Foto bij De 100e Hongerspelen - 172

Katniss werd bijna meteen misselijk door de stank die er hing, Adriënne kneep meteen haar neus dicht.
“Ik weet het, we moeten hen straks maar eerst allemaal laten douchen”, zei de dokter. “Adriënne, vergrendel die deur, ik vrees dat ze iets in de gaten hebben.”
“Hoeveel tijd hebben we?”, vroeg Katniss, terwijl de dokter haar handen weer los maakte.
“Maximaal een uur, maar minder als ze doorhebben dat er iets niet klopt.” Hij haastte zich naar de buitendeur, terwijl Katniss Adriënne hielp om de deur te blokkeren.
“Is het gelukt?”, vroeg Gale meteen.
“Ze weten dat er iets mis is, we moeten muisstil en razendsnel zijn”, zei de dokter. “Kom op, meteen beginnen.” Iedereen haastte zich naar binnen, behalve Inne en haar man, die bij de auto’s bleven. Katniss en Adriënne haastten zich meteen naar het eerste slachtoffer. Door het slechte licht, hun toestand, blinddoek en de geur, waren ze bijna niet te herkennen.
“Wa-wa-wa gebeurd er?”, stamelde de vrouw die ze losmaakten.
“Stil”, zei Katniss dringend. “We halen u hier uit.” De vrouw knikte en werkte mee. Ondersteund door Katniss liep ze naar de auto’s, terwijl Adriënne al naar de volgende ging.
“Naam?”, vroeg Inne, terwijl ze de vrouw in één van de busjes hielp.
“So-soile, Soile York”, stamelde die. Katniss draaide zich om, pas nu herkende ze de commandant uit dertien.
“Katniss, doorwerken”, siste Gale haar toe in het voorbijgaan.

***

“Hoe gaat het hier?”, Snow kwam het hoofdkwartier van de Spelmakers in.
“Niets bijzonders”, zei Peli Holaine. “Die ene uit vijf zwerft nog steeds rond, de anderen zijn behoorlijk op hun gemak.”
“Verdomme, dit zijn saaie spelen”, vloekte Snow. “Ik wil gevechten zien, bloed, doden!”
“Nou…”, aarzelde Peli. “Die Xandrijn lijkt het behoorlijk zwaar te hebben, met wat geluk valt hij binnenkort één van zijn bondgenoten aan. Met die Jelger zal ook nog wel iets gebeuren, volgens mij ligt die Naëlle letterlijk op sterven. En de mentoren van die groep overwegen om een sein te sturen dat ze Odette moeten vertrouwen, haar in combinatie met Xandrijn kan ook nog wat geven.” Snow gromde.
“Het gaat te traag!”

Reageer (2)

  • Marly2801

    Spannend!
    Snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • Ronja10

    Snel verder!!!!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen