Foto bij 002 - I Want to do it Myself

Ik zat aan de keuken tafel te wachten tot mijn ontbijt klaar was. 'Het is klaar'ik hoord dat ze aan de keuken tafel kwam zitten en een bord op tafel zetten. 'Ik wilhet zelf doen!'Zei ik bod. 'Skye dat mag ik niet van je ouders' 'Dan eet ik niet!' 'Kom op open je mond' Ik draaide mijn hoofd weg. 'Ik Kan het zelf ook wel!' 'Okey,maar ik blijf er wel bij' Ik kreeg een vork in mijn hand en mijn hand werd naar het bord toe gebracht. Ik stak het eerste stukje brood in mijn mond. Dat ging makelijk. Een tweede stukje. Binnen 5 minuten was mijn bordleeg naar mijn gevoel. 'Je wil echt mee zelf doe he?' 'Ja!' 'dan gaan we dat proberen' Ik lachte en stond op. De kruk waar ik op zat viel op de grond. 'Is er iets kapot?' 'Nee' Ik haalde opgelucht adem.

'Hier!' Ik kreeg een stok in mijn handen. 'Wat moet ik hier mee?' 'Het is een blinden geleiden stok. Dan kan je voelen waar je bent. Wil je het proberen?' Ik knikte en ik ging staan. Ik ging voor zichtig met de stok over de vloer en zetten een aantal stappen. Dit is geweldig. Ik begon wat sneller te lopen merkte dat er overal dingen stonden. 'Kan ik ook de trap op?' 'Weet ik niet!' 'mag ik het proberen?' Ik werd naar de trap toe gebracht en pakte de leunig vast. Ik ging langzaam ,tre voor tre, de trap op. 'Ik ben boven!' Ik voelde me nu net een klein kind dat leerde lopen zonder hulp van haar ouders. Ik ging voor zichtig naar beneden. Ik dacht dat ik de laatste trede had gehad ,maar dat was niet zo ik viel voor over op de vloer. 'Skye gaat het?' 'Ja! Dankje Mia! Voor alles!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen