Foto bij 82.

SATURDAY 12 OCTOBER

Elena Johnson

De jongens hadden al een award binnengesleept, die voor beste single. Ik was ontzettend trots op de jongens, maar voelde ook mijn zenuwen groeien nu het moment steeds dichterbij kwam. Een vrouw met een headset op kwam naar ons toegelopen. 'Komen jullie mee?' vroeg ze zachtjes. Louis knikte en pakte mijn hand. We negeerden de verbaasden gezichten van de anderen en liepen achter de vrouw aan. Eenmaal backstage stopte ze en draaide zich na ons om. 'Na deze award zijn jullie aan de beurt. Er staan voor jullie microfoons klaar. Na jullie optreden worden jullie nog even ondervraagd door de presentator en daarna mogen jullie weer terug.' Ik knikte dat ik alles begrepen had. Louis leidde me naar de coulissen waar we keken naar Adele, die de award voor best female won. 'Zoals ik jullie aan het begin van de avond al had beloofd, hebben we een verassing voor jullie. In deze formatie hebben ze nog nooit opgetreden, en dit zal ook het enige optreden zijn dat ze ooit zullen geven. Mag ik een enorm applaus voor het exclusieve optreden van Louis Tomlinson en zijn verloofde Elena Johnson?' Er steeg een applaus op uit de zaal en Louis trok me zachtjes mee het podium op. Ik werd verblind door alle spotlights en kon alleen de voorste rij zien. Mijn oog viel meteen op Niall, Zayn, Harry, Liam en Lissa, die met een enorme grijns toe zaten te kijken. Ik nam plaats achter mijn piano en legde mijn vingers op de juiste toetsen. Ik zocht Louis ogen en glimlachte even. Nadat Louis had afgeteld begon ik met spelen. De zaal was inmiddels doodstil geworden. Op het juiste moment begon ik te zingen en mijn heldere stem klonk prachtig in de zaal. Louis viel me al snel bij en samen zongen we het refrein. Ik was alle mensen in de zaal alweer vergeten. Nu was het alleen Louis en ik, die samen muziek aan het maken waren. Voor ik het wist was het liedje alweer voorbij en steeg er een gigantisch applaus op uit de zaal. Louis zette zijn gitaar weg en stak zijn hand naar me uit, die ik maar al te graag aanpakte. We liepen naar voren waar we werden opgevangen door de presentator. 'Wat een kippenvelmoment, prachtig,' zei de man welgemeend. 'Nu hebben we Louis al vaak zat gehoord, en ik ben eigenlijk wel benieuw naar Elena,' bekende de man. Hij kwam tussen ons in staan waardoor Louis werd gedwongen mijn hand los te laten. 'Waarom dit liedje?' was zijn eerste simpele vraag. Ik glimlachte. 'Niall en Zayn gingen trouwen, en ik wilde ze iets speciaals geven, iets wat ze zich jaren later nog steeds konden herinneren. Louis was op dat moment op tour met de jongens, en eigenlijk hebben we via skype een liedje geschreven en geoefend. We hebben het op de bruiloft gespeeld en iedereen was ontzettend enthousiast. Later, veel later, kwam Harry met het idee om het liedje uit te geven voor een goed doel. We waren beide eigenlijk ontzettend enthousiast over dit idee, en van het een kwam het ander.' 'En waarom dan precies het kankerfonds?' 'In het eerste jaar van mijn universitaire studie, is mijn moeder overleden aan borstkanker, vandaar het kankerfonds,' legde ik uit. 'Ik vond het een heel mooi doel, Elena. En hebben jullie al een datum om te gaan trouwen?' Ik schudde mijn hoofd. 'Nadat onze vorige bruiloft zo verschrikkelijk is afgelopen, hebben we het er nog niet over gehad.' 'Het komt vast nog wel. Mag ik nog zeggen dat je er prachtig uit ziet?' Ik glimlachte verlegen naar de man. 'Goed, verder met de orde van de dag avond...' Het geluid stierf weg en Louis trok me eenmaal backstage in een knuffel. 'Je deed het geweldig,' fluisterde hij in mijn oor.

Bij 10 kudo's vanavond een stukje, anders morgen (A) X

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen