Proloog
Rozenpoot is een soort gele poes met ietsje donkerde gele strepen.
Donderclan leider: Geelster
Schaduwclan leider: Donkerster
Rivierclan leider: Golfster
Windclan leider: Groenster
''Wat gebeurt hier?'' miauwde de leider van de donderclan, geelster.
''Geelster...de kittens van Wolvacht komen!'' zei de ander die er bij stond, in de koude regen. ''Maar er gaat iets mis!''
''Vaarwel lieve donkerster, en de clan. Ik moet nu naar de sterrenclan, ik zal jullie missen. Zorg voor de kittens.'' miauwde wolvacht.
''Wolvacht! Nee!'' miauwde donkerster. ''Wolvacht...'' zei geelster. ''ze was zo'n dappere krijger, aardige moederkat, en goede leerling.''
''Wolvacht...nee...'' snikte donkerster. Geelster vond het maar raar, donkerster had toch niets te maken met wolvacht? ''..donkerster, wolvacht is misschien nu naar de sterrenclan, maar de kittens zijn er nog.'' miauwde geelster.
''Dat..klopt...maar ik kan niet voor ze zorgen..niet zonder, wolvacht..'' snikte donkerster. ''Wolvacht zat in de donderclan, dus de kittens horen bij de donderclan..''
''Dat is goed, maar- snik- mag ik ze wel soms zien tijdens vergaderingen..?'' snikte donkerster. ''Ja, en onze beste moederkat zal voor ze zorgen: witwolk.'' miauwde geelster.
''Geelster ik moet je iets vertellen...''
''Wat dan, donkerster?''
''Hou je het geheim?''
''Ik zal het proberen...''
''Ik ben de vader van die kittens.''
Reageer (1)
goed gemaakt
1 decennium geleden