we slaan de les even over want daar gebeurt toch niks cool

Sofie had ergens in de kantine een plaats gevonden.
er kwamen een paar mensen hoi zeggen.
toen kwam Luke met zijn 2 vrienden, Arianna en Kevin, bij sofie zitten
Kevin begon:' Goed gedaan! je hebt gerebelleerd tegen Stefanie! Nice'
'Wat? zeg nu zelf, wat een aansteller!', zei Sofie stoer. ' Waarom is ze zo populiar?'
Arianna antwoordde:' omdat haar moeder modeontwerpster is en omdat ze al met de helft van alle jongens hier op school iets gehad heeft'
'van alle populaire jongens', paste Luke Arianna's zin aan.
' hoezo? zijn jullie niet populair? jij zijn toch aardig?', zei Sofie terwijl ze haar boterham kauwde.
'nou ja, als je populair wilt zijn heb je minstens 3 exen nodig, veel geld hebben en bijna alle producten van apple hebben!', zei Arianna.
'he, daar komt Jake aan', zei Kevin.

en inderdaad, daar kwam Jake.
hij had alleen maar oog voor Sofie en had niet eens door dat arianna, luke en kevin daar zaten.
'hey sofie'
'hey jake! leuk dat je hoi komt zeggen' ,zei sofie.Luke voelde even een steek van jaloezie...
'ja dus, hoi! maar ik wil even zeggen...', zei Jake en hij boog zich naar Sofie toe en fluisterde: 'ik vind het écht cool dat je rebelleerde tegen Stefanie, dat heeft nog niemand gedaan! je bent speciaal...'
hij ging weer rechtstaan en knipoogde naar sofie. 'zie je straks in de les!'
hij liep weg en direct zei arianna:'OMG! volgens mij heeft hij een oogje op je!'
'nou en?', zei Luke kortaf. hij voelde zich vreemd en...jaloers.
waarom was hij jaloers?
Arianna reageerde verbaasd:'nou, dat is toch...speciaal? is daar iets mis mee?'
'Wat heb jij vandaag?', vroeg kevin.
' o jee! ik zou maar oppassen sofie! Stefanie heeft jou met jake zien praten en komt eraan!', brak arianna het gesprek af, tot grote vreugde van Luke. want hij vroeg zich hetzelfde af als kevin en hij had geen zin om dat te bespreken in de buurt van sofie.

kwaad kwam stefanie naar sofie toegelopen op haar veel te hoge plateauzolen.
ze plantte haar handen met een knal op tafel zodat de hele kantine stil werd en meeluisterde.
ze keek eerst een paar seconden met kille ogen en een blik vol wraak naar sofie en zei toen stil, maar toch luid genoeg: 'denk maar niet dat je ooit populair wordt op deze school! ofdat je jake als vriendje krijgt! want daar steek ik een stokje voor!'
sofie ging ook rechtstaan, dreigend maar kalm. de kantine had weer dezelfde spanning als in het eerste uur.
'mijn moeder is ook modeontwerpster en mijn vader is baas bij een platenmaatschappij. ik heb ook een Ipod, Iphone en weet ik veel wat nog. Het enige wat ik niet heb of heb gehad is een vriendje. maar jake wordt dat niet want dat is mijn type niet.'
ze ging terug zitten, iedereen rondom haar in shock. ook stefanie.
'gerustgesteld?', zei sofie nog en pakte haar spullen in.
ze gooide met een zwaai haar tas over haar schouder en liep nogal gefrustreerd de kantine uit.

ze was al lang weg maar nog was iedereen in shock.
'denken jullie echt dat ze het meent?!', riep stefanie uit. ze was gefrustreerd en ook een beetje wanhopig.
na die woorden begoon iedereen over sofie te roddelen en zijn menig te zeggen.
stefanie grijnsde nog en voelde zich machtig.
'waar is ze heen?', vroeg Luke zacht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen