Foto bij Hoofdstuk 60

Hallotjes!
Ik ben zo blij! :
Dit is alweer hoofdstuk 60,
mijn proloog is 50 keer gelezen,
ik heb fantastische abo's,
ik ben vandaag super verwend want ik ging vandaag shoppen,
het was vandaag mooi weer
en ik heb vakantie!
Van dit alles word ik gewoon super vrolijk!

Ik hoop dat jullie die hoofdstukje leuk vinden...
Xx,
Storiesxx3

Ik zit op de bank met mijn ontbijt naar een super saai programma te kijken. Ilja is naar haar werk, dus ben ik alleen thuis. Gister was echt super. Ilja heeft me echt verwend. Ik ben blij dat ik haar alles heb verteld. Jammer dat ze vandaag weer moest werken, anders hadden we samen de stad in gekund. Het is al twee uur ’s middags en ik ben net wakker. Ach, zo blijkt maar weer eens hoe moe ik was. De bel gaat en ik draai me verbaast om. Wie kan er nou voor de deur staan. Ik zet mijn ontbijt op tafel en loop dan in mijn pyjama naar de deur. Ik open de deur en zie dan Esther staan. Ik kijk haar fronsend aan. Wat doet zij nou hier? “Esther? Wat doe jij hier?” “Uhm… Kan ik even binnen komen? Ik wil je iets vragen.” “Oké kom binnen”zegt ik verontwaardig. Wat moet ze van me? Ik open de deur iets verder open en laat Esther binnen. Ze loopt de woonkamer in en gaat op de stoel zitten die er staat. Ik plof op de bank neer en ga kleermakerszit zitten. “Ben je net wakker”vraagt Esther. “Ja, ik was heel moe.” “Uitslapen is altijd fijn.” “Dat is waar.” WTF! Sinds wanneer is zij zo aardig? “Aimee, je zou het vast raar vinden dat ik hier nu ben.” “Ja, ik snap echt niet waarom je hier bent. Je hebt me in Engeland echt duidelijk gemaakt dat je me niet mag.” “Sorry daarvoor. Ik had zo niet tegen je mogen doen.” “Als je hier bent omdat Charlie je heeft gestuurd, wil je dan zo vriendelijk te zijn om weg te gaan. Ik houd niet van dat neppe gedoe.” “Ik ben hier uit mezelf. Ik meen het als ik tegen je zeg dat ik me als een bitch gedragen heb. Ik was gewoon jaloers.” “Jaloers waarop?” “Op jou” “Op mij? Waarom? Kijk naar jezelf. Je kan alles kopen je wilt, want je hebt genoeg geld. Je hebt een hartstikke leuke vriend en je bent verloofd. Het enige wat ik heb is een fantastische vriend en de rest heb ik niet. Waarom zou je jaloers op mij zijn?” “Omdat je knap bent en omdat je Charlie’s ex bent. Ik was gewoon bang dat hij mij zou laten vallen voor jou.” “Esther geloof me als ik zeg dat ik dat nooit zou laten gebeuren. Charlie houdt van je en ik houd van Peter. Tussen mij en Charlie is het al acht jaar over. Ik weet hoe hij is. Ik ken hem hartstikke goed en de manier waarop hij naar jou kijkt, dat kan alleen maar betekenen dat hij je niet kwijt wilt.” “Echt”vraagt Esther onzeker. “Ja.” “Uhm... ik ben hier eigenlijk om iets aan je te vragen.” “En dat is?” “Charlie is sinds een aantal dagen heel down. Eigenlijk nadat hij mij ten huwelijk heeft gevraagd maar sinds twee dagen geleden is het erger geworden. Hij kwam laat thuis en ik kon aan hem zien dat hij gehuild had.” “Hoe laat kwam hij thuis?” “Een uur of twaalf.” Wacht even. Toen was hij net bij mij geweest. “Hij ligt sinds dan de hele tijd op bed en doet niks. Hij staart de hele tijd naar de muur en heel af en toe kijkt hij tv. Hij eet zelfs niet. Het is zo erg om te zien. En ik denk dat ergste is dat ik niet weet wat er met hem is.” Esther kijkt naar haar handen en ik zie tranen naar beneden stromen. Ik sta op van de bank en loop naar haar toe. Ik sla mijn armen om me heen en wrijf over haar rug. Ik vind het zo erg voor haar dat ze zich zo slecht voelt om Charlie en dat is mijn schuld. Het is mijn schuld dat Charlie zich zo voelt. Esther kijkt op en kijkt me recht in mijn ogen aan. “Ik wil hem zo graag weer opvrolijken en daarom ben ik hier. Jij kent hem beter dan wie dan ook. Wil je me alsjeblieft helpen om hem weer op te vrolijken?” Nu kan ik geen nee meer zeggen. Het is mijn schuld. Ik moet haar gewoon helpen. “Oké, ik help je.” Esther glimlacht door haar tranen heen en knikt dan een paar keer. “Dank je Aimee. Ik ben je echt iets schuldig hierna.” “Nee, ik ben jou iets schuldig.” Ze kijkt me fronsend aan en ik sta op. Shit. Wat heb ik nou weer gezegd. Ik kan haar moeilijk gaan vertellen dat dit allemaal mijn schuld is. “Wil je misschien iets drinken? Zou ik thee voor je maken?” “Ja dat lijkt me lekker.” “Oké.” Ik loop snel de keuken in en zet de waterkoker aan. Gelukkig ben ik daar onderuit gekomen. Nu moet ik alleen nog iets verzinnen zodat zij Charlie blij kan maken en dan ben ik van Charlie af. Ik moet eerlijk zeggen dat Esther best wel aardig is, als ze niet de bitch uithangt. Ik vond het net echt super van der dat ze sorry tegen mij zei. Dat ze jaloers is kan ik me wel goed voorstellen. Charlie is een aardige jongen maar hij houdt ervan om met andere vrouwen te flirten. Ik vond dat niet erg, want ik kan er ook wat van maar ik kan begrijpen dat Esther jaloers is. De waterkoker geeft een pling geluidje aan, waardoor ik weet dat het water gekookt is. Ik pak twee mokken en schenkt het hete water erin. Ik pak twee theezakjes en laat ze er even inzitten. Ik pak dan een dienblad en zet de mokken daarop. De koekjestrommel zet ik ook op het dienblad en dan loop ik de woonkamer weer in. Ik zet het dienblad op tafel en geeft Esther haar mok. “Oké misschien heb ik wel al iets leuks in gedachten”zeg ik en ik begin te vertellen. Esther luister aandachtig naar mij en zegt af en toe ook wat. Samen komen we vast wel op een leuk idee.

Reageer (2)

  • xSmallx

    zoo, die is veranderd!!!
    ben benieuwd wat ze verzinnnen!
    I (H) it!!

    1 decennium geleden
  • Girlicious

    wauw, zo zie je ineens een andere kant van Esther.
    echt charlie is echt dom bezig man, hij en aimee zijn al 8 jaar uit elkaar en nog kan hij haar niet laten gaan?
    terwijl hij is f*king verloofd en aimee is ook al bezet. charlie let it go!! ga verder met je leven.
    (ik weet echt niet waar die haat voor charlie ineens vandaan komt, maar het voelt lekker om het even van me af te typen)
    wanneer komt peter trouwens weer terug?!
    tuurlijk lezen zoveel mensen je verhaal, tis ook gewoon een goed verhaal, en vooral een verslavende gheghe.
    snel verder?!(K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen