Foto bij De 100e Hongerspelen - 193

“We kunnen hen elk een avox meegeven?”, opperde Adriënne. “Je wilde toch iets doen aan die avoxen, niet?”, vroeg ze aan Katniss.

“Ja, maar dat is geen prioriteit, ben ik bang.”
“Nee, maar zo sla je twee vliegen in één klap”, zei Inne, die begreep waar Adriënne op doelde. “Onze gevangenen hebben verzorging en de avoxen geen vreselijke baan. Niet dat het echt fijn voor hen zal zijn, maar voor sommigen beter dan ze het nu hebben.”
“Wat zei je daar over Avoxen?” Peli kwam de kamer in.
“Dat we ze aan onze gevangenen gaan geven”, zei Katniss. “Beter voor hen, beter voor de gevangenen.”
“Ah zo.” Peli slaakte een zucht. “Katniss, als jij de baas bent, mag ik Lisbet dan kopen?”
“Hoe bedoel je?”
“Nou, ik huur haar nu, maar ik zit aan de maximale termijn”, legde Peli uit. “Daarna krijg ik een andere, ze willen voorkomen dat we ons aan de avoxen gaan hechten en omgekeerd. Ze zijn maar handelswaar op die manier. Maar, nou ja, Cille is erg aan Lisbet gehecht en…”
“Maar wat bedoel je dan met kopen?”, vroeg Katniss.
“Capitoolbewoners mogen soms avoxen kopen”, zei Adriënne. “Maar alleen met toestemming van de president. Dan huur je hen niet meer maar zijn ze echt van jou, snap je?”
“Ik begrijp het, maar… Ik heb het nu vreselijk druk met alles, Peli, heb ik nog tijd genoeg om er over te denken? Als Snow verslagen is?”
“Ik heb nog een week voor ik haar terug moet brengen.”
“Goed, dan regelen we dat eens Snow verslagen is, afgesproken?”
“Afgesproken”, zei Peli opgelucht.

Na het eten sprak Katniss nog met Beetee, die gelukkig niet zo erg verward was als Cinna.
“Zeg maar waarmee ik kan helpen”, stelde hij meteen voor, toen hij van de opstand hoorde.
“In elk geval is het handig als je er bij bent als ik Snow onder handen neem”, zei Katniss. “Maar zou je ook wat op Annie willen letten? Jij bent nog zowat de enige die ze kent, ze slaapt ook op de achtste verdieping.”
“Dus Finnick is echt…?”, zuchtte Beetee. “Ik hoopte even, toen je zei dat je van iedereen dacht dat ze dood waren…”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen