Try To Catch My Lovebug. 75
75.
Je denkt opeens aan wat Nick ’s nachts had gezegd aan de telefoon. Hij zei dat hij een liedje voor je had geschreven..
Hij had dat liedje ook geschreven die je speelde op de piano. Die je zong. Waar hij zo raar op reageerde. De zinnen komen langzaam weer terug.
‘If you’ll be missing
I would find you
If you’ll be broken
I would fix you
But breaking hearts wouldn’t bring me any closer to you
And now I realize
That breaking hearts wouldn’t make me any better for you.’Dat was over jou, hij schreef dat over jou. Daarom reageerde hij zo kortaf. Daarom zei hij nors dat het zijn liedje was. Hij kon er niet tegen dat jij het zong zonder te beseffen dat dit precies was wat hij voelde.
Je duwt je hand tegen je mond om je snikken wat te stoppen. Nick heeft het nooit gezegd. Waarom heeft hij nooit gezegd wat hij voor je voelde?
Je denkt aan dat wat zijn moeder tegen je zei bij de wedstrijd. Ze vroeg zo nadrukkelijk om Nicks hart niet te breken.
‘Nick vertelt heel vaak over je. Als hij weer met je gebeld had, dan lichte hij ons in over de veranderingen. Je bent een groot deel van hem geworden en hij heeft ervoor gezorgd dat je ook een deel in onze wereld, onze familie, werd. En daarom vind ik het geweldig dat je er bent. En dat je ervoor Nick bent. Hij heeft echt zoveel aan jou.’Dat was precies wat ze zei. Ze vroeg met zo’n bezorgde blik of je zijn hart niet wilde breken. Je bent bang dat je die belofte hebt verbroken door op vakantie te gaan met Luke.
*NickPov
Lachend stap je de deur uit. ‘Ik ga naar Miley, hoor!’roep je nog.
Je hebt haar beloofd om te komen en te gaan werken aan een liedje. Ze had je voorgesteld om een duet te doen. Een geweldig idee.
Je gedachten zijn eigenlijk steeds bij June, maar je probeert het te vergeten. Je hebt geen zin om je er steeds mee bezig te houden. Je moet het accepteren. Ze is op vakantie met Luke. Ze heeft het naar haar zin met hem. Ze hoeft jou niet. Jullie zijn gewoon vrienden.
Ze is onbereikbaar en wil dat waarschijnlijk ook zijn. Je begrijpt het best. Ze wil nu gewoon van haar vakantie genieten met haar vriendje. Je zou precies hetzelfde hebben.
Waarschijnlijk vindt ze je alleen maar opdringerig en irritant.
Je moet gewoon haar langzaam loslaten. Accepteren dat het nooit wat wordt.
Je zucht en richt je aandacht weer op de weg.
*JunePov
De trein vermindert vaart. Je pakt je koffer en staat op. Achter de ramen razen de gebouwen voorbij. Het station en de wachtende mensen zijn niet meer dan wazige vlekken. Je sleept je spullen alvast naar de deur en legt je jas over je arm, net onder je elleboog.
Als de deuren met een luide pssh open gaan wurm je jezelf zo snel mogelijk naar buiten. Voor de grootste drukte aan.
Je haat het om op een leeg station te komen. Waar je niemand kent. Niemand die je komt halen.
Je duwt je door de drukte en let goed op je spullen. Je vindt uiteindelijk heelhuids de uitgang en wacht daar op een taxi. De geel taxi’s vliegen langs, maar geen stopt. Of ze worden net ingepikt.
‘Kijk! Het is June Dartmour!’hoor je opeens iemand zeggen.
Je draait je wat onzeker om. Daar staat een groepje van vijf meisjes. Ongeveer van jouw leeftijd.
‘Wat ben je toch ook een bitch!’zegt de blonde van net snoeihard.
‘Sorry?’ Je wankelt ervan op je benen.
‘Je breekt Nicks hart. Je ziet het niet eens! Het was toch overduidelijk dat hij smoor op jou was.’
‘Hij doet alles voor jou!’valt een ander meisje haar bij. Ze kijken arrogant. Hun hand op de heup. Ze kauwen smakkend op kauwgom en wachten op je weerwoord.
‘Eh, ik..’ Je weet echt niet wat je moet zeggen.
‘Dat je met hem bevriend bent, prima. Maar dat je zijn hart breekt en hem als grof vuil behandelt?!’
‘Hij kan wel beter krijgen,’snauwt de blonde nu.
‘Ik ben onderweg naar hem. Ik ga het allemaal recht zetten.’ Als je jezelf hoort vraag je je af waarom je je voor hen verantwoord.
‘Nou, ik hoop voor je dat je op tijd bent. Hij gaat namelijk de laatste tijd heel veel met Miley om. Misschien heb je concurrentie,’zegt een meisje met lang bruin haar. Haar gezicht is zo geplamuurd als het maar kan.
‘Misschien ben je te laat,’lacht de ander gemeen.
Achter je stopt een gele taxi. Je weet niet wat je moet zeggen en draait je dus om. Snel laat je je spullen in de kofferbak en stapt in de taxi. De vijf meiden kijken je kwaad na.
Reageer (7)
Wat een stomme kinders ><
1 decennium geledenEn nu zie je, is Nick net naar Miley, komt June eraan en lopen ze elkaar compleet mis.
Misschien moet ik eens ophouden met m'n voorspellingen
Nu ga ik de volgende lezen
snel verder !
1 decennium geledenXx
omg!
1 decennium geledenze mag niet te laat zijn!
Nick houdt niet van miley maar van june! ik weet het! ik voel het!
Maar lieve lieve meisje die dit mooie verhaal schrijft ga je snel verder?
hij is super!
xxxx
Snel verder!!!
1 decennium geledenXxX
hoe doe je het toch?, ik wou dat ik zo kon schrijven
1 decennium geleden(L)