Foto bij Sienna Burke

'Lizzie wat doe je nu?' Hoor ik Harry zeggen. Gelukkig is hij security anders kreeg hij nu op zijn kop.
Stilte blijft nog even hangen, ik wil net vragen wat er aan de hand is wanneer ik Lizzie hoor.
'Ik heb mijn gsm genomen zodat het lijkt alsof ik met iemand bel. Leek mij iets logischer dan tegen de lucht te praten. Liam we moeten iets doen. Die belgische gast komt regelmatig kijken en wordt met de seconde wantrouwiger. Als we niet snel een move maken is alles om zeep. Waar is Cameron?'
Ik haal adem, wat zal Liam nu doen?
'Dat weten we niet Lizzie. We kunnen hem nergens vinden. Het lijkt erop dat we alles zullen moeten improviseren. Sienna? Sturen we Louis naar binnen?'
'Ik denk dat dat onze beste optie is ja.'
'Louis, je hebt Sienna gehoord. Kijk je vermomming na en ga naar binnen. Denk eraan, je kent Harry niet.'
'Geen probleem Liam. Eindelijk wat actie.'
'En wees voorzichtig!' Zegt Niall een beetje boos.
'Jongens ik ga ophangen dan.'

Harry vertelt ons wat er gebeurd.
'Lizzie wenkt die vieze vent om te komen. Hij komt met een enorme lach op zijn gezicht naar haar toe.
'Ik heb net de minister gesproken.' Zegt Lizzie heel rustig. 'Hij kan hier elk moment aankomen. Als u het goed vindt wacht ik dus nog heel even.'
'Natuurlijk mevrouw. Ik ben blij dat u begrepen heeft dat we geen tijd kunnen verliezen.'
'De deuren van het café gaan open.' Vervolgt Harry zijn uitleg. 'Cameron komt binnen. Dat is toch Louis?'
Even wachten we allemaal gespannen af.
'Ja het is Louis.' Zegt Harry vrolijk.
'Ben je zeker?' Vraag ik ter bevestiging.
'Ik zie de minister niet aan zijn kont krabben in mijn richting.' Lacht Harry zachtjes.
Oh, de jongens en hun subtiele tekens.
'Laat ons hopen dat niemand anders dat gezien heeft.' Zeg ik een beetje boos.
Ondertussen legt Louis contact met de man en Lizzie.
'Laat ons naar het zaaltje hiernaast gaan. Daar zitten we rustiger.' Zegt de man poes lief.'
'Lizzie, trek nog heel even tijd. Niall en ik komen naar binnen. Vanuit het busje hebben we niet genoeg controle.'
'Excuseer.' Hoor ik Lizzie een beetje flirterig zeggen. 'Zou ik eerst nog even naar het toilet kunnen?' De man wil antwoorden maar Louis is hem voor.
'Natuurlijk.' Fluisterend tegen de zogenaamde assistent gaat hij verder. 'Mijn assistente moet nogal vaak naar toilet, zwanger denk ik.'
'Geen probleem meneer de minister.' Zegt de assistent.
'Harry, ga voor de deur van toilet staan. Je hebt de taak hen alle twee te beschermen dus doe dat ook. Als Niall en ik binnenkomen kun je op de deur kloppen zodat Lizzie buiten kan komen.'
Ik hoor Harry zich verplaatsen. Tot nu toe loopt het nog redelijk goed.

'Wat moeten we daar gaan doen Sienna?' Vraagt Niall ongerust.
'We zijn gewoon vrienden die op café gaan en elkaar wat dingen op de pc tonen. Goed?'
Niall knikt en we gaan naar binnen. We zijn nog maar net binnen of Lizzie komt uit het toilet. Zonder ons een blik waardig te gunnen gaan ze naar het zaaltje.
Met onze ogen op de computer gericht proberen we de deur in het oog te houden tot Harry fluistert: 'Ik weet niet wat jullie daarbuiten doen maar de security loopt hier heel zenuwachtig. Doe iets om de boel af te leiden. Nu Sienna!'
Het tolt in mijn hoofd. Wat moeten we doen...
'Niall! Kus me.' Niall kijkt me verbaasd aan.
'Wat?' 'Niall, geen tijd om het uit te leggen. Kus me!'
Zacht legt Niall zijn hand op mijn gezicht, wrijft wat haar naar achter en komt wat dichterbij.
De hele tijd streelt hij mijn gezicht om zijn hand dan in mijn nek te leggen en me dichterbij te trekken.
Dan voel ik zijn lippen op de mijne, ik voel aan het trillen van zijn lippen dat hij nerveus is.
Snel leg ik mijn armen rond zijn nek en aai door zijn haar.
We verliezen ons even in de kus.
Damn! Wat kan Niall goed kussen... Jammer dat ik niks voor hem voel...
'Je kust goed.' Fluister ik in zijn oor wanneer ik me zacht losmaak.
Blijkbaar zei ik het net aan de kant van zijn oortje want ik hoor Harry zwaar ademen om niet te lachen en Louis stopt even met praten.
Lizzie fluistert heel zacht: 'Go Niall.' Terwijl Liam zwaar zucht.

'Mag ik jullie een glas aanbieden.' Hoor ik plots door de oortjes.
Beleefd hoor ik Harry het glas aannemen. 'Jongens, niet drinken als je niet zeker bent dat ze hetzelfde drinken.' Zeg ik snel.
'Toost.' Zegt Lizzie. Shit, dat is de code dat ze niet anders kunnen dan drinken. Bijvoorbeeld omdat ze bedreigd worden.
'Probeer niet te slikken. We werken aan een plan.' Zegt Niall.
Hij begint zwaar te typen op zijn computer.
'Belgen zijn echt gast vrije mensen.' Zeg Louis.
Dit is echt niet goed. Weer een code... Complimenten geven aan de vijand? Groot gevaar waar we niks tegen kunnen beginnen.
Enkele seconden later gaat de deur open. Niall en ik werpen een blik en zien de assistent met enkele mannen buiten komen;
Niall wilt rechtstaan maar ik hou hem tegen. 'Even wachten. Anders valt het op.'
'Liam, stuur aub security. We sturen de locatie zo snel mogelijk.' Fluister ik.
'Ik was al bezig.' Zegt hij snel.
De mannen wandelen buiten. Op de pc van Niall houden we in het oog dat we een volle minuut wachten.
'Niall, check jij het zaaltje? Ik ga naar de bus.'
Niall knikt en haast zich naar het zaaltje.
Zelf zit ik nog maar net in het busje wanneer Niall een update geeft.
'Sienna, ze stappen aan de achterkant in een hippie bus. Hij heeft bloemetjes moet goed te volgen zijn.' 'Oké, ik ga er achter aan. Waar is de rest?'
'Liam, stuur een ambulance voor de zekerheid. Het ziet eruit alsof ze verdoofd zijn maar ik wil geen risico nemen. Alleen Louis zie ik niet.' Zegt hij zacht.
Louis? Waar kan hij dan wel zijn?
Ik hoor iemand aan de deur van het busje trekken en ik duik onder de stoel met mijn geweer in de aanslag.
Zou ik het nog kunnen gebruiken? Sinds de laatste keer heb ik enkel geoefend in nep-situaties.
'Begroet jij me met een kogel?' Vraagt Louis grappend.
'Louis! Hoe? Wat? Dat doe je mij nooit meer aan oké!'
'Is goed.' Zegt hij. Hij is duidelijk gevleid door mijn bezorgdheid.
We racen achter de hippie wagen aan.
Niall vertelt ons dat er snel een spoor overweg is waar hij "per ongeluk" een trein heeft vastgezet.

Reageer (1)

  • Keynes

    Oeh snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen