Foto bij APWBP Boek 1 Hoofdstuk 7 Deel 2

Een luid applaus vulde de zaal. De sorteerhoed boog naar de vier tafels. Een aantal eerstejaars fluisterden opgewonden tegen elkaar. Ik hoorde de jonge Wemel iets zeggen over een trol. Glimlachend schudde ik mijn hoofd, dat had hij vast van zijn tweeling. Als hij hun pad maar niet zou volgen, twee van die pretmakers waren al genoeg. Te veel zelfs, voor Argus en sommige andere leraren.
Het applaus stierf uit en Minerva stapte naar voren. Het eigenlijke Sorteren kon beginnen.
“Als ik je naam zeg, zetten jullie de hoed op en gaan op het krukje zitten om ingedeeld te worden. Albedil,Hannah.”
“HUFFELPUF!” Dat verbaasde me geenszins, ik kende de familie Albedil. Rustig aanschouwde ik de verdere ceremonie. De afdelingstafels juichten elke keer iemand bij hen werd ingedeeld, het gebruikelijke. Ik had de ceremonie al vaak genoeg meegemaakt, soms werd het bijna voorspelbaar. Maar het was altijd even boeiend. De laatste jaren probeerde ik vaak te raden waar de hoed iemand zou indelen, maar ik had het lang niet vaak genoeg goed om de taak van de hoed over te nemen. Ik grinnikte even om mijn eigen gedachten. Nee, de hoed was gemaakt door de stichters van onze school, de ceremonie moest altijd zo blijven.
Zonder het te beseffen had ik een tijdlang naar Harry gestaard. Zijn gezicht vertrok even toen iemand in Zwadderich werd ingedeeld. Hagrid en een aantal anderen hadden hem vast een hoop verteld, maar het was hoe dan ook een vertekend beeld. Weinig Griffoendors hadden een positief beeld van Zwadderich, en voor zover ik wist, waren dat de enigen met wie Harry al gesproken had. Hagrid, de Wemels, allemaal rasechte Griffoendors. Ik was razend nieuwsgierig waar Harry ingedeeld zou worden. James en Lily hadden in Griffoendor gezeten, maar…



Is er toevallig iemand die nog reclame wil maken voor zijn storie? Hier kan het:
http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=92630
http://www.quizlet.nl/stories/48372/stories-gesorteerd-per-genre/
zet je titel + link + omschrijving in een reactie + of het verhaal lopend/gepauzeerd/afgelopen is
- ofwel bij de hoofdstukken van het juiste genre of bij de juiste persoon
- ofwel in het topic, met het genre (voor OP) of de personen waarover het gaat erbij
En dan zorgen Fourtis en ik dat je bij in de hoofdstukken komt te staan :D

Reageer (3)

  • dayxdreamer

    :D Toch één ding waar hij niet altijd gelijk in heeft

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Romanov

    Snel verder!! snel super sonisch snel verder!! ^^

    1 decennium geleden
  • Nythil

    Ik ben nou al benieuwd naar het volgende hoofdstuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen