Amelia van Gaal
Het is angstaanjagend stil tijdens het eten. Viktor maakt een opmerking of we misschien zo meteen kunnen gaan voetballen op het veld in de tuin. ‘Ik vind het prima.’ Antwoord ik terwijl ik Bianca aankijk, die nogal stil is. Na het eten loop ik naar boven om mijn voetbalspullen aan te doen. Ik doe mijn eigen shirt aan, van mijn club. Als ook mijn schoenen aanzijn loop ik nar beneden. Er zijn wel bekendere clubs op zoek naar aanvallers, en er zijn er dan ook wel een paar in me geintresseerd, maar ik weet niet wat ik moet doen. Het zijn er ongeveer vier, Ajax, PSV, FC Barcelona, en Werder Bremen. Nou heb ik dus ook nog mijn werk bij Vitesse, ik kan ermee stoppen, er staan mensen in de rij voor die baan, en ik zie Marco dan dus niet meer, behalve op de televisie. Lasse vraagt waar ik aan sta te denken als ik de bal mis, ik heb hem niet eens voorbij zien vliegen. ‘Euhm, nou ja, euhm, over naar een andere club toegaan…’ Bianca komt dichterbij en fronst, Viktor komt naast haar staan. ‘Weet je, er zijn een paar clubs, en ik weet dus niet wat te doen..’ Ik voel me op de een of andere manier helemaal niet meer zo goed.

Viktor Fischer

Ik luister aandachtig naar Amelia die een aantal clubs opnoemt, waaronder Ajax en FC Barcelona. ‘Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij naar Barca wilt moet je gaan, als je naar Ajax wilt, moet je ook gaan.’ Ik kijk Lasse aan. ‘Wat denken jullie?’ Vraagt ze aan Bianca en Lasse. Ik schop de bal een keer tegen het hek en hij rolt braaf terug naar zijn eigenaar. Daarna ga ik op de grond liggen en kijk ik naar de lucht, wat is het toch mooi weer, maar toch ook zo verschrikkelijk warm.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen