een nieuw, veelbetekenend hoofdstukje! Ten minste als ik genoeg inspiratie en motivatie heb ^^
Xxx

Reageer (8)

  • MrUnderhill

    Stoer, beschermer van de leraren! Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Awesome!

    1 decennium geleden
  • Teal

    Verdeeeer!!!!

    1 decennium geleden
  • Quies

    volgens mij is ze familie van de potters, benieuwd hoe het gaat worden bij het boek :)

    1 decennium geleden
  • FabriziaNaomi

    Oows vast wel haha, snel verderr xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen