Amelia van Gaal

‘Ik vind alles best.’ Jason komt naar me toe, ik duik weg achter Lasse. ‘Jason, wat moet je?’ Ik steek mijn hoofd achter zijn rug vandaan. ‘Nou nichtje, vrijdag ben je jarig, en aangezien het dinsdag is, heb je de uitnodigingen al verstuurt?’ Ik schud mijn hoofd. ‘Nee, voor de zoveelste keer: ik vier het niet! Ik word al veel te oud, zevenentwintig is een rotleeftijd, weet je wat dat betekent?’ Hij schudt zijn hoofd. ‘DERTIG, bijna dertig!’ Jason klopt op mijn schouder. ‘Het komt goed Amelia, ik zorg er wel voor dat er een paar aardige mensen zijn.’ Ik zucht. ‘Als je dat doet, dan….dan…vertel ik Theo dat je voor Ajax bent.’ Ik kijk Lasse aan, die grinnikt. ‘En ik beloof je, Meneer Janssen gaat dat niet leuk vinden.’ Jason kijkt me aan. ‘Alsof jij dat durft!’ ‘En of ik het durf!’ ‘Zie je later van Gaal.’ Zegt hij en beent snel weg.

Viktor Fisher

Ik moet zeggen, dit jochie heeft talent! Ik kijk toe hoe hij een prachtig lobje maakt. Ik loop naar hem toe. ‘Zeg, voor welke club speel jij?’ Het jongetje kijkt me met pretoogjes aan. ‘VV Arnhem meneer.’ Ik knik. ‘Waar wil je later spelen?’ Hij lacht. ‘Bij Ajax, of bij Barcelona, maar mama en papa zeggen dat ik dat nooit haal, omdat ik niet goed genoeg ben.’ Ik bijt op mijn lip en ga op het gras zitten. ‘Zal ik je eens wat vertellen? Mijn ouders zeiden dat ook, en moet je kijken waar ik nu speel. Nooit opgeven! Dat is het belangrijkst.’ Het jongetje kijkt me aan. ‘Dat beloof ik meneer, ik ga niet opgeven!’ Hij geeft me een knuffel en ik glimlach. Zijn moeder komt aangelopen en wenkt hem. ‘Tim, Tim! Kom jongen.’ Ik loop achter Tim aan naar zijn moeder. ‘Viktor, Viktor Fisher.’ Ik steek mijn hand uit en kijk naar Tim die achter de bal aanrent. ‘Bent u niet die Ajax speler?’ Ik knik. ‘Ik wil alleen even zeggen dat uw zoontje echt talent heeft! U zou hem moeten meenemen naar de open dag van Ajax, of een andere club.’ Ze knikt. Bedankt meneer, maar ik moet nu gaan.’ Verbaasd blijf ik achter, ik ben benieuwd of ik die jongen nog eens terugzie in de jeugd van Ajax.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen