Foto bij hoofdstuk 143

Yuna
‘Ik ga het toch proberen’ zegt Aiden eigenwijs en stamp naar buiten.
‘Het gaat je toch niet lukken!’ brult Ben hem nog een keer na.
‘Vind je het nou nodig om het op zo’n toon te zeggen?’ vraag ik terwijl ik de doek weer van zijn wang af haal.
‘Als ik het anders zeg luistert hij niet’ gromt Ben.
Ik zucht een keer. ‘Nu luistert hij wel’ zeg ik sarcastisch.
‘Hij wil het nu alleen maar meer gaan bewijzen’ ga ik verder.
‘Heb jij er dan al wat van gezegd? Het kan gevaarlijk worden hoor. Zeker met zo iemand als James’ nadat hij dit heeft gezegd staat hij voorzichtig op en loopt naar een van de stoelen.
‘Ik heb er nog niet echt iets van gezegd. Ik weet dan ook niet hoe gevaarlijk het kan worden, daar heb ik niet aan gedacht. Het was meer van als je het wil doen moet je het doen’ antwoord ik.
‘Als je Aiden heel thuis wil hebben zou ik hem toch maar tegen houden als ik jouw was’ zucht Ben en hij schud zijn hoofd.
‘Maar als je hem helpt, dan kan hij toch meedoen?’ probeer ik voorzichtig.
‘Ik zal er over na denken, er is zoveel dat je moet leren en het is al over een paar weken toch?’ zegt hij langzaam alsof hij er nu al over nadenkt.
Ik knik een keer en pak de doek aan om hem even bloed vrij te maken in de keuken.
‘Ik hoop dat hij op dit moment geen stomme dingen doet’ mompelt Ben als ik weer terug kom en hem de doek weer aangeef.
‘Volgens mij is hij naar Naur gegaan, anders ga ik wel even naar Midnight dan komt ik er langs op. Je kunt gewoon hier blijven ik ben zo weer terug’ antwoord ik en sta op.

Eenmaal bij de stallen zie ik geen Aiden en ook geen Naur. Waar zouden die twee zijn?
Ik loop door naar Midnight die een keer luid hinnikt waardoor de meeste personen opkijken.
Ik lach een keer en aai hem over zijn neus. Terwijl ik na een tijdje honderd uit zit te praten tegen mijn paard komt er iemand naast me staan.
Ik draai me om en zie een elf staan die me geïnteresseerd aankijkt. Ik geloof dat hij net iets ouder is dan ik. Hij heeft lang blond haar met donker blauwe ogen die mijn blik niet los laten en ik daar door de zijne ook niet.
‘Het lijkt net of het paard je begrijpt’ lacht hij.
Ik glimlach een keer. ‘Ja, ik heb hem ook al zo lang’ antwoord ik.
Ondertussen is hij dichterbij gaan staan en aait hij Midnight een keer.
‘Ik hoorde dat je hier pas ben komen wonen, ik ben Glenn’ zegt hij na een tijdje.
‘Ik ben Yuna. Ja, dat klopt ik denk dat we hier ongeveer twee weken zijn. Gaat dat hier zo snel rond? Lach ik.
‘Ach het is een klein dorp he? Antwoord hij.
‘En dat je vriend mee wil doen aan de race’ zegt hij er achteraan.
Ik knik een keer. ‘Ik geloof dat er veel over gesproken word ja’ antwoord ik weer.
Ondertussen zijn de meeste vampiers met hun draken weer terug en volgens mij zie ik Naur ook tussen de menigte lopen.
‘Ik geloof dat hij terug is of niet?’ grijnst hij terwijl hij mijn blik volgt.
Ik lach een keer. ‘Ja, dus ik ga die kant weer op. Leuk je ontmoet te hebben. Ik hoop je nog eens te zien’ zeg ik.
‘Ja ik hoop je ook nog eens te zien’ zegt hij en knipoogt een keer met een lach.
Met een lach loop ik naar Aiden die ondertussen bij de stal van Naur aan is gekomen.
‘Heey, ik was je al kwijt’ zeg ik lachend.
Aiden lacht een keer. ‘Ik kom altijd weer terug’ zegt hij en drukt een kus op mijn lippen.
‘Je humeur is een stuk beter dan daarnet’ lach ik.
‘Ik weet zeker dat Ben me wil helpen, ik moet het gewoon nog een keer vragen. Naur heeft er zin in om er aan mee te doen’ antwoordt hij en heeft zijn blik op een groep vampiers gevestigd die om James heen staan.
‘Ik heb gevraagd of Ben er nog eens over na wil denken, dus misschien is het beter als je hem dat laat doen dan komt hij vanzelf wel naar je toe’ probeer ik. Zodat ik misschien een ruzie kan voorkomen.

Reageer (3)

  • Pineapple3

    Ik mag Glenn nu al niet. Al zou het natuurlijk anders moeten zijn.

    1 decennium geleden
  • Skynight

    Hmmmm, er gaat nog iets gebeuren met die Glenn, ik voel het! :D

    1 decennium geleden
  • Raveness

    snel verder gaan hoor!!

    (K)(K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen