opeens stopte iedereen met praten en keken ze allemaal naar iets.
'naar wat kijken ze?', vroeg sofie.
'ik denk dat ik het weet', mompelde luke. Sofie liep al naar de menigte en Luke volgde haar.
en hij had gelijk.

midden in de menigte stond er een meisje op een bankje. ze had rood haar in een trendy staart en ze droeg een kort rokje, een topje van hollister en plateauzolen. ze had bruine ogen met een kransje ultralange zwarte wimpers (met dank aan de mascara) en roodgestifte lippen. in haar oren droeg ze gigantische gouden ringen en ze had een hele reeks armbanden rond haar pols. dat was Stefanie, het populairste meisje van de hele school.
' ik heb gehoord van de directrice dat de nieuwe al is aangekomen! heeft iemand dat mens al gezien?', zei ze met een (fake) astrid bryan-accent.
'ja, ik! sterker nog, ik denk dat ik het ben', riep Sofie al grappend. iedereen keek om en een paar lachte.

Stefanie keek naar Sofie en kwam van haar bankje af. de leerlingen maakte de weg vrij voor Stefanie en zwegen. traag stapte stefanie op haar af.
ze zette haar handen in haar zij alsof ze op de catwalk was. ze chekte sofie van kop tot teen, heel traag.
'Zo en met wie heb ik te maken?', vroeg Stefanie overdreven beleefd.
'euuh', stamelde Sofie. ze voelde zich nogal aangevallen.
'JE NAAM of heb je die niet?', vroeg Stefanie brutaal.
'sofie commandant', antwoorde Sofie op haar beurt. De sfeer werd een brok spanning, en angst.
Stefanie trok haar gezicht in een vreemde grijns. 'ach zo, jij bent niet op je mondje gevallen he?' haar gezicht werd nu kwaadaardig.
'denk jij dat je op die manier populair wordt?'
'hoeft dat dan?', vroeg sofie uitdagend. overal klonk geroezemoes. iemand zei zelfs 'wow! wat een lef voor een meisje! ze ziet er cool uit!'. en die ene zei dat blijkbaar net iets te luid.

'WIE ZEI DAT?',barstte ze los.
een jongen met zwart haar (vol gel), casual kledij en een ketting met gitaar kwam naar voor. je hoorde alle meisjes wegzwijmelen
Stefanie knipperde met haar ogen en was ineens poeslief. 'oh Jake! ik vond haar ook al leuk gekleed', giechelde ze.
overal rond Sofie hoorde ze mensen roddelen dat Stefanie een oogje had op Jake. hoewel ze niet wist of het wel roddelen was want het was overduidelijk dat ze verliefd was.
'misschien kunnen we vriendinnen worden, Sofie?', vroeg ze aan Sofie.
Sofie keek bedenkelijk. 'uh... ik denk erover na'
Stefanie keek alsof iemand haar in haar gezicht geslagen had. net toen ze wou rebelleren ging de bel.
'kom mee sofie', zei Luke en ze trok haar bij haar arm. ' we eh... moeten naar wiskunde'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen