Op het strand
Rose's POV:
Ik loop over het zand, diamond los naast me met zijn mooie blauwe halsband om waar een gouden bedeltje in de vorm van een bot aan zit met ''DIAMOND'' er op. Ik begin te rennen, maar diamond rent sneller. Hij ziet dat ik naar de zee kijk en sprint het water in en begint te zwemmen. Een andere hond race't achter hem aan. Het is een bodercollie. Zijn baasje, nou ja ik denk dat het zijn baas is, rent hem achter na. Ik ren ook mijn hond achterna en begin hem te aaien terwijl ik zwem. Het is nu ongeveer 4 meter diep. ''Hey is dat jou hond?'' vraag ik als het baasje, dat net zou oud is als mij, ook het water in komt. Hij is dun en heeft kort zwart haar met blauwe ogen. ''Ja, dat is mijn hond zijn naam is Swift.''
''Mooie naam, de mijne heet diamond.' zeg ik en kijk naar mijn hond die aan het zwemmen is met swift.
''O en trouwens ik ben rose.'' voeg ik er aan toe.
''Ik ben Devanni.'' zegt de jongen.
''Bijzondere naam nog nooit gehoord.'' zeg ik.
''Noem me dev.'' zegt devanni snel. ''Oke.'' zeg ik.
''Kom we gaan even weer het strand op.''
''Goed idee. Swift kom eens hier!''
''Kom hier diamond!'' We gaan de zee uit en onze honden die hebben gespeeld, volgen ons. Later zitten we op het strand op het zand. ''Dus je hond is 10 maanden? Mijne ook!'' zeg ik nadat dev wat vertelt heeft. ''Ja, en hij is mijn beste vriend.'' ''Hihi onze honden van ons allebei zijn al beste vrienden hihi ze spelen zo leuk.'' zeg ik en kijk naar de honden. ''Waar woon je?'' vraag ik dan. ''Mijn hond kan misschien ooit met jou hond spelen als..'' hij snapt het en zegt zijn adres. ''Daar woon ik ook dichtbij!!!!!!!!'' zeg ik enhousiast. ''Daar om de hoek.'' ''Cool.'' zegt Dev, en we kijken naar de spelende honden.
Diamonds POV:
Ik ren het water in, koud, maar dat boeit niet! Ik speel in het water en drink soms wat; het is heel raar spul maar ook leuk. Iets spat me nat, een hond schud zijn vacht uit bij me. ''Hoi!!!!'' waf ik. ''Hoi ik ben Swift!'' zegt de zwart-witte hond net zo groot als mij. ''Ik ben diamond! hou jij ook van zwemmen?' vraag ik.
''Ja kom op wie het eerste helemaal daar is bij die paal!''
''Nee te simpel.'' zeg ik.
''Onderwater dan?''
'''Goed! 3 2 1 GO!'' ik neem een hap lucht en duik onder water en zwem. Ik zwem sneller: ik moet dit winnen. Bijna bij de paal, en..
Ik kom boven en zie net dat swift ook boven komt. ''Tegelijk!'' zeggen we.
''Jij bent snel zeg swift!''
''Jij ook diamond!'
''Swift kom eens even hier!'' zegt het baasje van swift. ''Diamond kom eens hier!'' roept mijn baasje. ''Kom we gaan naar onze baasjes die zijn vast ook vrienden geworden!'' zeg ik. Swift rent al op zijn baasje af en maakt me weer nat. Ik ren en probeer hem in te halen. Even later spelen we in het zand. Ik vind een stok en begraaf het zonder reden. ''Deze stok zal nooit meer gevonden worden door geen enkele hond, word die wel gevonden is de hond legendaries tenzij hij of zij gezien heeft waar ik, diamond, deze begroef!'' zeg ik alsof het een ceremonie is. ''Deze ceremonie is nu geindigd.'' eindig ik.
''Zelf ceremonie's verzinnen is altijd leuk!' zegt swift. ''Hihi ja.'' ik krijg een idee en pak een stok. ''Pak hem dan! Als je kan deze stok is toch van MIJ!'' ik ren keihard weg en swift achtervolgd me speels.
Er zijn nog geen reacties.