Bianca Hoogendijk:
'Amelia!.. wacht!' als een wilde sjees ik achter haar aan. Ergens hoop ik dat ik niks vergeten ben maar dat zal vast niet. Ik sjees naar buiten en vlieg langs de buschauffeur die buiten staat te praten. Ik sjees langs de bus van Ajax en ergens lijkt het alsof er geen eind aan komt. Jason komt ineens tevoorschijn en zonder pardon gooit hij de emmer met nieuw water over me heen. Ik sluit mijn ogen en neem een teug adem. Jason gaat stuk en overal staan mensen me aan te gapen. Ik duw Jason weg met mijn schouder en begin opnieuw te rennen. Zodra ik bij Amelia aankom grijns ik 'Je wilt me zeker geen lift naar huis geven nu?' Mijn kleding plakt aan mijn lichaam en ik wil niet weten wat er met mijn gezicht en haar is gebeurt. 'je laat me toch niet zo nat in de trein zitten?'antwoord ik zielig tegen haar uit. Mijn blik vliegt even richting de bus van Ajax. Het gezicht van Viktor geeft me kippenvel op een goedde manier. Eventjes glimlach ik en daarna kijk ik weer weg. De bus van Ajax rijd weg en even kort slik ik. Misschien beld Viktor me wel niet..of raakt hij mijn nummer kwijt. Ik schud de rare gedachtes weg en kijk Amelia lief aan. 'Ik zweer het je..dat we wokkeng aan op mijn kosten!'


Lasse Schöne:
'Geen idee wie dat was,vast haar vriend. ' Even raak ik stil. 'Wedden dat ze al 3 jaar met die kerel gaat..'Ik schud even mijn hoofd en kijk wat triestig. 'Waar heb jij last van?,blijf van die touwtjes af'grijns ik ten slotte uit als ik Viktor zie kloten met de touwtjes van zijn trui. Ik kijk op als ik Eriksen ineens hoor gillen 'Recht in de roos' Ik sta rustig op en loop naar hem toe. Ik hang rustig vooruit en kijk uit het raam. 'Die is nat'gier ik even uit. Mijn lach verdwijnt zodra ik 'haar' zie staan. Ze heeft een auto dus is ouder dan 18. Eventjes glimlach opnieuw bij die gedachte. Als Viktor aanpapt met die steward dan kan hij vast wel wat voor me regelen. Alles kan kapot tegenwoordig. Rustig loop ik naar mijn eigen plek terug en zet ik mijzelf vast in de gordel. De bus begint met rijden,terug naar Amsterdam.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen