• Ik was een blog aan het kijken op youtube en normaal lees ik nooit comments bij filmpjes, omdat mensen het tegenwoordig gewoon heel erg makkelijk vinden om elkaar helemaal verrot te schelden als ze iets ‘dom’ vinden of het ergens niet mee eens zijn, mááár toen struinde ik voorbij deze comment:
    Tsja, pasen.
    Er was eens een geloof dat nog niet zoveel feestdagen had en er was een ander geloof dat die wel had. Zelfs 8 per jaar. Dat vond het eerste geloof niet zo leuk, en die bedacht dus een feestdag die op precies dezelfde dag viel. Zodat ze met geweld en dreigementen het oude geloof konden verjagen. Want tsja, het is oud, dus het moet weg!
    En nu, tijden later, weet niemand waarom Pasen niet op een datum vast ligt. Gelukkig is dit maar een sprookje en weet iedereen hoe het wel écht zit.

    Ik heb letterlijk een hele minuut enkel grijnzend naar het scherm zitten staren, omdat dit de eerste fatsoenlijke comment in tijden was die ik op youtube gelezen heb, haha. Maar het feit dat het zo vol sarcasme en tegelijkertijd waarheid zit is eigenlijk wel sneu. Tis gewoon jammer dat mensen tegenwoordig (weer) heel zwart wit denken, over oa geloof, wat infeite nergens voor nodig is.
    (Dit is trouwens verder geen aanval op de katholieke kerk en haar geloof enzo en de mensen die daarin geloven, dus niet aangevallen voelen zo bedoelde ik het niet (kitty)!)

    Stiekem vind ik trouwens nog steeds dat 'Happy Zombie Jezus Day' veel beter klinkt dan 'Happy Eastern' (clown)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 april 2011 - 2:00 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Wow, dat is echt geniaal bedacht!
    Je kunt het door het sarcasme juist op zoveel verschillende manieren opvatten, waardoor je zelf beslist wat je ermee doet dus het is sowiezo geen aanval op enig geloof, geloof ik:S
    Happy Jezus Zombie day doet me eraan denken dat ik ooit heb gehoord dat Jezus in schaapvorm verscheen aan een van de apostelen, maar ik weet niet meer precies waarom iemand me dat vertelde...
    Misschien omdat Jezus verschijnt aan iemand maar niemand zegt in welke vorm;
    zombie, geest, mens of geit...
    Ondanks dat ik niet geloof zou ik het wel graag willen weten(A)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    - Starwind. Naja.. er wordt gerefereerd naar een ander geloof, waarvan de christenen ze altijd op de brandstapel gooide enzo :3. Dus.. Ik kan me voorstellen als mensen zich beledigd of aangesproken voelen. Daarom. :'D


    Wie du mir, so ich dir.