Bianca Hoogendijk
Zodra ik thuis aankom zet ik mijzelf boven op mijn slaapkamer. Beidde dames hebben hun 'scharrels' weer meegenomen en egt zin in een preek over de heren heb ik niet. Rustig duw ik een patatje achterover. Bene klinkt er gegil en meteen duw ik een kussen tegen mijn hoofd. Elk weekend hetzelfde. Wat deden die twee bij elkaar als het toch telkens ruzie was. Mijn mobieltje ligt hopeloos naast me op mijn bed. Amelia ging vanavond eten met Marco. Marco en ik waren niet zulke dikke vrienden ,integendeel zelfs. Gapend plaatste ik mijn hoofd op het kussen. Mijn pyama was fluweel zacht en dat sliep fijner dan katoen. In de zomer ging ik dood van de jeuk maar in de winter was het heerlijk. Mijn slaapkamer deur vliegt los. Anna Katerina zet zich bij me op mijn bed. De tranen vliegen over haar wangen. 'Die klootzak ging vreemd'is haar reactie. Ik knik kort en schuif mijn bakje patat naar haar toe waar ze gulzig mee begint. 'Vertel'zucht ik uit terwijl ik rechtop ga zitten en mijn hand op haar schouder plaats. Zodra ze me het hele verhaal verteld heeft knik ik even. 'Gewoon negeren,slaap er over' Ze knikt. Ze pakt het patatbakje beet en verdwijnt nadat ze me half plat knuffeld heefd naar haar eigen kamer.


Lasse Schöne
Het is een heel drama wat zich voor me afspeeld en ergens lijkt het me behoorlijk schamen. Ik kijk Viktor even aan en knikte. 'Bedankt'is mijn vlugge reactie tegen hem. Ik ren Amelia achterna en algauw vind ik haar. Zonder iets te zeggen pak ik haar rustig beet. Ik knuffel haar even stevig en streel liefkozend over haar rug. 'Gaat het?'antwoord ik daarna netjes tegen haar uit. Medelij overspoeld mijn lichaam als ik haar zo verdrietig zie. 'Het komt allemaal vast wel goed'is mijn geruststellende speech tegen haar. Eerlijk gezegd weet ik bijna niets te zeggen om haar te helpen. 'Kan ik je anders naar huis brengen ofzo?' Ik bijt even op mijn onderlip. Versiertrucjes zat maar hier wist ik geen raad mee.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen