Sorry, laat.
Enjoy.

Ik loop verder samen met Sylvia, sinds wat er gister gebeurt is en wat ze me heeft verteld... we praten er niet meer over.
'Dus..' zeg ik om de stilte te verbreken.'Hoe ver nog tot vridian city?' Silvia denkt na, en dan zegt ze 'hier de bocht om en dan nog een bocht en dan zijn we er.'
'zo dicht bij al?!' silvia knikt. Ik race de bocht om. 'Kom mee, Eevee!' zeg ik tegen mijn pokemon die me achterna raced. Op het laatste moment springt het konijntje op m'n schouders, en daar heb ik geen last van. Dan rem ik. Het bord: 'Welkom in vridian city.' staat erop. Er staat nog iets bij, maar ik heb geen zin om het te lezen.
'We zijn er, eevee! Hier kunnen we onze eerste badge halen!' zeg ik enhausiast tegen mijn pokemon. Even later kwam silvia aan.
''Eindelijk, je bent er!'' ze loopt naar het bord, en zegt ''wacht laat mij dit eronder in kleine lettertjes even lezen.''
Dan begint ze te vertellen wat er op staat. ''Welkom in vridian city, deze stad licht dichtbij route een waar je zal komen als je naar onderen gaat, en hier is ook de eerste gym met de gymleader brock. Trainers dagen hem uit, maar vridian city is ook een goede plek om te wonen, dichtbij het bos vridian forest, en je kunt zo naar route 1, iedereen is heel aardig tegen pokemon hier, net zoals in iedere stad.''
Eindelijk, ze is klaar! Dacht ik. ''Kunnen we nu naar de Gym gaan?'' vraag ik. Silvia schud van nee. 'Eevee en Vaporeon zijn uitgeput van alle gevechten, en ze kunnen beter eerst naar het Pokécenter daar kunnen de schaafwonden en wonden die ze hebben genezen. En er zijn slaapkamer's voor trainers, dus ik kan een kamer regelen..' legt ze uit. Ik zucht en kijk naar eevee. Ze heeft wel wat plekjes af en toe over zijn vacht. ''Goed dan...'' zucht ik en loop met silvia mee die mij en eevee naar het pokecenter leid. We lopen door de schuifdeuren die automatisch open gaan en silvia gaat naar de balie. ''O hallo, silvia.'' zegt het meisje achter de balie die silvia dus kent. ''Hoi zuster joy.'' zegt silv. ''Dit is Song, en haar Pokémon Eevee. Kun je hun wonden genezen van de Pokémons die zij heeft? En een kamer regelen?'' Joy knikt, en eevee springt op de balie maar kijkt me dan twijfelend aan. Ik knik en leg Vaporeon's pokebal op de balie. Even later is het avond en zitten ik en silvia op onze kamer,ik op mijn bed en silvia op die van haar. ''Morgen gaan we de Gym halen he?'' zeg ik. ''Ja..'''zegt ze afwezig.
'Wat is er?'
''Oh niks, dat over sem eh, daar denk ik steeds aan. Sem blijft terug komen, ik woon in vridian city eigenlijk tot ik besloot ook opreis te gaan. Ik ging naar route 1 omdat dat een mooie plek vond om te wandelen by the way. Maar over sem: hij zal me blijven volgen en ik ben bang dat hij dat blijft doen.''
''Ooit geeft ie het op.'' zeg ik. Dan komen eevee en vaporeon de kamer binnen. ''Eevee, Vaporeon!'' zeg ik, ze springen blij op me af. Dan gaat er op eens een alarm. Maar na 3 seconden houd het al weer op en het begint keihard te hagelen en onweren buiten, en de stroom valt uit. Iedereen uit het Pokécenter gaat naar buiten, ik zie een schaduw, van een pokemon, een soort grote vogel, iets dat dat onweer veroozaakte..
ZAPDOS!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen