Foto bij 024

Sams ogen werden wat groter toen ze zijn rechterarm in het vizier kreeg. ‘Wow…’, mompelde ze. Zayn volgde haar blik. ‘Te heftig?’. Haar ogen gingen van zijn arm naar zijn ogen. ‘Nee, juist wel gaaf, heb je er meer?’. ‘Ja...’. Hij dacht even na. ‘Eigenlijk overal wel, jij dan?’. Ze keek hem even bewonderend aan. Normaal hield ze niet van tatoeages, maar bij hem zag het er wel heel stoer uit. ‘Nee, ik denk niet dat ik dan nog ergens aangenomen zou worden’. Zayn fronste lichtjes. ‘Mag je als ballerina geen tatoeages hebben?’. Ze schudde haar hoofd. ‘Nee, geen tatoeages en geen piercings’. De serveerster kwam terug met een dienblad en hun drinken. Ze zette het glas water bij Sam en het glas cola bij Zayn neer. ‘Bedankt’. ‘Dankje’. ‘Alstublieft, zal ik de menukaart voor u ophalen?’. Zayn knikte. ‘Graag’. ‘Ik haal hem even op’. De serveerster liep weer tussen de tafeltjes door richting de keuken. Zayn deed zijn mond open om iets te zeggen, maar een klein meisje onderbrak hem. ‘Ben jij Zayn?’, vroeg ze. Sam schatte haar vijf. Ze had bruin haar en felgroene ogen. Met een vertederde blik keek Sam hoe het meisje naar hen toe kwam lopen. Zayn draaide zich om. Hij kreeg een glimlach op zijn gezicht bij het zien van het meisje. ‘Ja, ik ben Zayn’, gaf hij antwoord. Het meisje kwam naast hem staan. ‘Mijn grote zus is fan van jou’, vertelde ze. Zayn draaide zich naar haar toe en bracht zijn gezicht op dezelfde hoogte. ‘Echt waar?’, vroeg hij geïnteresseerd. Het meisje knikte. ‘Op haar kamer zijn allemaal posters’. Zayn lachte. ‘Zeg maar dat ik van haar hou, goed?’. Het meisje glimlachte. Ze hield hem een camera voor. ‘Foto?’. Sam keek het restaurant rond. Een man en een vrouw hielden het meisje goed in de gaten. Sam glimlachte naar hen, waarna ze weer naar Zayn keek. ‘Tuurlijk mag dat’. ‘Ik maar de foto wel’. Sam stak haar hand naar hem uit. Met een verontschuldigende blik gaf hij haar de camera. Hij tilde het meisje op zijn schoot en draaide Sams kant op. Ze hield de camera omhoog. ‘Even lachen…’, mompelde ze. Het meisje glimlachte zo lief dat ze een ‘aawh’ moest onderdrukken. Ze drukte op het knopje en de foto werd gemaakt. ‘Dankjewel’. Het meisje drukte een kus op Zayns wang. ‘Alsjeblieft’. Hij zette haar weer op de grond. Sam stak de camera naar hem uit. Hij pakte hem aan en gaf hem weer aan het meisje. ‘Doei’. Ze zwaaide naar hen, waarna ze naar haar ouders rende. ‘Doei!’, riep Zayn haar na. ‘Wat was zij schattig’, zei Sam, toen het meisje buiten gehoorsafstand was. Hij glimlachte. ‘Ja, echt geweldig’. Hij keek even naar haar om. Ze was honderduit aan haar ouders aan het vertellen. ‘Ik wou net zeggen dat het fijn is om niet herkend te worden’. Sam knikte. ‘Jullie kunnen vast niet meer normaal over straat’, raadde ze. ‘Soms wel, maar we moeten vaak wel bewaking meenemen’. ‘Wordt je niet helemaal gek van al die meisjes?’. Zayn lachte en schudde zijn hoofd. ‘Nee, nooit, ik hou van de fans en het is geweldig om te merken dat ze altijd voor je klaarstaan’.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen