Foto bij Magic 5

Jullie waren super lief! <3
Ja, Emma zit in de eerste en ze moet zich eigenlijk aan de regels houden.
Nu gelden vanaf dit hoofdstukje minder regels voor haar, maar ze overtreedt er samen met Louis en Niall gewoon
heel erg veel. Ook moeten jullie leeftijden enz niet zo precies nemen :) het gaat er gewoon om dat er wat bekende mensjes in zitten en sommige moeten er gewoon inzitten ;)
Enjoy!

De deuren gaan open en professor McGonagall staat te wachten. ‘Welkom in de kamer van hoge nood,’ glimlacht McGonagall. Met open gezakte mond loop ik naar binnen. ‘Wauw,’ is het enige wat ik uit kan brengen en ik kijk Niall en Louis verbaast aan. We nemen plaats op de stoelen die in het midden staan. En ik kijk de professor en Niall en Louis nog steeds verbaasd aan. ‘Sorry, maar wat doe ik hier?’ vraag ik maar als ze mij alleen maar aanblijven staren. ‘Weet je wat Voldemort’s book is?’ vraagt de professor. Ik knik hevig en mijn hart begint harder te kloppen. ‘Weet je dan ook wat de protectors of the book zijn?’ ‘Ik heb er wel eens iets over gehoord, maar ik weet niet echt wat ze doen.’ ‘The protectors of the book, beschermen het boek waar Voldemort in gevangen zit. Alleen zij weten waar het boek verstopt ligt en ze doen er alles aan om het te beschermen en uit de handen van the black ones the houden.’ Ik knik en luister aandachtig naar de professor. ‘Nu wordt het boek beschermt door, leraren en schouwers, maar ook door leerlingen van Hogwarts,’ zegt McGonagall en ze stopt met praten. ‘Wij zaten er dus al bij en toen we bevriend met jouw raakten, bleek jij ook een hele goede kandidaat te zijn!’ zegt Louis. Ik kijk ze ongelovig aan. ‘Ik kan bij de protectors komen en het allergrootste geheim van de hele toverwereld te weten komen?’ Louis en Niall knikken voorzichtig. ‘Dat is…’ Ze kijken me verwachtingsvol aan. ‘Geweldig,’ glimlach ik. ‘Wat moet ik doen?’ ‘Je zult een eed met mij af moeten leggen en dan gaan we verder.’ Ik knik en pak de handen van professor McGonagall vast. Louis zwaait met zijn stok. ‘Is dit een onbreekbare eed?’ vraag ik snel. ‘Nee, gewoon zodat we weten dat je niet liegt,’ legt Niall uit en hij wiebelt met zijn wenkbrauwen. ‘Spreek me na. Ik Emma Vane.’ ‘Ik, Emma Vane.’ ‘Zweer plechtig dat de geheimen van onze orde, geheim blijven en niemand hier iets van zal weten.’ ‘Zweer plechtig dat de geheimen van onze orde, geheim blijven en niemand hier iets van zal weten.’ ‘Ook zal ik er alles aan doen om het boek te beschermen.’ ‘Ook zal ik er alles aan doen om het boek te beschermen.’ ‘Welkom bij the protectors of the book, Emma.’ ‘Dankjewel, professor.’ Ik laat haar handen los en kijk Niall en Louis aan. ‘Ik vond het al zo raar dat we nergens problemen meekregen,’ zeg ik tegen ze. Niall en Louis kijken me een beetje benauwd aan. Ik kijk een beetje ongemakkelijk. McGonagall kijkt ons een beetje vreemd aan. ‘Ik zal maar net doen alsof ik dit niet gehoord heb,’ glimlacht ze en Niall en Louis kijken opgelucht. ‘Waar wat wordt er van me verwacht?’ ‘Op dit moment ligt het boek verstopt in het verboden bos. Jullie mogen met z’n drieën elke avond het bos controleren. Soms moet je opdrachten voor mij doen, maar dat krijg je tegen die tijd wel te horen.’ Ik knik en de zenuwen gieren in mijn lichaam. ‘Professor is het niet tijd dat je de rest van de orde aan Emma voorstelt?’ De professor knikt en zwaait met haar stok. Daar staat de rest van de orde dan. Ik zie Harry en Liam staan en lach vrolijk naar ze. Dan komt Hagrid naar me toe gelopen. ‘Hallo Emma, welkom bij de orde.’ Ik wil hem eerst een hand geven mij hij geeft me gelijk een knuffel. Hij is echt groot. ‘Bedankt,’ glimlach ik. Verder van de leraren zie ik Madame Hooch van vliegles, de profesoren van waarzeggerij en astronomie. Professor slakhoorn, van toverdranken heet me nog welkom. ‘Hallo Emma, wat leuk dat je er bent. Ik had je al wat eerder verwacht,’ glimlacht Professor Lubbermans (Marcel) van kruidenkunde. Ik zie eigenlijk alle profesoren, behalve professor Crabbe, de leraar verweer tegen de zwarte kunsten en tevens hoofd van Slytherin. Er zijn nog een paar leerlingen die ik zeker nog ga leren kennen. ‘Waar is Crabbe?’ vraag ik aan Niall. Alleen bij zijn naam lopen de rillingen al over me heen. ‘Die vertrouwen ze niet,’ grinnikt Niall. ‘Mooi,’ zeg ik opgelucht. Ik begin een beetje een hekel te krijgen aan van die slecht types, die altijd uit Slytherin komen. Zayn, Scorpius, Crabbe zo kan ik nog wel even doorgaan. Is dit raar? Mijn ‘ouders’ komen hier ook uit. Maar Gryffindor zit in mijn bloed, daar ben ik zeker van. Ja, ik ben Emma zonder echte achternaam, van Gryffindor en lid van the protectors of the book.

Vanaf dit hoofdstukje gaat het echt interessant worden!
Heb er nu al zin in! Ik hoop jullie ook!
Leave your opinion beloww<3

Reageer (8)

  • MrUnderhill

    Ik vind het een beetje raar dat al die mensen zo door elkaar heen lopen... Eerst met Lily en James, en dan is Marcel ineens professor!
    Oke, (N) Obliviate, je loopt weer te zeuren! I promise, ik zal mijn best doen om van het verhaal te genieten!(A)

    1 decennium geleden
  • Janeee

    Dit verhaal is echt geweldig <3

    1 decennium geleden
  • girltough

    Emma stamt af van HP, wedden?

    1 decennium geleden
  • Catmint

    Okaayyyy? Crabbe als leraar DADA? WEEEEEIIIIIRD!!! Maar, het is wel awesoooooooooooooooome!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • Parelster

    Crabbe en VTZK?Dat meen je niet! En was slakhoorn niet hoofd van slytherin?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen