Magic 3
Emma is GEEN familie van iemand van 1D.
Ook zullen sommige leden en personages naar mate het verhaal verder gaat een kleinere rol krijgen!
Alles gaat nog veranderen ! Bijna alles dan
‘Dat is was echt heerlijk,’ zeg ik tegen Niall terwijl ik over mijn buik wrijf. Niall knikt hevig van ja. ‘Gryffindor, hierheen,’ zegt de klassen oudste, ik ben zijn naam alweer vergeten. Ik kijk weer naar de bewegende trappen, hier ga ik dus zeker nog een keer verdwalen! ‘Louis,’ sis ik en hij draait geschokt zijn hoofd om. Ik grinnik even en ga dan verder. ‘Hoe heet onze klassen oudste ook alweer?’ Louis schudt even zijn hoofd en kijkt me dan grinnikend aan. ‘Hugo Weasley, dat is een neefje van Albus, James en Lily Potter! Ik vind de daden van Harry Potter echt helemaal geweldig. Zullen we trouwens vanavond met Liam, Harry en Niall in onze leerlingenkamer afspreken? Ohja en Nina er natuurlijk bij! Het zou ons straf kunnen opleveren..’ ‘Meneer Tomlinson,’ onderbreekt Hugo het geratel van Louis. Louis houdt zijn mond en we lopen weer verder door het overdonderende kasteel. ‘Jongens rechts, meisjes links,’ zegt Hugo en ik sla links af. Ik loop op het bed af waar mijn spullen op liggen. Ik plof op het bed en kijk wie er naast me ligt. Een meisje van ongeveer mijn lengte en met donkerbruin haar doet precies hetzelfde. We beginnen allebei te grinniken. Ik ga even op de rand van het bed zetten. ‘Ik ben Emma,’ lach ik. ‘Ik ben Hazel,’ glimlacht ze. ‘Ook eerstejaars?’ ‘Ja, ik vind het hier echt prachtig,’ antwoordt ze vol enthousiasme. Ik knik en laat me weer op mijn bed zakken. Na nog vijf minuutjes even alles in me op te nemen, ga ik mijn koffer uitpakken. Ik heb al wat rood gele sjaals gekregen en ik verwissel mijn Hogwartsstropdas door eentje van Gryffindor. Ik pak heel even mijn dagboek en pak ook een veer.
Lief dagboek,
Vandaag was met eerste dag op Hogwarts. Ik heb vandaag Nina ontmoet, een superleuk spontaan meisje, dat ein-de-lijk ook eens tegen Zayn ingaat. In de trein heb ik ook nog een jongen ontmoet, Liam hij is ook heel aardig. Nina zat in hetzelfde jaar als Zayn dus moest eerder gaan. Toen ben ik weer bij Liam gaan staan. Door hem heb ik 3 andere vrienden gemaakt: Harry, Niall en Louis. Toen werden we ingedeeld. Liam en Harry bij Ravenclaw (hier zit Nina ook) en Niall en Louis samen met mij in Gryffindor. Eigenlijk zou ik dit stom moeten vinden, maar ik vind het geweldig. Ik moet er niet aandenken om in Slytherin te zitten! Maar de woorden van de sorteerhoed blijven rondspoken in mijn hoofd: . ‘Mmhh… lang geleden dat het zo ingewikkeld is geweest… Van nature Gryffindor, maar beïnvloed door Slytherin. Dapper en moedig gebleven, ondanks haar adoptieouders. Zou beter pas in haar biologische gezin.’ Ik word hierdoor wel erg benieuwd naar mijn biologische gezin! Maar nu moet ik stoppen, ik ga een super avond tegemoet verwacht ik ^^.’
Bye
‘Wat doe je?’ vraagt Nina die bij me op bed ploft. ‘Wat doe jij hier?’ ‘Ik heb hier al een jaar gezeten, ik ken echt wel de kamers van elke afdeling uit mijn hoofd en alle andere plekjes gaan wij dit jaar ontdekken!’ ‘Als ik het hier een jaar vol houdt, dadelijk wordt ik nog geschorst,’ grinnik ik. ‘Je moet wel opletten inderdaad,’ zegt Nina serieus terug. ‘Oh god! Maar vanavond in onze leerlingenkamer! Neem Liam en Harry ook mee!’ ‘Dat zijn echt schatjes,’ grinnikt ze. ‘Maar ik zal ze proberen over te halen, als we er om kwart over 10 nog niet zijn, dan gaan jullie maar zonder ons. Wat doen eigenlijk?’ ‘Weet ik ook nog niet, een idee van Louis dus het zal niet geheel ongevaarlijk worden.’ Lachend en hoofdschudden loopt Nina mijn kamer uit. Ik loop naar de leerlingenkamer en plof daar op een stoel. ‘Hey Vane,’ zegt Niall en hij ploft tegenover mij neer. ‘Horan!’ zeg ik vrolijk. Ja ik weet het, ik klink de hele tijd heel vrolijk, maar dat ben ik ook. Ik bedoel het is fantastisch. Na een tijdje komt ook Louis erbij zitten. ‘Em, heb je eigenlijk al eens gevlogen?’ ‘Ooit één keer.’ ‘Maar een keer?’ vraagt Niall verbaasd. Ik haal mijn schouders op en knik. ‘Dat wordt leuk,’ grinnikt Louis en ik kijk hem vragend aan. ‘Wat gaan we nu vanavond doen,’ zeg ik op een zeurderig toontje. ‘Dat vertellen we wel als de anderen er zijn,’ glimlacht Niall. We praten over van alles en de tijd tikt snel weg. ‘Kwart over tien, kom we gaan Em!’ Louis pakt mijn arm vast en sleurt me de kamer uit. Als we op de gang kijken, kijken we even om ons heen. ‘Mooi niemand te bekennen,’ fluistert Niall. Ik ren achter ze aan een ronde trap af. Na zo’n 100 traptreden naar beneden komen we bij een klein kastje uit. ‘Dit is een bezemkast,’ zeg ik en ik trek mijn wenkbrauwen op, niet dat ze dat goed kunnen zien. ‘Inderdaad,’ zegt Louis en de manier waarop hij het zegt kan ik gewoon horen dat hij grijnst. Ik krijg een bezem in mijn hand gestopt en Niall pakt een fakkel van de wand. Ik pak mijn stok en fluister ‘Incendio’ de fakkel ligt op en Niall fluistert een bedankje. We lopen naar buiten. ‘Oké, minicursus vliegen,’ zegt Louis en hij legt zijn bezem rechts naast hem op de grond. Niall en ik doen hetzelfde. ‘Zeg up en zorg dat hij naar je hand vliegt,’ zegt Niall. ‘Up!’ commandeer ik de bezem. Bij Niall en Louis lukt het gelijk, bij mij niet. Ik probeer het nog een keer en nu lukt het wel. Met een trotse glimlach kijk ik naar Louis. ‘Nu opstappen, en dan ligt afzetten. Probeer dan eerst gelijk te landen, dan kunnen we verder gaan.’ Ik stap met mijn rechterbeen en zet met mijn tenen lichtjes af. Ik ga de lucht in en voel me echt machtig! Ik leun weer een beetje naar voren en land weer. ‘Super,’ glimlachen Niall en Louis tegelijk. We stijgen op en beginnen te vliegen. ‘We moeten wel over het verboden bos,’ zegt Louis, meer tegen Niall maar ik hoor het ook. Even slik ik. Waarom moeten we over het verboden bos en waarom doen ze ineens zo serieus. Ze kijken waakzaam om zich heen als we over het verboden bos vliegen, alsof ze naar iets ongewoons zoeken. Ik laat het even rusten en kijk goed om me heen. Het besef dat ik vlieg komt even binnen! Het geeft echt een gevoel van vrijheid dat ik nooit heb gehad. Mijn hele leven was altijd uitgestippeld, tijd voor mijn invloed in mijn leven. Als we landen zie ik dat we midden in het zwerkbalstadion staan. Liam, Harry en Nina staan op ons te wachten. Nina heeft een grote kist bij zich, waar waarschijnlijk de ballen in zitten. Niall en Louis knikken geruststellend naar Liam. Ik ga bij Harry en Nina staan en kijk ze aan. Harry en Nina hebben het niet echt door. ‘Vane ken je zwerkbal?’ vraagt Harry. Ik knik enthousiast. ‘Beste sport ooit.’ ‘Mooi, dan nu teams. Ravenclaw tegen Gryffindor,’ zegt Liam en ik ga weer tussen Louis en Niall staan. ‘Waarom doen jullie in een keer zo raar, en zeg niet dat er niets aan de hand is!’ fluister ik tegen ze. Ze kijken elkaar even aan. ‘Emma, het komt nog wel! Alles op z’n tijd!’ zegt Louis. ‘Ja, nu eerst zwerkbal,’ zegt Niall en we stappen op onze bezems. Verdacht! En het maakt me super nieuwsgierig!
Reageer (5)
OMG Dat plaatje is cool! En het is de Directioners vast ook al opgevallen dat ik bij de voorpagina de naam van Niall verkeerd heb geschreven
1 decennium geledenIk zeg het maar even want ik hoef geen haatmail in mijn gastenboek:S
Please snel verder
1 decennium geledenLove it!
1 decennium geledenVerder pwease!!!! Ik wil meer lezen!!!
1 decennium geledenJa en mij ook!!!!!! Snel verderrr, vanacht nog een stukjeee ???? Pleaseee
1 decennium geleden