• De opdracht die wij hebben gekregen voor onze boekbespreking van een Engels boek is dus een liedje vinden dat bij dat boek past.
    En het boek dat ik heb gelezen is Martin Eden van Jack London. Maar ik vind niet echt iets wat erbij zou passen.
    Het verhaal gaat over een jonge zeeman die leefde in de 19de eeuw, hij was een man van een lagere klasse die verliefd werd op een vrouw uit hogere kringen en besloot om al zijn tijd en geld te steken in studeren. Hij heeft zichzelf eigenlijk op de top gekregen en is een succesvolle schrijver geworden, maar toen hij zich op hetzelfde niveau bevond als dat meisje, toen hij zich niet meer minderwaardiger achtte dan haar, had hij haar niet meer nodig. Want zij wilde hem helemaal veranderen, terwijl hij gewoon wilde doen wat hij graag deed. Ze hield dus niet van hem, maar van de man die ze van hem wilde maken.
    Enfin, kent iemand een Engelstalig liedje dat er misschien bij zou passen? Het hoeft niet helemaal zo te gaan! Het kan ook om een diepere, onderliggende betekenis gaan.
    Alvast bedankt. (flower)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Where there is a sea there are pirates...

    I Don't Love You van My Chemical Romance?


    you are the smell before rain | you are the blood in my veins

    MissleKid schreef:
    I Don't Love You van My Chemical Romance?

    Ja, die moet je nemen! :Y)


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Hurts - Unspoken. Een stukje uit de lyrics leek een beetje te passen bij het verhaal (maar dan wel in mijn ogen):
    Nothing that I do
    Will ever be enough for you
    Whatever I do, whatever I do.
    Take me as I am
    I'll never be the other man.
    Forget about you
    I'll forget about this time.

    So won't you save this conversation
    And find a better time?
    Don't you ever understand
    That if it hurts I'll do whatever I can?


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]