Foto bij Magic 2

^^

Een golf van misselijkheid overvalt me voor een seconde totdat ik merk dat we op King’s cross zijn aangekomen. Met mijn karretje vol met koffers en andere spulletjes loop ik op de welbekende paal af. Ik word helemaal zenuwachtig en aarzelingen nemen mijn gedachten over. ‘Zullen we dan maar, Emma,’ vraagt Tamara en ze legt haar hand op mijn rug. Ik ren op de muur af en net als ik door de muur ga knijp ik mijn ogen dicht. Als ik ze weer open zie ik een prachtige trein staan. De stoom in de lucht, geeft me een vrolijk gevoel. Ik zeg Greg en Tamara gedag en loop de trein in. Alle coupés zitten al vol dus ik loop nog even verder, ondertussen ontwijk ik alle rondvliegende dingen. Helemaal in de laatste coupé zit maar een meisje. Ik open de deur en ze kijkt me aan. ‘Mag ik hierbij komen zitten? Alles zit al vol.’ ‘Natuurlijk,’ zegt ze vrolijk en ze wijst uitnodigend naar de bank tegenover haar. ‘Hoe heet je?’ vraagt het meisje spontaan. ‘Emma, Emma Vane en jij?’ ‘Ik ben Nina Remson,’ glimlacht ze. Ik berg mijn koffer veilig op en bekijk Nina. ‘Sorry, maar ben je niet een beetje te muggle voor Hogwarts,’ tegelijkertijd als ik het uitspreek kijk ik naar mijn voeten. ‘Ik ben een halfblood en mijn vader wist heel lang niet dat hij getrouwd was met een heks, totdat ik ‘rare dingen’ begon te doen. Ik ben dus eigenlijk opgegroeid in de muggle wereld.’ Ik knik begrijpend. ‘Maar hoe zit het mijn jouw?’ vraagt ze en ik merk wel dat onder dat stoere uiterlijk een liefmeisje zit. ‘Mijn biologische ouders waren tovenaars, maar toen ben ik geadopteerd door Greg en Tamara ook zij zijn tovenaars dus pure blood.’ ‘Cool,’ zegt ze en de deur van onze coupé gaat open. ‘Zoo dus onze kleine Emma, heeft een vriendinnetje gevonden,’ zegt Zayn en hij hangt tegen de deur aan. Scorpius is op de achtergrond aan het lachen. Haat borrelt in me op. ‘Zayn, flikker op. Laat Emma met rust. Doei!’ zegt Nina en ze smijt de deur dicht. Ik kijk haar ongelovig aan en begin Zayn’s verbaasde gezicht uit te lachen. Met gezakte koppies verlaten de twee het raam voor onze coupé. ‘Helemaal super Nina,’ zeg ik schaterlachend en ik grijp naar mijn buik. Na nog wat tranen hebben afgeveegd kan ik weer fatsoenlijk praten. ‘Waar ken je Zayn van?’ vraag ik aan Nina. ‘Ik heb vorig jaar bij hem in de klas gezeten en heb echt een gruwelijke hekel aan hem.’ ‘Heb je al een jaar Hogwarts gehad?’ ‘Ja, alleen dat ging niet helemaal geweldig, dus we zitten in hetzelfde jaar,’ glimlacht ze en ze steekt haar duimen op. ‘Welke afdeling zit je?’ ‘Ravenclaw,’ zegt ze en ze begint in zichzelf te grinniken. Ik kijk haar vragend aan. ‘Ik ben nu al aan het bedenken wat voor dingen wij samen gaan uithalen.’ Ik grinnik met haar mee. ‘Het wordt sowieso super!’ lach ik. We lachen samen nog wat af totdat onze coupé weer wordt opengemaakt. Een jongen met bruin haar en chocolabruine ogen kijkt onzeker om de hoek. ‘Wat is er?’ vraagt Nina met een mega grijns op haar gezicht. ‘Ik moest van zo’n leraar zeggen dat jullie je moeten omkleden.’ ‘Dankjewel, uh wie?’ vraag ik nieuwsgierig. ‘Liam,’ antwoordt hij en een glimlach siert zijn lippen. ‘Ik ben Emma,’ zeg ik en ik schud hem de hand. ‘Nina,’ zegt ze vrolijk en ze zwaait naar de jongen. De jongen loop met een blosje op zijn wangen weer de gang op en we beginnen ons om te kleden. Als de trein stopt begin ik op en neer te springen. ‘Emma, rustig! Ik moet nu al weg, zorg dat je niemand verwond.’ We grinniken en geven elkaar een knuffel. Gelukkig heb ik al een vriendin gemaakt. Ik zie Zayn nog langlopen en hij kijkt me vuil aan. Nina geeft hem een klap tegen zijn achterhoofd en ze knipoogt even naar mij, top wijf! Grinnikend loop ik achter de grote Hagrid aan. Als we dan eindelijk in het kasteel zijn aangekomen, kijk ik mijn ogen uit. Het kasteel is nog mooier dan dat in alle boeken beschreven staat. Als we bij de trappen aan komen staat professor McGonagall ons op te wachten. ‘Welkom alle eerstejaars,’ zegt ze en ik doe weer een vreugdedansje waarmee ik per ongeluk een jongen naast me sla. Ik verontschuldig me bij de blonde jongen en hij staat bij Liam. Hij grinnikt even en we richten onze blik weer op professor McGonagall. ‘Dadelijk lopen we de grote zaal in en worden jullie verdeeld in afdelingen. Deze afdelingen zullen hier op Hogwarts jullie thuis zijn. Je kunt punten verdienen voor je afdeling of juist punten verliezen. Ongeoorloofd gedrag wordt dus bestraft. Voor de rest verwelkom ik jullie op Hogwarts, hopelijk hebben jullie een leuke tijd,’ zegt ze en ze opent de deur. We lopen de grote zaal in en ik vang gelijk Nina’s blik. Ik wiebel even met mijn wenkbrauwen en loop dan weer door. Liam en de blonde jongen, worden achtervolgd door een jongen met bruine krullen en een jongen met bruin haar en een ondeugende blik. Ik ga even naast Liam staan. ‘Mag ik even bij jullie blijven?’ vraag ik en hij knikt instemmend. ‘Niall,’ zegt de jongen met de blonde haren en ik schud hem de hand. ‘Harry,’ zegt de jongen met de krulletjes en hij steekt zijn hand op. Ik grinnik even omdat hij Harry heet, zal wel geen Harry Potter zijn. ‘En ik ben Louis,’ zegt de andere jongen. Ik denk zo dat dit nog wel eens heel leuk kan worden. Professor McGonagall schraapt haar keel en onze aandacht ligt weer bij haar. ‘Niall Horan,’ zegt ze en hij loopt naar het krukje. De sorteerhoed wordt op zijn hoofd gezet en na een korte tijd galmt het woord: ‘Gryffindor’ en aan de rode tafel begint iedereen te juichen. Niall gaat aan de vrije tafel zitten en krijgt blosjes op zijn wangen. ‘Liam Payne.’ Na ook maar een paar seconden zijn hoofd te raken schreeuwt de hoed al ‘Ravenclaw.’ Liam ploft naast Nina neer en ze beginnen gelijk te praten. ‘Harry Styles.’ ‘Ravenclaw,’ schreeuwt de hoed wederom. Ik had niet verwacht dat er veel wijsheid in die speelse krullen zou schuilen. ‘Louis Tomlinson.’ Iets langer dan bij Harry en Liam maar korter dan bij Niall galmt de stem weer door de zaal. ‘Gryffindor,’ zegt de hoed en blij ploft Louis naast Niall. ‘Emma Vane.’ De zenuwen gieren door mijn lichaam als ik het gouden trapje op loop. Ik ga op het krukje zitten en voel de hoed op mijn hoofd vallen. ‘Mmhh… lang geleden dat het zo ingewikkeld is geweest… Van nature Gryffindor, maar beïnvloed door Slytherin. Dapper en moedig gebleven, ondanks haar adoptieouders. Zou beter pas in haar biologische gezin.’ Ik laat de woorden op me inwerken en ik hoor mijn eigen hersenen kraken. Na nog wat brommende geluiden heeft hij eindelijk de uitslag. ‘Gryffindor,’ schreeuwt de hoed en blij plof ik tegenover Niall en Louis en neem wat schouderklopjes aan. Dit wordt sowieso fantastisch!

Het verhaal moet een beetje opbouwen dus is nog een beetje matig! Maar ik kan alvast vertellen dat niets voorspelbaar is!
Laat me weten wat jullie ervan vinden!
XXX

Reageer (5)

  • MrUnderhill

    Oke, ik wil niet zeuren, maar als Potterhead merk ik kleine dingen snel op: prof. Anderling noemt bij de Sorteerhoed eerst de achternaam en dan de voornaam
    Verder wel goed verhaal hoor!

    1 decennium geleden
  • Janeee

    I love it :D

    Is ze familie van iemand van One Direction? Just asking

    1 decennium geleden
  • XGirlOnFireX

    like it soo much <3
    k ben zelf ook bezig met een hogwarts storie, hogwarts foreverrr

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Love it! Wat is jouw afdeling denk je?

    1 decennium geleden
  • FabriziaNaomi

    oe i like it !!!!! snel verderrrr xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen