Foto bij Sienna Burke

Om mijn dag te beginnen begin ik waar ik gisteren stopte, papieren in orde maken.
Niet mijn favoriete onderdeel van het spionnenwerk maar wel noodzakelijk.
Gelukkig wordt ik al snel gered door een telefoontje.
'Sienna.'
'Cowell.' Zeg ik beleefd.
'Jij en het hele team worden over 5 minuten verwacht in de vergaderzaal. Jullie krijgen een nieuwe missie.'
'Ik ben er zo.'
Razendsnel sla ik mijn bestanden op. Sinds ik mijn documenten eens ben kwijtgeraakt door naar een vergadering te snellen vergeet ik dat nooit meer.

Net op tijd kom ik de zaal binnen.
Onmiddellijk verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Blijkbaar heeft Harry Lizzie opgeëist en op zijn schoot getrokken. Niall kijkt een beetje jaloers maar gaat niet tegen Harry in.
Vrolijk ga ik op de lege stoel zitten, tussen Liam en Louis in. Yeah! 'Recht op een wens.' Zeg ik vrolijk.
'Wens maar een veilige missie.' Zegt Liam grappend maar toch serieus. Hij neemt de taak om voor ons te zorgen wel heel serieus. Gelukkig maar, met 3 jongens en 1 meisje in het veld heb je dat echt wel nodig;

'Oké. Iedereen is er veronderstel ik.' Merkt Simon op. 'Ik zal maar beginnen bij wat jullie ongetwijfeld bezig houdt. Deze missie is levensgevaarlijk. Is dat duidelijk? Er wordt niet buiten de lijntjes gekleurd én alle regels en bevelen worden strikt uitgevoerd. Is dat begrepen?'
We knikken allemaal, zoals altijd, maar ongetwijfeld lappen de jongens wel een regel aan hun laars.
'De missie is eenvoudig en daardoor extreem moeilijk. Jullie moeten de eerste minister Cameron, jullie allen zeer bekend, beschermen op de europese top. Cameron heeft doodsbedreigingen gekregen door een terroristische groep, we nemen deze bedreigingen zeer serieus. Jullie taak bestaat erin mee naar België te reizen en hem gedurende de hele reis te beschermen. Tijdens deze missie krijgen jullie de toestemming om vijanden om te brengen. Niet meer dan nodig, dat lijkt me duidelijk. Nog vragen?'

Niemand van ons stelt een vraag, de opdracht is duidelijk.
'De plannen van België liggen op jullie bureau's. Maak alstublieft een duidelijk en strak plan. Denk aan alles, ook aan wat niet logisch lijkt.'
'Sienna, zullen wij samen gaan plannen?' 'Prima.' Antwoord ik vrolijk.
Het is echt fijn werken met Niall, als wij alles op voorhand plannen weten we tenminste zeker dat de opdracht zo veilig mogelijk verloopt.
'Allright! Onze beurt om de nieuwe snufjes te proberen.' Zegt Harry vrolijk.
'Ja!' Roepen de andere jongens in koor.
'Niets kapot maken?! Het is allemaal nieuw.' Zegt Niall voor we allemaal de zaal verlaten.

Niall en ik vertrekken naar zijn kantoor, daar zijn meer mogelijkheden om ons voor te bereiden, we pikken nog snel even de map van op mijn bureau op.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen