Foto bij hoofdstuk 167

Glenn
James trekt Sofia met zich mee en ik slof er rustig achteraan. Ik geloof niet dat het hiermee klaar is, waarschijnlijk krijgt ze thuis flink op haar kop. Ergens heb ik met haar te doen. Ik bedoel je moet wel lef hebben om je eigen broer voor joker te zetten, ik vindt het ergens wel goed dat ze het gedaan heeft. Er staat inmiddels een kleine grijns op mijn gezicht terwijl we ons huis binnen lopen.
Ik loop de kamer in en Sofia gaat achter me aan. James daar in tegen stampt boos de trap op en kom even later net zo kwaad weer naar beneden. Hij kijkt ons allebei een keer vuil aan en gaat dat tegen over ons zitten, volgens mij zoekt hij een volgorde zodat hij alles dat hij wil zeggen eruit kan gooien. Sofia kijkt naar de vloer en zelfs als James een keer vloekt kijkt ze niet op.
‘ Wist jij dit?!’ roept hij uit.
‘ nee, ik niet. Laat mij er even buiten wil je’ mompel ik.
Hij kijkt me nog een keer aan en kijkt dat naar Sofia. Als hij alles eruit gegooid heeft kijkt Sofia op en haalt haar schouders een keer op.
‘ Je hebt niet gewonnen en daar gaat het me om, verder heb ik niks te zeggen. Behalve dat het laf is om vallen te zetten’ ze wil opstaan maar als ze haar broer aankijkt gaat ze vanzelf weer zitten.
‘ het is wel knap van je’ zeg ik zonder er echt bij na te denken en kijk Sofia aan.
Er staat een klein lachje op haar gezicht.
Dit is voor James waarschijnlijk de druppel. Hij staat op loopt weg even later hoor ik glas vallen, dan volgt er nog meer gevloek en even later valt de deur met een klap dicht.
Na een tijdje staat Sofia toch op en meld dat ze maar gaat slapen, ik knik een keer en wens haar welterusten die ik weer terug krijg. Ik besluit nog even op James te wachten, wie weet wat hij van plan is.
Als hij eenmaal weer terug is en een beetje is afgekoeld laat hij zich weer in de stoel zakken.
Hij haalt een hand door zijn gezicht en mompelt dat hij het niet kan geloven.
‘ ik ben verraden door mijn eigen zus’ begint hij.
‘ ze heeft het vast niet gedaan om je voor schud te zetten hoor’ antwoordt ik.
Bij het stukje ‘voor schud’ gromt hij een keer.
‘Ze wilde gewoon laten zien dat vrouwen dat ook kunnen en dat is haar gelukt, heel goed zelfs.’ Ratel ik verder.
‘ze zegt net zelf dat het de bedoeling was dat ik niet zou winnen!’ schreeuwt hij.
‘ okee, dat was haar bedoeling, ze wil gewoon laten zien dat andere vampiers van je kunnen winnen’ zeg ik voorzichtig.
Voordat James daarop kan reageren sta ik op en loop richting de trap. ‘Ik geloof dat je het voor een avond moet laten rusten en er gewoon even over na moet denken. Ik ga naar bed, ik zie je morgen wel’ antwoordt ik voordat ik de trap op ga.

Yuna
Na een tijdje komen Ben en Jack weer terug en besluiten we Naur op stal te zetten. Nog steeds praat hij honderd uit over wat er allemaal is gebeurd en wat hij heeft gezien. Hij verteld dan ook trots dan het stuk door het bos geen probleem was voor hem en Naur. Ook de draak lijkt trots te zijn en al helemaal als hij de stal inloopt naast die van Xena.
Op stal is het verder vrij rustig, net zoals altijd voordat het gedoe met die race begon.
‘ heb je Sofia nog gezien?’ vraagt Aiden als we weer richting huis lopen.
Ik schud mijn hoofd. ‘Ik heb haar voor het laatst gezien toen je over de lijn kwam, daarna niet meer.’
Eenmaal thuis gaan we met z’n alle in de woonkamer zitten.
‘ wij hebben haar nog wel gezien’ begint Jack die naar Ben kijkt.
‘ James was niet blij en volgens mij heeft het iets te maken met die wolven die je tegen kwam. Hij zei dat er niks was maar het klonk gewoon niet goed’ vult Ben aan.
‘ in ieder geval hebben we gevraagd of er niet mis was, maar er leek niks te zijn volgens James’ gaat hij verder.
‘ hij zal wel erg boos zijn denk ik’ antwoordt ik.

Reageer (1)

  • Skynight

    spannend!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen