Foto bij De 100e Hongerspelen - 174

“Amethyst, neem over”, beval Peli. “Ik moet weg.”
“Hé, waar ga je nu weer heen?”, schreeuwde een andere spelmaker.
“Ik zie de rebellen in staat Adriënne Snow iets aan te doen als hun plan mislukt”, siste Peli. “Ik wist dat ze iets van plan waren, geen idee wat, maar aan de reactie van de president te zien zijn ze volop bezig. Ze zouden het pas vanmiddag doen!” Peli rende naar buiten. Gelukkig zat ze vlak bij het trainingscentrum.

“Peeta!”, ze stormde naar binnen. “Snow heeft iets in de gaten, ze zitten in de problemen!”
“Wat?”, schrok Peeta. “Hoe, wat?”
“Hij kreeg telefoon, hij brulde dat iemand een list had gebruikt.”
“Verdomme, we moeten ze gaan helpen!” Meteen sprong hij op, samen met nog een paar anderen.”
“Te laat, Snow is ons hoe dan ook voor.”
“Dan moeten we wachten”, zei Shirley. “Wachten en hopen dat ze op tijd wegkomen, maar zorgen dat we klaar staan om hen te ontvangen als ze het halen.”
“We zetten de deuren beneden open, dan kunnen ze gewoon binnen rijden”, opperde Effie.
“En vanaf dan alles blokkeren”, Haymitch kwam binnen. “We hebben de paniek rond het paleis gezien, een paar dronkenlappen liepen in de weg van de vredebewakers, maar we hebben hooguit een halve minuut kunnen winnen. Eens ze hier straks binnen zijn, moeten we alles blokkeren. Niemand die hier niet moet zijn mag nog binnen, iemand moet de liften controleren zodat ze op hun verdiepingen blijven en niemand die hier te veel binnen is, laten we nog buiten.” Iedereen keek elkaar aan, dat was inderdaad de enige mogelijkheid, maar ze hadden geen idee of ze nog op tijd waren.

Reageer (1)

  • Oblivisci

    Spannend....
    Snel verder! (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen