Bladpoot en Rozenpoot zijn aan het trainen met hun mentor.

Rozenpoot sprong op het blad, alsof het een muis was. Ze gaf er een harde klauw tegen aan. ''Zo goed?'' zei ze tegen haar mentor stroomhart.
''Ja, alleen probeer je iets minder zichtbaar te maken, zoals achter een struik en probeer niet te ritsellen.'' zei stroomhart. ''Jou beurt om het te proberen, Bladpoot.'' Bladpoot deed het zelfde, maar op dat moment kwam een groepje van drie krijgers aan en stonden aan de rand van de zandkuil. Het leek of er slecht nieuws was. De twee leerlingen keken naar de drie krijgers. ''Wat is er, Ochtendstreep?'' miauwde stroomhart en klom de zandkuil uit. ''Er zijn schaduwclan krijgers gezien jagend op ons territorium. Geelster moet dit weten. Misschien zegt hij er wat van op de vergadering, of wat we moeten doen.'' zei ochtendstreep. Bruinhart keek alsof er heel iets was, maar wat? ''Kom je bruinhart?'' miauwde ochtendstreep en de andere krijger. ''Eh, ja zometeen ik ga nog wat jagen.'' miauwde hij afwezig en sprong een struikje in. ''Bladpoot, train ondertussen dat ik weg ben op je sprong, voor de rest deed je het goed. Ik kom zo terug.'' de krijgers gingen weg en de leerlingen bleven achter. ''Schaduwclan op het territorium?'' miauwde bladpoot. ''We moeten ze tegen houden!'' ondertussen gingen ze zitten tegenover elkaar met hun staart rond hun poten. ''Is dat wel zo slim? Straks is het een vechtpatrouille!'' miauwde rozenpoot. ''en wat was er toch met bruinhart..'' bruinhart was altijd een goede vriend geweest van rozenpoot. een soort vader, want witwolk, haar en bladpoots moeder, wou nooit vertellen wat er met hun vader was gebeurt. ''Ik kan niet langer wachten!'' zei bladpoot. ''Ik vraag of ik op patrouille mag!'' hij racede naar het kamp. Rozenpoot zuchtte en rende er achter aan. Even later mocht het, maar als er een krijger bij was. Ze kozen Goudstaart uit als patrouille leider en even later zaten ze in zandkuil te over leggen. 'Mag ik alleen naar de uilenboom? Ik heb gehoord dat daar weinig schaduwclan jaagt en ik red het wel alleen..'' vroeg rozenpoot. Goudstaart miauwde ''Goed dan. Maar voor zonlaag terug zijn! Ik en Bladpoot gaan langs zonnerotsen.'' Bladpoot knikte en iedereen was het eens. Even later was rozenpoot in struiken want ze zag een zwart-grijze schaduwclan krijger met bruinhart praten. Niet eens vechten.. het leek of ze zich zorgen maakten, rozenpoot liep er op af en hoorde ze nog net zeggen ''...maar je bent mijn vriend, en ik wil geen gevecht waarom moeten wij nou in verschillende clans...'' tot ze rozenpoot zagen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen