Foto bij Hoofdstuk 49

Hallotjes!
Ik wil even zeggen dat ik het zo leuk vindt dat jullie op elk hoofdstukje reageren.
Dat motiveert mij echt om door te schrijven!
Sorry dat ik zo laat pas iets activeer:
Ik moest gister leren voor een Duits toets en vandaag zat ik tot half 5 op school omdat ik een film voor Nederlands moest zien.
Super saai!
Maar ik ben wel vrolijk!

girlicious:
Ben je na dit hoofdstukje weer blij?
Ik ben super vrolijk en ik hoop dat jij dat na dit hoofdstukje ook wordt.
Oh en hoeft helemaal niet jaloers te zijn op Aimee hoor. Misschien wil zij Peter wel met je delen. ;)

Xx,
Storiesxxx3

Mijn mobiel gaat af en ik open mijn ogen. Ik pak met moeite mijn mobiel van het nachtkastje en zet hem af. Het is nu half tien en over een half uur moet ik naar huis om Gwen te helpen. Ik draai mijn hoofd om en zie Peter naast me liggen. Hij slaapt nog vredig. Jammer dat ik hem zo wakker moet maken omdat ik moet weten of hij met mij mee gaat of zelf naar de bruiloft gaat. Ik ga zitten en buig me over Peter heen. Ik geef hem een zoen en ga met mijn duim over zijn wang heen. “Goedemorgen lieverd”zeg ik. “Wakker worden. Ik moet straks weg.” Peter opent zijn ogen en kijkt me met een glimlach aan. “Hé mop. Goedemorgen”zegt hij met een schorre ochtend stem. Wat is hij nu sexy! “Hé ik heb even een vraagje. Ga je zo met mij mee en dat we dan samen naar de bruiloft gaan, of ga je zelf?” “Uhm, hoe laat is het nu?” “Half tien.” “En hoe laat begint de bruiloft?” “Twee uur.” “Ik ga zelf wel. Ik heb geen zin om bij meiden te zitten die zichzelf aan het optutten zijn.” “Is goed. Je komt wel op tijd hè?” “Ik kom nooit te laat.” “Ooit moet de eerst keer zijn.” “Dat is waar.” “Trouwens heb jij een pak?” “Ja, alleen weet ik niet welke ik aan moet.” “Ik kijk wel even.” Ik stap uit bed en er loopt een rilling over mijn lichaam. Het is koud en ik sta in alleen mijn lingerie. Lekker dit. Peter ziet dat ik kippenvel heb en gooit een shirt naar me toe. Een shirt van zichzelf. Ik trek het aan en loop naar Peter’s inloop kast. “Aimee, je bent zo hot als je mijn shirt aan hebt.” Ik lach even. Wat is het toch een schat. “En jij bent hot als je geen shirt aan heb”roep ik terug aangezien ik al in de inloopkast sta. Ik hoor Peter lachen en lach zelf ook even. Ik zie een hele rij met pakken hangen. Ik denk dat het er een stuk of tien zijn. Ik pak een zwart pak met een licht grijs overhemd. Ik loop de slaapkamer weer in en hang alles wat ik in mijn handen heb over de stoel. Peter zit rechtop in bed en zijn prachtige bovenlichaam is goed zichtbaar.“Schoenen moet je zelf maar uitkiezen. Oh en de bovenste knoopjes open houden. Geen stropdas omdoen en je moet nog een horloge aandoen of zo iets, kijk maar. Als je een horloge aandoet dan moet het wel zilver zijn want goud staat niet bij mijn jurk. Dat vloekt.” Peter kijkt me even aan en knikt dan. “Is goed mam.” “Haha, wat ben jij grappig”zeg ik sarcastisch. “Oh en kom op tijd, anders krijg je een mep van mij.” Peter schiet in de lach. “Ik ben serieus. Ik ga meppen als je niet op tijd komt. Je mag altijd te laat komen maar niet op de bruiloft van mijn zus of van ons. Oh en ook niet als ik iets belangrijks heb.” “Oké. Ik kom op tijd. Kom eens.” Peter wenkt me te komen en ik loop naar hem toe. Ik ga op bed zitten en Peter trekt me dichter tegen zich aan. “Je bent zenuwachtig, hè?” “Ja duh. Ik wil dat mijn zus een geweldige dag krijgt.” “Dat krijgt ze sowieso wel. Je moet niet zenuwachtig te zijn.” “Makkelijker gezegd dan gedaan.” “Dat is waar.” Ik kijk Peter even aan en geef hem dan een zoen. Ik haal zijn arm van mij af en kruip het bed weer af. Ik moet me nu echt gaan omkleden. Ik zoek mijn jurkje en vind die onder het bed. Ik trek hem aan en trek dan ook snel mijn hakken aan. “Lieverd, ik ga nu weg. Ik eet thuis wel iets.” “Is goed”zegt Peter. Ik geef hem nog snel een kus op mijn mond voordat ik de kamer uitloop en naar huis ga.

“Aimee, daar ben je dan eindelijk. Gwen staat onder de douche, dus nu kan ik alvast mij jou haar beginnen.” “Mag ik eerst iets eten Il? Ik heb nog niks gegeten.” “Ja natuurlijk.” Ik zet mijn tas op de grond en loop dan naar de keuken, waar ik een broodje smeer. “Kan ik jou haar doen terwijl jij aan het eten bent?” “Ja natuurlijk.” Ilja zet een stoel, midden in de woonkamer en ik ga erop zitten. Wat hebben Gwen en ik toch een geluk dat Ilja een schoonheidsspecialiste is en dat ze ook overweg kan met haar en make-up. En ik heb ook een geluk dat ik bij Peter al gedoucht hebt gister zodat ik dat nu niet meer hoef te doen. Ilja komt met haar koffertje naar me toe gelopen en maakt haar koffertje open. Koffertje? Ik kan beter koffer zeggen. De ene helft is alles voor het haar, zoals krul- en stijltangen, borstels, speldjes. De andere kant zit vol met make-up. Ik ga ontspannen zitten en Ilja haal het elastiekje uit mijn haar die eerst om een knot zat op mijn hoofd. Ze begint mijn haar te borstelen en dan komt Gwen de kamer ingelopen. “Hé zussie. Hoe gaat het met jou”vraagt Gwen vrolijk. “Goed hoor.” “Dat is aan je te zien. Je lacht breed.” “Dat kan wel. Hoe gaat het met jou? Een beetje goed geslapen?” “Toen ik eenmaal lag te slapen wel maar dat was pas rond een uur of twee.” “Oeps. Ach die tijd haal je nog wel in. Jij zit morgen lekker in New York. Denk daar maar aan.” “Oké zal ik doen.” Gwen loopt naar de keuken en komt terug met wat drinken. Ze gaat op de bank zitten en kijkt naar Ilja en mij. Ilja is druk bezig met mijn haar en steekt het op. Ze schuift er een speldje in en gaat dan op een afstandje staan. “Ja Aim. Het is klaar. Geen gekke dingen doen.” “Ik doe dat nooit.” Gwen en Ilja beginnen keihard te lachen en ik lach mee. Ik sta op van de stoel en ga naast Gwen op de bank zitten. “Gwen nu ben jij aan de beurt. Dan kan ik jou make-up ook gelijk doen. Dan doe ik straks Aimee’s make-up.” “Oké is goed”zegt Gwen en ze gaat op de stoel zitten. “Had je iets in gedachte of mag ik iets doen”vraagt Ilja. “Doe jij maar iets, zolang ik maar geen vogelnest op mijn hoofd krijg.” “Nee, dat krijg je niet.” Ilja pakt haar krultang en stopt hem in het stopcontact. Als de krultang warm genoeg is, begint Ilja met het krullen van Gwen’s haar. Ik sta op van de bank en pak mijn iPhone. Ik pak ook mijn iDock en stop mijn iPhone daarin. Ik zet mijn muziek aan, op het hardst en zing keihard mee. Gwen en Ilja lachen beide en zingen ook mee. Oké zo ga ik de komende uren wel overleven.

Ik hijs me in mijn jurk en ik rits hem dicht. Ik bekijk mezelf in de spiegel en vind dat ik er wel goed uitzie. Ik draai me om en zie Ilja staan. Haar jurkje is ook super en zij ziet er ook super uit. Dan komt Gwen de trap afgelopen en mijn mond zakt open. Ik had haar jurk nog niet gezien, maar hij is super mooi. Ze heeft al die diamantjes er zelf op genaaid. Wat een rot klus zeg, maar het was het wel waard. Wow! “Zie ik er een beetje uit”vraagt Gwen verlegen. “Je ziet er geweldig uit”zeggen Ilja en ik in koor. Gwen lacht en er loopt een traantje bij haar naar beneden. Dan gaat de bel en we trekken allemaal snel onze schoenen aan. Ik ren naar de deur en open die. Ik zie mijn ouders staan. “Hé, kom binnen.” Mijn ouders lopen naar binnen en ik geef mijn moeder een knuffel. Mijn vader geeft Gwen eerst een knuffel. “Wow”hoor ik achter me en ik laat mijn moeder los. Het is mijn vader die dat zei. “Gwen, wat zie je er weer geweldig uit. Jullie ook hoor dames.” Ik en Ilja glimlachen beide. “Laten we maar gaan dan”zegt mijn vader. Gwen knikt en loop naar de deur toe. Ik pak snel mijn clutch en Ilja de hare ook. We lopen achter Gwen aan, die met moeite buiten komt. Ilja komt met het boeket naar buiten gelopen en geeft die snel aan Gwen. Er staat een koets voor de deur, die voor Gwen en mijn vader is. Ilja, ik en mijn moeder gaan met de auto. Gwen stapt met haar grote jurk in de koets en mijn vader gaat er met moeite bij zitten. Er zitten vier witte paarden aan de koets. Het lijkt net een sprookje. De koets, de paarden en Gwen gigantische jurk. Ilja en mijn moeder zitten al in mijn auto en ik sta bij de koets. “Ik zie jullie zo wel”zeg ik en Gwen knikt. Ik geef haar een handkus en loop dan naar mijn auto. Ik klim achter het stuur en rijd dan weg. Als wij aan het eind van de straat zijn, begint de koets te rijden. Wij zullen er zeker eerder zijn. Beter, want dan kunnen we nog kijken of alles in orde is. Ik kijk op het klokje in mijn auto en zie dat het al twee uur is. Ik druk mijn gaspedaal harder in en we beginnen harder te rijden. “Aimee, niet zo hard. Straks krijg je een ongeluk”zeurt mijn moeder. “Rustig maar ma. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad en ik rijd vaker zo.” “Je weet dat ik dit liever niet hoor.” Ilja en ik schieten beide in de lach. Echt, ik vind deze dag nu al leuk.

Reageer (2)

  • Girlicious

    you did it, ik ben weer vrolijk, ondanks dat ik 2 dagen ziek ben geweest en me letterlijk leeg heb gekotst gaat het nu al aardig beter (K)
    snel verder?!

    1 decennium geleden
  • xSmallx

    Waaauuuw, Die jurken!!! Die zijn echt super mooi!!
    (H) your story!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen