Foto bij Bevrijding - 256

Het hoofdstuk 'Bevrijding' is lang, maar we zijn eindelijk bij het laatste deeltje gekomen...

Een bediende van het paleis kwam naar ons toe.
“Mevrouw Lizzie, prinses Yue vroeg me u te halen. Er is een probleem met de lampions voor het feest.” Tsubasa wilde hem terechtwijzen, maar ik hield hem tegen.
“Hier is ‘mevrouw’ al een eretitel, aangezien prinses duidt op wie de leiding heeft”, fluisterde ik hem toe. Ik wendde me tot de bediende. “We komen zo.”
“Ach zo”, begreep Tsubasa, toen de bediende vertrokken was. “Spreken ze je hier altijd zo aan?”
“Al lang, ja”, knikte ik. “In het begin niet, maar dat is langzaam gekomen omdat ik wel altijd in Yue’s buurt te vinden was. Diana wordt ook zo aangesproken.”
“En meneer voor de mannen dan?”
“Geen idee eigenlijk, Sokka is de prins en Thomatio generaal sinds Sokka weg was, verder zijn hier geen mannen van hoog aanzien. Alles wordt hier ofwel door een kleine groep, ofwel door heel de stam samen geregeld. Gaat u mee?”
“Natuurlijk.” Samen liepen we naar troonzaal, waar de lampions klaar hingen, maar nog niet brandden.
“Ha, Lizzie, en euh…”
“Tsubasa.”
“Tsubasa dus”, glimlachte Yue. “Deze lampions willen we aansteken, en ook een paar in de stad. Normaal gebruiken we daar een stok met ontstekingsmechanisme voor, maar dat is kapot en we denken niet dat we het op tijd gemaakt krijgen.”
“Geen probleem”, glimlachte ik. Samen met Tsubasa ging ik aan de slag, en binnen de kortste keren brandden alle lampions.
“Dat gaat veel sneller dan normaal, ik moet jullie vaker vragen”, lachte Yue.
“Haha, als we hier toch zijn, waarom niet”, grinnikte ik.
Op dat moment kwam Yle terug van haar tocht door de stad, gevolgd door een horde mensen. Snel sloot ze de deur achter zich.
“Prachtig, die lampions”, zuchtte ze. “Is de ontsteking gemaakt dan?”
“Nee, Lizzie is een vuurmeester”, zei Yue lachend. Ze keek de zaal rond. “Straks het eten nog op tafel en alles is klaar. Zullen we ons dan maar gaan omkleden?”
“Graag”, zei Yle. “En ik moet mijn haar ook nog doen.”
“Ik help je wel”, beloofde Yue. “Kom. Lizzie, zorg jij straks dat onze gasten op tijd op het feest zijn?”
“Geen probleem.”

Reageer (1)

  • Altaria

    :) btw, Lizzie is een vuurmeester neeeh iedereen weet toch dat ze een aardmeester is?(A):D

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen